بچه دار شو !

یکی از فرهنگ های رایج بین خانواده ها بخصوص ایرانی این است که بعد از ازدواج سری بچه دار شوند و این باور که وجود یک فرزند باعث تحکیم بیشتر روابط بین همسران می شود بدان دامن می زند،اینکه آیا زوج ها به درجه ای از درک متقابل و مسئولیت پذیری رسیده اند که صاحب فرزند شوند یا نه کمتر اهمیت دارد !

در بیشتر مواقع فرزندآوری همراه با درد و ناراحتی همراه است و نگرانی از صحبت های دیگران که چرا صاحب فرزند نمی شوید و مطالبی از این دسته .

بیشک وجود یک فرزند به تحکیم خانواده کمک می کند اما اساساً این که فرزند بیاوریم تا پایبندی طرفین بیشتر شود به نظر میرسد کاری خطرناک است !

زن و شوهر یا به زندگی پایبند و متعد هستد یا نیستند اگر هستند که نیازی به تحکیم و حضور فرزند نیست شاید مدتها طول بکشد و صاحب فرزند شوند و اما اگر تعهدی ندارند که بطور کل خیانت است به انسانی که به عنوان دستاویزی برای زندگی مشترک آورده شده .

در چنین مواقعی که زوج ها همفکری لازم را برای ادامه زندگی ندارند جملاتی مثل اینکه :اگر این بچه نبود ، بخاطر این بچه مجبور به تحمل هستیم ،این دیگه چی بود و …ردو بدل میشود و دیر یا زود کودک متوجه این نوع برخورد ها میشود و نتیجه بسیار خطرناک روحی برایش به همراه می آورد .

فرایند فرزند آوری یکی از مهمترین موضوعات زندگی مشترک است و در واقع نیاز به بلوغ کامل فکری و عقلی هر دو طرف دارد .

بدون شک زندگی گذشته هریک از زوجین دارای مشکلاتی بوده بنابراین باید قبل از فرزندآوری چند جلسه ای مشاوره داشته باشند همچنین این جلسات ماهانه و حتی چند سالی هم ادامه یابد ، ما تنها صحبت از زندگی یک انسان نمی کنیم این انسان در آینه می تواند معلم ، قاضی ، پزشک ، خلبان و خلاصه صاحب شغلی شد که جان هزاران انسان دیگر در دستانش باشد و هر تصمیم درست و یا غلط وی به پیکره جامعه تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم وارد سازد!

این که ما فقط به فکر بچه دار شدن باشیم جای تعمل دارد .

و سخن آخر :

هر انسان به دنیا آمده تا لااقل یک کار بزرگ انجام دهد !

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 15:29 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

سکوت !

سکوت سرشار از ناگفتنی ها است !

بسیاری از کلمات و جملات ناگفته در بین ما انسان ها هست که از سکوت سرچشمه میگیرد ، سکوت می تواند غیر کلامی نیز باشد بدان معنا که در مقابل رفتار دیگری ما سکوت میکنیم و نه تنها پاسخی نمی دهیم بلکه هی اقدامی نیز نمی نمائیم.

سکوت ها میتواند از روی ترس از رفتار و یا رفتار فرد مخاطب سرچشمه بگیرد و یا از رو ی ادب و نزاکت باشد گاهی نیز بر خواست از شعور و درک بالای طرف است که تشخیص می دهد مخاطب ارزش ادامه بحث و گفتگو را ندارد و زمان برایش نمی گذارد اما آنچه اهمیت دارد این است که خردی در کار باشد و تشخیص اینکه این زمان یا مکان مناسب ادامه گفتگو نمی باشد !

سکوت میتواند در دراز مدت باعث بیماری های فراوانی شود که به روح و روان فرد لطمه شدیدی وارد می نماید ،توصیه می شود در فرصت مناسبی بنشینیم و آنچه لازم بود گفته میشد را بنویسیم و در صورت تمایل بایگانی نماییم اینگونه هر آنچه لازم بود بگوئیم را ثبت کردیم و در فرصت مناسب به فرد متقابل تقدیم میکنیم و یا شاید هرگز هم به او اراده ندهیم اما گفتیم !

همواره باید بدانیم اگر این فرد متقابل ما می دانست که این رفتار و گفتار را از خود بروز نمی دادو اگر هم که نمی داند بعید است ما بتوانیم او را متقاعد کنیم که زین پس نگاهش را تغییر دهد.

البته استثنائاتی هم هستند که پیشنهاد میشود روش های دیگری پیش بگیریم .

همسر ، فرزند ، والدین دوستان نزدیک ما می توانند استثنا باشند و شایسته و عاقلانه نیست که هیچ گاه بسیار خطرناک هم هست که پاسخ آنها را ندهیم اما باید در شرایط مناسب تری به این موضوع رسیدگی نماییم .

دقت داشته باشیم این دفاع نباشد فقط توضیح و یا اگر قرار است نصیحت باشد شرایطش محیا باشد ! در فضای مناسب برای صحبت و نصیحت می باشد .

از طرف مقابل بخواهیم در صورت تمایل و امکان به گفتگو بنشینیم و بعد صحبت را شروع کنیم شنونده باشیم و اجازه بدهیم طرف مقابل اول حرفهایش را بزند جرا که شاید با شنیدن درست صحبت هایش دیگر حرفی برای گفتن نماند و لازم این گونه صحبت کردن داشتن سکوت است و ذهنی بدور از قضاوت زود هنگام.

وقتی صحبت از قضاوت میشود این نه بدان معنا است که دیگران را قضاوت نکنیم بلکه معنای دقیقت ترش این است که برای لحظه های خود را در شرایط او نیز قرار دهیم و موضع آن را از نگاه وی دنبال کنیم !

در هر صورت موضع سکوت زیبایی های خود را همیشه دارد و شایسته است بدان به عنوان یک درس زندگی همیشه توجه لازم را داشته باشیم.

سخن آخر:

ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ!..

ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﻧﻤﯿﺪﺍنى ﭼﻪ ﺑﮕﻮيى، ﭼﻪ ﭘﺎﺳﺦ دهى ﻭ ﯾﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﮕﻮيى ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ!

ﮔﺎهى ﻧﮕﻔﺘﻦ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦِ ﺳﺨﻨﺎﻥِ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺳﺒﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ… ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ.

ﯾﮏ ﻭﻗﺘﻬﺎﯾﯽ سعى ﮐﻦ ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪﯼ ﺑﺮ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﻧﯿﺶ ﺩﺍﺭ، ﺳﮑﻮﺕ كنى ﻭ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﺖ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩهى ﺳﮑﻮﺕ ﺭﺍ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﺪ…

ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯼ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺮ ﺳﺮﺕ ﺁﻭﺍﺭِ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺁﻣﺪ، كسى ﺭﺍ

ﻣﻘﺼﺮ ﻧﮑﻦ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺩﻟﯿﻞِ ﺍصلى ﺭﺍ، ﺩﺭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﯿﺎبى!

ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎيى ﮐﻪ ﺣﺲِ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯾﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩ ﺳﮑﻮﺕ

ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺫﻫﻨﺖ ﺑﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺖ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﮐﻨﺪ ﻭ تصميمى ﺩﺭﺳﺖ

ﺑﮕﯿﺮﺩ.

ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﻫﺎيى ” ﺳﮑﻮﺕ” ﭘﺎﺳﺦِ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺩﺭﺩﻫﺎﺳﺖ.

یا حق

جعفر صابری

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 13:32 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان

مجید محمودی کوچسرائی:

به گزارش پایگاه خبری همسر و خبرنگاران سایت آشتی ؛ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با همراهی کنسرسیوم جهانی جوانمردان پهلوانان ، جمعیت ایثارگران کشور ، اتحادیه تعاونی کارگران ایران و اصحاب رسانه روز یکشنبه 28 خرداد 1402 اولین جلسه هم اندیشی انتخابات دوره چهارم هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور را در سالن شهید بهشتی همجوار با ساختمان حزب جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، تعدادی از روسا و نمایندگان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از تهران و مازندران ، خراسان رضوی ، البرز ، گلپایگان اصفهان ، قزوین و … و اصحاب رسانه حضور داشتند و در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی انجمن و انتخابات پیش رو به تبادل نظر و هم فکری پرداختند .

در این نشست ، آقای دکتر مجید محمودی کوچکسرائی دبیر جلسه هم اندیشی و مدیر کل سابق امور استانهای انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور با یادآوری از اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور ، پایگاه جهانی و بین‌المللی دارد، بر ضرورت تقویت این تشکل مردم نهاد در تمامی شهرستان‌های کشور تاکید شد.

همچنین با اشاره به انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که به منظور تعیین و انتخاب رئیس و اعضای هیات مدیره در سراسر کشور در سال آینده برگزار می‌شود ، از تمامی نمایندگان و روسای انجمن درخواست شد تا تمام تلاش خود در راستای اهداف این تشکل مردم نهاد کنند تا یک انتخابات پر شور و در شآن مصرف کننده داشته باشیم .

مجید محمودی کوچکسرائی دبیر جلسه هم اندیشی انتخابات دوره چهارم انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در این نشست با یادآوری از اینکه «کاسب حبیب خداست» و باید از اقدامات تعزیری و قهری که در مواجهه با کاسبان صورت می‌پذیرفت پرهیز شود ، اظهار داشت که رویکرد جدید این انجمن، تقویت نگاه رحمانی و تشویقی و پرهیز از برخورد خواهد بود. باید با نگاه قرآنی به کسب و کار مردم نگاه کرد .

وی با بیان اینکه انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان‌ها علاوه بر حمایت کشوری، امکان برپایی همایش و درآمدزایی برای اهداف ملی انجمن را خواهند داشت ، خاطرنشان کرد که این انجمن مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی قانونی را به همراه دارد.

علاقمندان برای عضویت در انجمن، می‌توانند با مراجعه به درگاه انجمن‌ ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به نشانی: www.Crpsmember.ir جهت عضویت ، اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ اعضای انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با توجه اهداف و ماموریت‌های تعریف شده، در همه حوزه‌ها از جمله پوشاک، آرایشگران، نساجی و هر گونه خدمات اجتماعی و فرهنگی و علمی و …. به فعالیت می‌پردازند و تلاش می‌نمایند تا با حمایت از تولیدکنندگان که خود بزرگترین مصرف کننده و مصرف کنندگان، از افزایش بی‌ضابطه قیمت کالاها جلوگیری به عمل آورند .

این تشکل فعالیت خود را از سال 1391 رسما آغاز کرده است و در راستای ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از فساد و سوادگری، تاکنون اقدامات مفید و ارزنده‌ای را به نفع کشور انجام داده است.

عنوان خبر :

تقویت نگاه رحمانی و تشویقی و پرهیز از برخورد ؛ رویکرد جدید انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سراسر کشور

عصر یک شنبه بیست و هشتم خرداد ماه جلسه هم اندیشی انتخابات چهارمین دوره انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان سرا سر کشور در تهران بر گزار شد .

این انجمن با اهداف زیر تشکیل شده است.

وظایف و اختیارات انجمن

 

1) سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي‌ لازم در جهت حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح ملی

2) ارايه نظرات به مسئولين و همکاري با دستگاه‌هاي ذيربط اجرايي در اجراي موثر مقررات و قوانين مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان

3) آموزش با تمركز بر تبيين حقوق مصرف‌كنندگان، استاندارد و كيفيت محصول به مصرف‌کنندگان از طريق رسانه‌هاي ارتباط جمعي

4) برگزاري مصاحبه، همايش و تشکيل دوره‌هاي آموزشي عمومي و تخصصي براي ساير انجمن‌ها

5) همکاري با سازمان‌هاي بين المللي مرتبط

6) کمک به تشکيل انجمن‌هاي استاني و شهرستاني

7) ارائه طرح و لايحه در جهت حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان برای تصويب در دولت و مجلس شورای اسلامی

8) بررسي و مطالعات کاربردي به منظور شناخت انحصارها، تباني و راه‌هاي جلوگيري آن و اعمال و اجراي رقابتي شدن بيشتر بازارهاي کالا و خدمات

9) انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان به انجمن استانی و شهرستانی و سازمان‌های دولتی ذیربط

10) انتشار اطلاعات مورد نیاز مصرف‌کنندگان برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز

11) تمهیدات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان و شهرستان

12) دريافت، ارجاع و پيگيري دعاوي و شکايات مصرف‌کنندگان به مراجع ذيربط درصورتیکه انجمن استان به دلیل محدودیت حوزه فعالیت، دعاوی مربوط را به انجمن ملی واگذار نماید و یا دعاویی که به تشخیص مرجع نظارتی در سطح ملی تشخیص داده شده و از انجمن ملی پیگیری می‌شود.

13) فعال‌سازی انجمنهای استانی و شهرستانی‌.

14) تعیین کمیته‌های تخصصی برای انجمن.

15) برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با حقوق مصرف‌کننده.

16) حضور در جلسات مرتبط با حقوق مصرف‌کننده در سایر دستگاه‌ها.

17)سایر وظایفی که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه های اجرایی آن به انجمن محول گردیده است.

 

 

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:52 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

همزمان با تولد امام رضا (ع) هفته نامه بین المللی همسر بیست و هفت ساله شد

موضوعات مرتبط: گزارش

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:43 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

حضور دکتر جعفر صابری در محل اصابت اولین موشک شیمیایی در زمان جنگ در منطقه سردشت خرداد سال 1402

موضوعات مرتبط: گزارش

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:41 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:37 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:36 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:34 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

دکتر جعفر صابری در سردشت و ملاقات با مدیرا

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:32 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

سخنان دکتر جعفر صابری و دوستان در خصوص هنر و هنر مندان

موضوعات مرتبط: سخنرانی

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:25 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: مصاحبه

[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:20 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

آغوش باز

«دنیا زشتی کم ندارد، زشتی‌های دنیا بیشتر بود، اگر آدمی بر آنها دیده بسته بود. اما آدمی چاره‌ساز است.»

