مرد ها هم آدم هستند !

دوست عزیز  که روبرویم نشسته بود به من نگاه پور معنی کرد و گفت : شما که با سواد هستید ،نویسنده هستید ، استاد دانشگاه هستید ،مدیر هستید ، فیلمساز هستید بنویسید!

با لبخند گفتم همه اینها که گفتی دیگه نیستم جز یه نویسنده ، ولی پی بنویسم ؟

آقا جعفر بنویس بخدا ما مرد ها هم آدم هستیم !

از صبح که به امید پیدا کردن یک لقمه نان حلال از خانه خارج میشویم شاید تا شب ده بار مرگ خودمان را از خدا میخواهیم ،درد هم نو هم شهری رفیق و خلاصه هموطن را میبینیم و از درون میسوزیم اما چه میشود کرد یعنی نمی توانیم کاری کنیم باید تحمل کنیم همه مردم این روز ها درگیر هستن من سیاسی نیستم از اقتصاد هم سر در نمیارم م مثل خیلی ها سرم تو کار خودم هست این که یک چیزی گران میشه و به همراهش ده تا چیز دیگر همگرا میشه میگن یه علمه ما که نمی فهمیم اما میخوام بگم آدم که هستیم !

زن داریم بچه داریم یعنی این آدمایی که با ما در خانه ما زندگی می کنند هم مثل  بعضی از مسئولین  نظام نباید حال ما را درک کنند؟

بابا نیست !با تو حین ، تحقیر و یا بی احترامی به من مرد خانه جلو بچه یا دوست و آشنا  دیگه چی از من میماند!

ما مرد ها بخدا پسر بچه هایی هستیم که بزرگ شدیم ! ته تهش همون پسر بچه های هستیم که با توپ پلاستیکی تو کوچه ظهر گرم تابستون با دمپایی پلاستیکی فوتبال بازی میکردیم حالا چهل سال گذشته من و امثال من چه میدونیم دهک چی که بدونیم خودمون و خانوادمون دهک چندم هستیم به بعضی ها یارانه میدن به بعضی ها نمیدن یکی داره یکی نداره بابا من سی سال تو یه شرکت انبار دار بودم از صبح تا غروب شبها ها هم مسافر کشی میکردم  بعد بازنشستگی هم که از صبح تا شب مسافرکش میکنم هر پی در میارم مقدار پولی نمیشه که سر سال باید بزارم رو پول پیش خونم بدم دست صاحب خونم!اینکه یه خانم هنرپیشه میگه ما مرد ها اگر بعد از سی چهل سال کار کردن نتونستیم صاحب چیزی بشیم ده باید بگم خانم واسه این که ما چیز را نداشتیم!

داداش بنویس نه که دولت مرد ها بدانند ،بنویس زن و بچم بدونند که خدا به پیغمبر ما آدم هستیم ما هم هم دوست داریم هم بلدیم تولد زنمون بهش کادو بدیم دستشو بگیریم بریم رستوران براش گل بخریم و رو تخت خواب دو نفر بخوابیم ده لا مذهب ما خونمون شصت متر یک اتاق داره با دوتا بچه توش موندیم این بچه دار بشیم دیگه چی !؟

جعفر جان شما شکمت سیره ماشالا باسوادی خبر از ما گرسنه ها ندارید!یک مجله دارید به اسم همسر به مردم یاد میدید همسر داری! ده برادر من، من نان نداشته باشم بخورم به زن و بچم گوشت بدم! ادب چی؟ احترام کدومه؟ زنه هیچ جوری با من با ادب حرف نمی زنه !حق هم دارد!

خسته شدم بخدا روزی ده بار از خدا مرگم را میخوام !میفهمی!؟

بنویس و بگو همه چیز یک مرد غرور و شخصیتش است وقتی از او گرفتی دیگه هیچی براش مهم نیست!

و ادامه صحبت هایی که بی شک همه ما مردم ایران کم یا زیاد میدونیم و میشنویم…اما خانم محترم در چنین روز های سختی زن بودن ، مادر بودن ، همسر بودن معنا پیدا می کند!یک لبخند یک خدا قوت یک به سلامت یک خوش آمدی یک کلمه محبت آمیز میتواند زندگی را آرامش ببخشد .

آرامش سلامتی می آورد و سلامتی برای بچه ها و حتی خود شما بسیار لازم است، اگر غافل شویم  بیماری های گونا گونه که همه برخاسته از اعصاب و روان است نیز به سراغمان می آید و فرزندانمان نیز در این بحران شدید دچار مشکلات تربیتی میشوند و در نهایت این خود ما هستیم که آسیب میبینم .من میخواهم بگویم سکان کشتی زندگی این روز ها بیشتر دست بانوان محترم است که با صبر و درایت می توانند زندگی را مدیریت نمایند، باور بفرمایید با حسن بر خورد شما فرزندانتان نیز از شما تابعیت می نمایند و نقش تربیت در خانواده پر رنگ تر میشود .

باید گفت و نوشت: همه چیز یک مرد غرور و شخصیتش است وقتی از او گرفتی دیگه هیچی براش مهم نیست!

یا حق

جعفر صابری