(گوشه‌ای از تک گویی ابراهیم گلستان در فیلم خانه سیاه است)

شاید نام آغوش باز

آغوش باز مکانی است متشکل از انسانهایی با دلهای بسیار بزرگ و اندیشه هایی نیک تا بتوانند به دیگران خدمت نمایند و با آغوشی باز آنچه در طبق اخلاص دارند را به دیگران از روی محبت هدیه نمایند .

رمضان سال 1380 کانون همیاران آشتی متولد شد و تا کنون همواره با شعار:

در این دنیا دل بی غم نباشد

اگر باشد بنی آدم نباشد

فعالیت می نموده و امسال همزمان با میلاد امام هشتم (ع) کانون همیاران آشتی فرزند خود را با نام آغوش باز معرفی میکند تا به امید خدا جای باشد برای یاری رساندن به دیگران .

راستش نمی شود به کسی کمک و یاری نمود و تاثیرات آن را در زندگی و روحیه خود احساس ننمود ،اگر افسرده هستیم و یا اضطراب داریم و حس خوبی در زندگی نداریم باید به خودمان کمک کنیم ذهنمان را پاک کنیم کینه ها را دور بریزیم و شروع کنیم به خودسازی درونی و برای این کار مخرب ترین شرایط زمان تنهایی است درست در این زمان است که ما شروع به نابود کردن خیس می کنیم افکار مختلف به سراغتان می آیند و همیشه آنها هستند که قدرتشان بیشتر است اگر بدان تن بدهیم و باورشان کنیم آنچه به سرمان آمده آمده و اگر بد آنها تن در دهیم باخته ایم و این داستان ادامه خواهد داشت .

چاره کار رفتن بیرون از این افکار درونی است ،همه ما اشتباهاتی داشته و داریم اگر می توانیم با کنار گزاشتن غرور کینه هابه خودمان خدمتی کنیم و با جبران آن ها و یا گفتن ببخشید به دیگرانی که دلشان را شکسته و یا حتی دلم را شکستن شروع کنیم یادمان باشد قرار است ابتدا به ساکن به خودمان کمک کنیم و سپس به دیگران آغوشی باز برای یاری نیازی نیست که هزینه مالی کنیم وقت بگذاریم نقاشی یادشان بدهیم به تعمیر لوازم منزلشان کمک کنیم به سراغشان برویم و با آنها موسیقی گوش کنیم .

باور داشته باشیم که زندگی همین لحظه است وبا تمام وجود بدان عشق بورزیم کینه ، حسادت ، بغض،طمع،حرص،شهوت،زیاده خواهی و …همه و همه دردهای درونی ما هستند آنها را که کنار بگذاریم متوجه میشویم زندگی آغوشش را به روی ما گشوده و ما نیز آغوشمان را برای دیگران باز میکنیم تا یاریشان دهیم .

و سخن آخر:

زندگی زیباست ،تماشاییست !

چرا زیبا نمی بینیم ؟

چرا گاهی به پای این همه خوبی نمی شینیم ؟

چرا گاهی نمی خندیم ؟

مگر دنیا چه کم دارد ؟

ببین این آسمان آبی ست

ببین دنیا ما آکنده از پاکی ست !

و خوبی تا ابد پاینده می ماند .

تو باور کن

همین کافی ست

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 14:30 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

بنام خدای بخشنده مهربان

روز ها میگذرد و در پی خود ماها و سالها را به همراه دارند ثمره همه این ها می شود عمر که تا از دستش ندهی قدرش را نمیدانی !

بسیاری از ما چنان درگیر روزمرگی ها ی خود شده ایم که کمتر فرصت میکنیم وزش نسیم هوا را در اطرافمان لمس کنیم و فرست دیدن یک دل سیر آسمان آبی یا شب تاریک را نداریمً،دور ترین فاصله که نگاه میکنم چراغ راهنمایی سر چهارراه است آن هم به خاطر اینکه بدانیم وقت رفتن کی میرسد !

رفتنی که تازه وقتی میرسیم میفهمیم هیچ خبری برای رسیدن نبوده ،زیبایی ها را به سادگی ازدست می دهیم و بیشترین لذت های زندگی را با لجبازی به کاممان تلخ می کنیم !

بیشتر وقت ها من می گویم :

خوشک که باشیم زود تر شکسته و یا سوخته می شویم.

چهارشنبه دهم خرداد ماه 1402 همزمان با میلاد امام هشتم ( ع) بیست و هفتمین سال تولد هفته نامه همسر را در جمعی دوستان جشن گرفتیم و بسیار خرسند هستیم که توفیق این را داشتیم 608 شماره مجله همسر را تقدیم نگاه های مهربانتان نماییم و این بزرگترین افتخار ما است.

شخصاً بی نهایت خرسند هستم که توفیق این را داشتم از ابتدا با شما باشم و سالهاست تلاش کردم هر لحظه از این تلاش فرهنگی گامی به جلو باشد گاه روزها مطالعه و تحقیق برای نوشتن یک یا چند روز مشغول بودم .

بیش از 608 سرمقاله با موضوعات اجتماعی و خانوادگی نتیجه تلاش تیم همکاران و عزیزانی بوده که تمام تلاششان رضایت خدا و شما خوبان است.

شماره جدید هفته نامه همسر در مکانی جدید با دوستانی جدید جشن گرفتیم چرا که میخواستیم تازگی و نشاط بیشتری برای گروه همکاران بوجود بیاید و امیدوار هستم چون گذشته در کنار یاران خوب قدیم و دوستان تازه با شما باشیم و برای شما تلاش نماییم .

سخن آخر:سلام رفیق

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 14:28 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:32 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:28 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: مهارت های زندگی

[ دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:25 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:7 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:4 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

آقای دکتر جعفر صابری بنیانگذار موسسه آشتی در نشستی دوستانه خبر تغییر نام کانون همیاران آشتی را با نام (آغوش باز ) علام نمود و علت این تغییر نام را گسترش دامنه فعالیت های این کانون اعلام داشته توضیح دادند که : در طول سالهای گذشته موسسه آشتی خدمات خود را افزایش داده و کانون همیاران آشتی از سال 1380 تلاش قابل ستایشی را نشان داده است به همین دلیل ما بهتر دیدیم با تغییر نام این کانون تحولات بیشتری را در برنامه هایش لحاظ سازیم و امیدوار هستیم که با عنایت به مجوز احیاگران امر به معروف و نهی از منکر که چند سالی است با رویکرد خانه واده محوری و مطالبه گری در اختیار ما است قدمهای ارزشمندی را بارداریم .

باید اذعان داشت که موضوع امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست بحث اصلی مطالبه گری در تمام موضوع آت اجتماعی است که ما امیدوار هستیم با راهنمایی و همیاری مسئولین محترم و دلسوز بتوانیم بستر خدمت به جامعه و مردم را بیش از پیش فراهم سازیم و من امیدوار هستم این همیاری مردمی گام بلندی برای احیای حقوق شهر مندی فرد فرد افراد جامعه باشد .

در اینجا اساسنامه اولیه این کانون جهت اطلاع عموم تقیم میشود:

ان الارض یرثها عبادی الصالحون

هنر دمیدن روح تعهد است در انسانها

به نام خداوند بخشنده مهربان

در مورخ 15/9/1380 برابر با شب 21 ماه مبارک رمضان جمع زیر تحت عنوان هیئت موسس کانون همیاران آشتی(آغوش باز) با استعانت از خداوند متعال در راستای خدمت رساندن به همنوعان نیازمند(بیماران خاص- کم توان ذهنی و کم توان جسمی،کودکان و نوجوانان مستعد ،زنان سرپرست خانواده ،زندانیان و خانواده ایشان ؛معلولین؛و بطور کلی نیازمندان نیازمندان جامعه … با رویکرد اشتغال زایی و کارآفرینی )به اتفاق آرا تصمیمات زیر با عنایت به قوانین و ضوابط جاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی انشاالله به مرحله ظهور برساند.

یک :تاسیس صندوق حمایتی

1-1 کمک مالی

2-1 کمک اشتغالی

3-1 کمک درمانی

4-1 کمک به مسکن

5-1 کمک به تهیه جهیزیه

دو: تشکیل جلسات دوره ای

1-2 جهت دیدار

2-2 هماهنگی و برنامه ریزی جهت برنامه های آتی کانون و ارائه گزارش عملکرد

سه: برگزاری جشنهای خیریه به مناسبت اعیاد مختلف

1-3 کمک به ایتام – ازدواج – درمان –مسکن

2-3 کمک به کودکان

چهار: ساخت و تولید برنامه هنری

1-4 برنامه ریزی جهت ساخت برنامه های تلویزیونی

2-4 برنامه ریزی جهت اجراء کنسرت

3-4 برنامه ریزی جهت اجرای جنگ های شادی هنری

4-4 برگزاری نمایشگاه های هنری

5-4 ساخت و تولید فیلم های سینمائی

6-4 اجرا ء تله تائتر

7-4 برگزراری نمایشگاه و فروش صنایع دستی

پنج : برگزاری دوره های آموزشی

1-5 برگزاری دوره های بازیگری

2-5 برگزاری دوره های موسیقی

3-5 برگزاری دوره های فنی

4-5 برگزاری دوره های ورزشی

شش : چاپ و نشر فعالیت ها

1-6 چاپ خبرنامه

2-6 چاپ کتاب

3-6 ضبط ویدئویی

4-6 ضبط کاست (انقلابی )

5-6 عکس

هفت : تورهای تفریح ، زیارتی

1-7 تور زیارتی

1-7 تورسیاسی

3-7 تورهای ورزشی

4-7 تورهای خانوادگی

هشت : برگزاری جشنهای یاد یاران

1-8 برگزاری یاد اساتید هنری و فرهنگی و ارج نهادن به آنها

2-8 برگزاری جشن گلریزان برای یاری به هنرمندان

فرم اعلام همکاری

بدینوسیله اینجانب :

فرزند :

متولد :

به شمار ملی :

ساکن:

تلفن:

با تحصیلات:

در رشته:

متخصص:

داری تالیفات:

دارای امکانات:

جهت همکاری در زمینه:

دارای توانایی:

زمان همکاری :

مقدار مشارکت و یا دستمزد:

جهت ضمانت در حسن انجام کار میتوانم :

توضیحات بیشتر:

تلفن تماس دو نفر از دوستان :

تاریخ و امضاء

موضوعات مرتبط: مصاحبه

[ جمعه پنجم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 18:51 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

لطفاً یک لیوان آب

یادگیری آداب معاشرت و برخورد های اجتماعی اولین و مهم ترین مسائلی است که هر انسانی در روابط اجتماعی خود باید فرا بگیرد ،شوربختانه به دلایل گوناگون بیشتر افراد جامعه این روز ها رفتار های ناهنجاری را که شبکه های اجتماعی و متاسفانه حتی رسانه های چون تلوزیون و یا شبکه های ماهوارهای نشان میدهند را الگو برداری می نمایند و به خیال اینکه این رفتار صحی است در برخورد های اجتماعی خود آن گونه عمل می نمایند .

آداب معاشرت از خلوت ما تا حتی عبور از عرض خیابان را در بر میگیرد و ما باید بدانیم در هر لحظه از زندگی مان چه تاثیر درست یا نادرستی روی دیگران می گذاریم، شاید باور این موضع کمی مشکل باشد اما گاه ما با رفتار های خود زندگی دیگران را تهدید می کنید و آینده آنها را به خطر می اندازیم ،دروغ گفتن شاید یک رفتار اجتماعی به نظر نرسد اما بی اعتنایی نشان دادن و یا بی تفاوت بودن همه این گونه رفتار ها گاهی بسیار خطرناک است .

اینکه در هنگام رانندگی توجه بیشتر ما به گوشی تلفن باشد تا رانندگی و یا زمان صحبت کردن با گوشی تلفن در جمع با صدای بلند صحبت کنیم و یا در سالن اجتماعات با طرف مقابلمان صدایمان را بلند تر از حد معمول بالا ببریم و یا اگر دو نفر در حال صحبت هستند ما داخل شویم و حرف خودمان را بزنیم و نظر بدهیم و رفتاری که گاه نه تنها بی ادبانه بلکه بشدت آزار دهنده نیز میباشد را از خود نشان دهیم بسیار خطرناک است .

در بیمارستان و یا صف یک اداره ایستادیم و متصدی مربوطه در حال توضیح دادن موردی است که ما متوجه نمی شویم و یا پاسخی درست نگرفته ایم که فردی ناشناس و غیر مسئول شروع به توضیح دادن موضع میکند و یا با لحنی بد از ما میخواهد که موضوع را تمام کنیم و از حقوق خود بگذریم !گاه شدت عصبانیت ما را تا جای بالا میبرد که ناچار به فریاد زدن و یا توهین کردن میشیم و این ها همه بر خواسته از نداشتن آداب معاشرت آن فرد است و صد البته عدم کنترل خشم از طرف ما ما باید ضمن فراگیری کامل و درست آداب معاشرت فنون کنترل خشم را که بخشی از همین آداب معاشرت نیز است را فرا بگیرم .

باید بپذیریم که حتی اگر ما تمام اصول آداب معاشرت را فرا بگیرم باز همه افراد جامعه به اندازه ما برای فراگیری این آداب معاشرت تلاش نموده اند و لذا باز این ما هستیم که باید روش های درست برخورد با این گونه موارد را نیز بیاموزیم و این هم برای همه سنین لازم و ضروری است اگر جوان هستیم از برخورد های فیزیکی می کاهد و ار سن و سالی از ما گذشته برای سلامتی ما بسیار لازم می باشد!

یادگیری آداب معاشرت زیاد سخت نیست اگر همت کنیم و نکته بسیار لازم و ضروری این که این فراگیر برای همه ما در هر سنی و حتی تا پایان عمر لازم است این آموزش ها را ما باید مدار به کار بگیرم و درست مثل دستورات رانندگی می باشد که بسیار لازم و ضروری می باشد،اما متاسفانه بیشتر ما بعد از گرفتن گواهینامه دیگر هرگز به بسیاری از آن دستورات عمل نمی کنیم !

برای نمونه در جلسه ای برای همه چای می آورند و شما با صدای بلند می گوید من چای نمیخورم !کاری که لازم نیست شما می توانید چیزی نگو آید و در نهایت چای را هم میل نکنید چرا که کسی از شما سوال نکرده بوده و اما اگر ابتدا از توست میزبان و یا مهماندار از شما سوال می شد که آیا چای میل دارید شما میتوانستید بفرمایید خیر و یا حتی مودبانه سفارش اب و یا چیز دیگری بدهید این که از شما سوال نشده خود نشان از نداشتن آداب معاشرت میزبان است ولی شما نیز باید ادب خود را نشان دهید و با تکان دادن سر و یا گفتن متشکرم از آورنده چای تشکر کنید همین به همین سادگی نه سرش فریاد بزنید من ای نمیخورم باور داشته باشید قرار نیست همه آدم ها از رژیم غذایی ما مطلع باشند!

وقتی میزبان محبت و ادب میکند و از شما سوال می نماید چه میل دارید در لحضه سفارش چیزی را نکنید که تهیه آن برای میزبان غیر ممکن باشد و ناچار بگوید ببخشید نداریم !

با لبخندی ساده و عرض تشکر بگویید متشکرم اگر امکان دارد یک لیوان آب ،آب همیشه همه جا هست و اگر هم تشنه نباشید میل کردن جرای از آن به شما نشاط و سلامتی می دهد .

با آرزوی سلامتی روح و روان همه ما!

سخن آخر:

گاهی فاصله رک بودن با بیشعوری بسیار نزدیک است!

یا حق

جعفر صابری

گر نباشد حیا و درک و شعور
آدمی طعنه می‌زند به ستور
جانِ انسان که تربیت نشود
آدمی گاو می شود به مرور
حَیَوانی پلشت و نکبت بار
که فقط می توان از او شد دور
می چرد هرچه را که می بیند
وانگهی گند می زند در سور
تن، تنومند و طبع ایشان پست
چشم بینا و ذوق ایشان کور
گر که خدمت کند به قصد ریاست
ور عبادت کند ، به نیّتِ حور
گر دهان وا کند به دُر سُفتن
متنفر شویّ و او منفور
فی المثل گر رود به گورستان
دم به دم رم کنند اهل قبور
بارها دیده ام من ایشان را
از قضا آدمی ست بس مشهور
.
.
#مرتضی_لطفی

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ پنجشنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:0 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

خبرنگاران | دوشنبه یکم خرداد ۱۴۰۲ | 15:52

با نام و یاد خدای مهربان

مقرر شد طبق اساسنامه موسسه آشتی چون سالهای گزشته مراسم قدر دانی از مقام شامخ پزشک را در بیمارستان 503 ارتش (هاجر ع) بر گزار نمائیم و از مدیریت این بیمارستان نیز سپاس گذار هستیم .

قدردانانی از جامعه پزشکی

به استناد بند پنج از ماده هشت اساسنامه موسسه فرهنگی هنری آشتی مقرر شد جهت قدردانی از مقام شامخ پزشکان عزیز دبیرخانه ای تشکیل و خدمات به شرح زیر ارائه شود .

اهداف

  • شناسائی و قدردانی از افرادی که برای رفاه بشریت در جامعه پزشکی تلاش نموده و می نمایند.
  • ارائه راه کار های مناسب و علمی جهت خدمات گونا گون پزشکی و پیرا پزشکی به گروهای مختلف هدف
  • دعوت از صاحب نظران و پیشکسوتان علاقمند به علوم پزشکی و پیراپزشکی جهت همفکری وهمراهی بیشتر و بهتر
  • • ارتباط با کلیه مراکز داخلی و خارجی که خدمات پزشکی را در قالب بشر دوستانه ارائه می دهند

    • ارتباط و تبادل نظرو کسب تجربیات با کلیه پزشکان ایرانی خارج از کشور

    • کشف استعداد های درخشان و حمایت از تحصیل و موفقیت های ایشان

    • حمایت از تحقیقات و اکتشافات پزشکی

    • حمایت و همیاری از انجمن ها و مراکز علمی بویژه پزشکی

    • برگزاری دوره های ویژه و تخصصی پزشکی و پیرا پزشکی

    • کمک به خدمات بهداشتی مهاجرین

    خدمات

    ثبت خدمات ، خاطرات و تجربیات ایشان در قالب فیلمهای مستند، چاپ کتاب و مقالات و درج در مطبوعات

    قدردانی از ایشان در قالب اهداء لوح تقدیر ، تندیس و

    دعوت از کلیه هموطنان زرتشتی ، ارمنی ، آشوری و کلیمی

    همچنین مقرر گردید تمامی خدمات بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و مذهبی انجام پذیرد.

    دعوت از علاقمندان به خدمت در این گروه

    مشخص نمودن مخاطبین و خدمات گیرنده

    در پایان مقرر گردید به مناسبت روز پزشک قدردانی از خدمات تنی چند از این سفید جا مگان صورت گیرد.

    ودر کتاب جامعه ای این افراد معرفی شوند.

موضوعات مرتبط: مصاحبه

[ دوشنبه یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 16:0 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

زشوخی بپرهیز ای باخرد

دوستی داشتم که برداشت درستی از شوخی ، روابط عمومی و خوش برخوردی با مردم را نداشت و فکر میکرد رک بودن شوخ بودن و بی رو دروایسی هر طور دلش میخواهد با مردم برخورد کند یعنی مردمی بودن و بسیار راحت بود هر طور که دوست داشت صحبت میکرد و کمتر مراعات دیگران را می نمود ،بار ها در لفافه و مودبانه برای ایشان توضیح دادم که بد نیست مراعات حال دیگران را بنماید و در جمع با گوشی تلفنش بلند بلند صحبت نکند و دیگران را از بیانات خود و دوستانش بهره مند نسازد ولی او همچنان کارهای خود را انجام میداد و توجه ای هم به نصایح ما نمی بود ،من هم کار را سپردم به زمان تا خودش بالاخره به او آموزش لازم را بیاموزد چرا که بشدت اعتقاد دارم اینگونه موارد دیر یا زود بر فرد ثابت خواهد شد که کارش غلط است!

بیان هر مطلبی در هر مکانی شایسته و بایسته نیست و حتی در فضای خانواده باید بیش از هر جای دیگری مواظب حرفهایمان باشیم گاهی یک شوخی نامناسب با همسر یا فرزندمان که فکر میکنیم فقط یک شوخی است سالها او را از ما میرنجاند ، دوست داشتن و صمیمیت بیان هر مطلبی که به ذهنمان میرسد نیست !

دانستن فرهنگ و آداب هر منطقه به خصوص کشور عزیزمان لازم است تا با رسوم مردم آشنا باشیم که ناخواسته رفتار و گفتاری بر خلاف آداب و فرهنگ آن منطقه از خود نشان ندهیم.

یا حق

جعفر صابری

[ جمعه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ ] [ 20:7 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

شبه آدم

نه اینکه هر موجودی شبیه آدم دیدم فکر کنیم آدم است!

بیشک خطای از دیدگان ما است!

راه میرود و میبیند و گاهی چون ما میخندد و حتی عاشق میشود !

اما او انسان نیست !درک و شعور وعرفت ندارد !میخورد میخوابد کار میکند عاشق میشود بچه دار میشود اما آدم نیست !او شبه آدم یا چیزی شبیه آدم است و تشخیص این چنین موجوداتی بسیار دشوار است و بدون چشم و دل مصلح گاه غیر ممکن میشود !

باور ندارید ؟به اطرافتان خوب نگاه کنید و یا اگر شجاعت کافی دارید کمی به خودتان بنگرید !

آخرین حس انسان دوستانه شما به چه زمانی برمیگردد چقدر به دیگران و حقوق انسانیشان توجه داشته اید !

چند سال است ازدواج کردید ،آیا صاحب خانه هستید ؟اگر برای همسرتان بیماری و یا مشکلی پیش بیاید که برای تهیه مخارجش ناجار باشید خانه ای را که به نامتان است بفروشید و میدانید که با این تورم کشور دیگر هیچ وقت توان خرید خانه را نخواهید داشت و شاید هم همسرتان خوب نشود چقدر راحت خانه را میفروشید؟!

اگر همستان بدلیلی ناتوانی جسمنی برایش حاصل شود و اگر زن باشد نتواند وظایف زن بودنش را و اگر مرد باشد وظایف مرد بودنش را انجام دهد چقدر تحمل میکنید ؟

اگر جوان باشید و زیبا و شرایطش را برای جدایی داشته باشید چقدر تن به مندن میدهید و پابند زندگی مشترکتان خواهید بود؟

لازم نیست به خودتان فشار نیاورید و اسرار کنید که می مانید و میسازید !

امیدوارم همیشه تندرست باشید و در کنار خانواده شاد و سلامت اما چرا وقتی همه این نعمت ها را دارید و سلامت هستید فراموش میکنید که روزگاری سوگند خورده بودید وفادار به همسرتان و کانون خانواده باشید و امروز با لجاجت و سخت گیری نه تنها اسرار به طلاق دارید بلکه همه چیز را نیز می خواهید نابود کنید و از حقیقت زندگی فرار می کنید اگر کسی هم به شما بگوید کمی دقت و صبر داشته باشید راحت می گوید زندگی من است و به تو مربوط نمی شود و لازم نیست در زندگی من دخالت کنید !

تنها در دلتان سخن آنکه رفتارت را تایید می کند می نشیند و نمی اندیشی که آدم هستی و طرفت نیز شاید آد باشد و حقی برای شنیدن حرف ش و گفتن حرف قائل نیستی !

چرا وقتی کسی را میبینی که مطابق میلت رفتار نمی کند به او فرصت نمیدهی و صبر میکند تا لااقل از خودش دفاع کند !

سالهاست که بیشتر ما آدم نما شدیم و تنها بخشی از حالات و رفتار آدم ها را در خود حفظ نموداهایم و بخش های دیگر را کاملاً به فراموشی سپرده ایم؟

چرا فا بیان این که دنیا دوروز است و باید شاد بود و زندگی کرد و کی آن طرف ر دیده و باید در لحظه زندگی نمود و اگر بد بود ولش کن خودت باش و خلاصه کلام مطالبی از این دسته فراموش کنیم که ما انسان هستیم و قرار بود اشرف مخلوقات باشیم نه طابع حیوانات !

نه اینکه اسیر و افسرده باشیم نشان انسانیت است بلکه تلاش برای آدم بودن ملاک است !

امیدوارم متوجه باشید که تفاوت انسان با انسان و آدم با آدم بسیار است ، تلافی و لجبازی و خیانت و کار هایی از این دست را قبل از انجام دادن خوب بسنجیم و در مقابل آینه به خود بنگریم همین!

سخن آخر:

به آدمهای خوب و مهربان زخم نزنید ، آدمهای مهربان در مقابل خوبیهای یکطرفه هرگز احساس حماقت نمی کنند.

چون خوب بودن برای آنها عادت شده ،

آدم های مهربان از سراحتیاجشان مهربان نیستند ، آنها دنیا را کوچکتر از آن می بینند که بدی کنند.

آدمهای مهربان خود انتخاب کرده‌اند ، که نبینند ، نشنوند و به به روی خود نیاورند نه اینکه نفهمند.

هزاران فریاد پشت سکوت آدمهای مهربان است ، سکوتشان را به پای بی عیب بی عیب بودن خود نگذارید.

همیشه مهربان باشید با مهربانان.

یا حق

جعفر صابری

آن که با گرگش مدارا می کند
خلق و خوی گرگ پیدا می کند

اینکه انسان هست این سان دردمند
گرگ ها فرمانروایی می‌کنند

شعر گرگ درون فریدون مشیری

شعر : فریدون مشیری

گفت دانایی که:
گرگی خیره سر،
هست پنهان
در نهاد هر بشر!

لاجرم جاری است
پیکاری سترگ
روز و شب،
مابین این انسان و گرگ

زور بازو
چاره ی این گرگ نیست
صاحب اندیشه داند
چاره چیست

ای بسا
انسان رنجور پریش
سخت پیچیده
گلوی گرگ خویش

وی بسا
زور آفرین مرد دلیر
هست در
چنگال گرگ خود اسیر

هر که گرگش را
در اندازد به خاک
رفته رفته
می شود انسان پاک

و آن که با گرگش
مدارا می کند
خلق و خوی گرگ
پیدا می کند

در جوانی
جان گرگت را بگیر!
وای اگر این گرگ
گردد با تو پیر

روز پیری، گر که باشی
هم چو شیر
ناتوانی در مصاف
گرگ پیر

مردمان گر یکدگر را
می درند
گرگ هاشان
رهنما و رهبرند

اینکه انسان هست
این سان دردمند
گرگ ها
فرمانروایی می کنند

وآن ستمکاران
که با هم محرم اند
گرگ هاشان
آشنایان هم اند

گرگ ها همراه و
انسان ها غریب
با که باید گفت
این حال عجیب؟

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ جمعه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ ] [ 22:5 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

بنام خدای بخشنده مهربان

قیچی باغبانی

کمتر کسی هست که جهان پهلوان تختی را نشناسد و نام این پهلوان نه تنها در ایران بلکه خارج از ایران نیز زبانزد است حتی در به نشان مردانگیش در کشتی مجسمه ای با یک دست ساخته اند که داستان کشتی گفتنش را با رقیبی که دستش آسیب دیده بود نشان میدهد .وقتی جهان پهلوان در یکی از مسابقات نمیتواند مدال طلا بگیرد در گوشه تشک می ایستد و اشک میریزد دوستانش به او دلداری میدهند و او میگوید من نان و برنج این ملت را خوردم تا مدال طلا برایشان بگیرم شرمنده نان و نمک شکن هستم !

در بازگشت از سفرش تنها یک قیچی باغبانی میخرد ،گرچه ملت وعاشقان تختی از جان برایش مایه گذاشتم ولی تختی شرمنده ملت بود!

سالها پیش پدرم از ماموریت زاهدان بازگشته بود من خیلی خوشحال بودم وقتی رسیدم خونه مثل تموم کودکان به دنبال سوغاتی بودم اما با کمال تعجب دیدم تنها سوغات سفر پدرم یک چاقوی نان بری است !من تعجب کرده بودم و مادرم وقتی حال مرا دید لبش را گاز گرفت به معنای اینکه چیزی نگو!

خیلی زود فهمیدم که پدرم یکی از سربازان را که به زور گرفته بودن تا به خدمت ببرند به دلیل اسرار و خواهش مادر پیرش را شنیده و تمام پولش را برای برگشت آن سرباز به او داده و برای این کارش هم توبیخ شده بود !

مرحوم پدر از این کار ها زیاد میکرد و نتیجه همین کارهایش بود که ما را تبعید کردن بگذریم شرم و خجالت پدرم آن روز و دلگرمی مادرم سالهاست در ذهن من است و وقتی خاطره جهان پهلوان تختی را شنیدم با شرایط این روز های مردان سرزمینم مطابقت دادم مردانی که برای مردانگیشان شرمنده خانواده هایشان هستن و دوستی میگفت :میشود از راهای زیادی پول دراورد و من فقط نگاهش کردم و گفتم : برادر من از مردانگی و انسانیت میگویم وگرنه از نامرد جماعت هر کاری برمی آید!

ای کاش آنکه می فهمید و مسئولیتی داشت مانند این گونه مردان شرمنده می شد و شرم می کرد !

سخن آخر :

دو کار از دو کس برنیاید

مردی از نامرد و نامردی زمرد!

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۲ ] [ 22:1 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

آدم ها گناه دارند!

بی شک ارزش انسا به انسان بودنش است و حس انسانیتش بر هر چیزی قالب میباشد ،رح و درک و شعور معرفت و فهم عشق قدردانی و …مطالبی از این دسته واژگانی هستند که به انسان هویت می بخشند و حال اینکه انسان بجای از درک و تشخیص میرسد که ترجی میده با حیوانی عقد بسته و ازدواج نماید تشخیص درست یا غلط وی است ووقتی دولتی به این اندیشه جامعه قانونی می پوشاند و به وی مجوز این کار را هم میدهند باید پذیرفت که بشر در چه مسیری قرار گرفته و جالب اینکه ما در شرق کره خاکی کوچکمان به این گونه اندیشه ها با نگاهی تحقیر آمیز می نگریم و می گوییم آنها تهی از روح بشر دوستانه شده اند غافل از اینکه در بین خودمان با مواردی بشدت بد تر روبرو هستیم و آن را که نمیدانیم و اسرار داریم که موضع ما با این گونه موارد بسیار متفاوت است بی خبر از آنکه به سادگی در حال قدم برداشتن به همان سمت و سوق هستیم .

در مکالمات ما جویای احوال حیواناتمان میشویم اما عزیزانمان را هم یاد نمیکنیم .

روزها و ماه ها میگذرد ساقی از والدین یا عزیزان و دوستانمان نمی کنیم اما دانستن احوال حیوان خانگی همسایه هم هم برایمان مهم است .

عزیزانمان پدر ،مادر، خواهر یا برادر و یا حتی فرزندمان را برای اینکه پیر شده و یا مشکلی دارند به آسایشگاه می بریم و برایمان نگهداری آنها که از گوشت و خون ما هستن دشوار است اما به سادگی و عشق و علاقه وافری یک حیوان را به منزل می آوریم و نه تنها برای هزینه میکنیم بلکه وقتمان را هم برایش اختصاص می دهیم به پارک میبریمش و میگوییم او حق تفریح و استفاده از هوای تازه و طبیعت دارد حق باید به پزشک متخصص بردشان و حتی بدون هیچ نگرانی مدفوع و ادرارشان را تمیز میکنیم !کاری که اگر والدین سالخورده ما که دها بار در کودکی برای ما انجام دادند را یکبار بخواند انجام نمیدهیم و حالمان بد میشود! ما کمتر وقت می گذاریم آنها را ماهی حتی سالی یک بار به فضای باز و پارک تفریح ببریم و یا حتی فرزندان خودمان را هم کمتر در طول ماه به پیاده روی و قدم زدن و صحبت کردن در پارک میبریم اما با خیالی آرام و آسوده و حسی سرشار از محبت یک حیوان خانگی مثلاً سگمان را به قدم زدن عصرانه میبریم و کنارش می ایستیم تا ادرار و مدفوع را هم انجام دهد و بعد به منزل آورده خوب میشورم تا منزل کوچکمان را کثیف نکند !درود بر شما انسانهای مترقی و پیشرفته که برای این گونه موارد هزار دلیل قانع کننده داریم اما برای والدینمان و عزیزانمان نه!

اگر انسانی در بیمارستان نیاز به کمک مالی ما داشته باشد هر چند ناچیز تمایلی برای این خدمت بشر دوستانه از خود نشان نمی دهیم اما اگر حیوانی نیاز به درمان داشته باشد چنان انسانی برخورد می کنیم که قوای عزیزترین عضو خانواده مان است .

دوست من این گونه مطالب را مرتجعانه و عقب ماندگی ندان و باور کن ما از آن که حیوانی را برای زندگی مشترک قبول کرده چیزی کم نداریم فقط فرصت و مجوزش را هنوز پیدا نکردیم.

باور برمائید همانطور که گفته میشود گیاه خانگی و یا آپارتمانی حیوانی نیست که بتوان گفت حیوان خانگی این ظلمی است که ما به حیوانات برای علاقه خودمان می نماییم و حتی آنهارا از حس طبیعی شان یعنی جفت گیری خلع می نمایم و از روی خودخواهی آنها را در محیطی قیر طبیعی نگه میداریم و باور کنید وقتی آن حیوان زبان بسته به دلیلی علی رغم تمام تلاشهایم پزشکی ما در گشت از نظر عاطفی و روحی روانی خودمان دل شکسته و آشفته می شویم این دلبستگی عاطفی برای ما بسیار گران تمام میشود .

ساده است نوازش سگی ولگرد
شاهد آن بودن که
چگونه زیر غلتکی می رود
و گفتن که «سگ من نبود».
ساده است ستایش گلی
چیدنش
و از یاد بردن که گلدان را آب باید.
دوست داشتن بی احساس عشقی
او را به خود وانهادن و گفتن
که دیگر نمی شناسمش.
ساده است لغزش های خود را شناختن
با دیگران زیستن به حساب ایشان
و گفتن که من اینچنینم.
ساده است که چگونه می زییم
باری
زیستن سخت ساده است
و پیچیده نیز هم.

( مارگوت بیکل – ترجمه ی شاملو )

در جهان امروز انسانهایی هستند که انسانی را به بردگی نه به حیوان خواندگی میگیرند و چون سگ به گردنش قلاده میزنند و خلاصه با کمی گشت و گذار در شبکه های اجتماعی با واژه های این گونه روبرو میشویم ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم به کدام پیشرفت خودتان بررسی کنید .

افسوس و صد افسوس که کمتر گوشی برای شنیدن این همه سخن هست و باید به حال جامعه ای که ارزشهای این گونه را والا می دانند کمی اندیشید و …بگذریم به امید داشتن کمی تفکرو اما سخن آخر :

وقتی که گل در نمیاد
سواری اینور نمیاد
کوه و بیابون چی چیه

وقتی که بارون نمیاد
ابر زمستون نمیاد
این همه ناودون چی چیه

حالا تو دست بی صدا
دشنه ی ما شعر و غزل
قصه ی مرگ عاطفه
خوابای خوب بغل بغل

انگار با هم غریبه ایم
خوبیه ما دشمنیه
کاش من و تو می فهمیدیم
اومدنی رفتنیه
اومدنی رفتنیه
تقصیر این قصه ها بود
تقصیر این دشمنا بود
اونا اگه شب نبودن
سپیده امروز با ما بود
سپیده امروز با ما بود

کسی حرف منو انگار نمی فهمه
مرده زنده, خواب و بیدار نمی فهمه
کسی تنهاییمو از من نمی دزده
درده ما رو در و دیوار نمی فهمه

واسه ی تنهاییه خودم دلم می سوزه
قلب امروزیه من خالی تر از دیروزه

سقوط من در خودمه
سقوط ما مثل منه
مرگ روزای بچگی
از روز به شب رسیدنه

دشمنیا مصیبته
سقوط ما مصیبته
مرگ صدا مصیبته
مصیبته حقیقته
حقیقته حقیقته

تقصیر این قصه ها بو
تقصیر این دشمنا بود
اونا اگه شب نبودن
سپیده امروز با ما بود

یا حق

جعفر صابری

بیش از ۱۰۰۰۰ شهروند انگلیسی تبدیل به “انسان سگ‌نما” شده‌اند! + تصاویر

 

بیش از 10000 شهروند انگلیسی تبدیل به

در سالهای اخیر آسیبی اجتماعی به‌نام “انسان سگ‌نما” در انگلیس در حال افزایش است؛ توله‌سگ‌های انسانی، لباس‌های چرم گران‌قیمت که مانند هیبت سگ است به تن می‌کنند و چهاردست‌وپا کنار شریک همجنسگرای خود حرکت می‌کنند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مدتی است که در جوامع غربی به‌خصوص کشور انگلیس, پدیده‌ای به‌نام “Human Pups” (انسان سگ‌نما) در حال گسترش است و جمعیت قابل‌توجهی نیز جذب آن شده‌اند!

الگوی رفتاری این گروه به‌گونه‌ای است که لباس‌هایی مانند سگ می‌پوشند و مثل این حیوان رفتار می‌کنند؛ این توله‌سگ‌های انسانی، مردانی همجنسگرا هستند که تمایلات جنسی خود را مانند یک حیوان در جامعه انگلیس به معرض نمایش می‌گذارند.

در سال 2016 مستندی به‌نام “Secret Life Of The Human Pups” در شبکه 4 کشور انگلیس پخش شد؛ در این مستند، تصویر مردهای همجنسگرایی که لباسی مانند سگ به تن داشتند، به نمایش گذاشته شد و سعی شده بود تا با واکاوی رفتار آنان, علت شیوع این پدیده در جامعه انگلیس مشخص شود.

پایگاه خبری گاردین در گزارشی در سال 2016 می‌نویسد, این پدیده “انسان سگ‌نما” از دل گروه‌های همجنسگرایی در 15 سال اخیر در کشور انگلیس متولد و سطح دسترسی به اینترنت باعث گسترش آن در جامعه انگلیسی شده است.

توله‌سگ‌های انسانی، لباس‌های چرم گران‌قیمت که مانند هیبت سگ است به تن می‌کنند و چهاردست‌وپا کنار شریک همجنسگرای خود حرکت می‌کنند! همچنین از غذا خوردن در ظرف‌های مخصوص حیوانات لذت می‌برند و تمایلات جنسی حیوانات را تقلید می‌کنند.

شریک این “انسان‌های سگ‌نما” مردی همجنسگرا است که با بستن قلاده بر گردن آن, او را در خیابان‌ها همراه خود حرکت می‌دهد.

یکی از این افراد سگ‌نما در مصاحبه با گاردین درباره رفتار خود می‌گوید: «شما در خلال این پدیده دیگر به پول, غذا و شغل فکر نمی‌کنید و رفتارهای ابتدایی از خود نشان می‌دهید!»

طبق گزارش پایگاه خبری “christiantoday” بیش از 10 هزار نفر از شهروندان انگلیس به “انسان سگ‌نما” تبدیل شده‌اند و رفتارهای خود را حتی لباس پوشیدن, طبق رفتار یک سگ دنبال می‌کنند!

سالهاست که آزادی‌های بی‌حدوحصر و خواسته‌های دور از شأن انسانی باعث بروز این‌گونه ناهنجاری‌های فرهنگی ــ اجتماعی همچون بردگی در جوامع غربی شده است؛ بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که این‌گونه ناهنجاری‌ها برگرفته از توسعه‌یافتگی بدون توجه به کرامت انسان است.

کشور انگلیس , آسیب‌های اجتماعی , کشور انگلیس , آسیب‌های اجتماعی , کشور انگلیس , آسیب‌های اجتماعی ,

بیشتر بخوانید

موضوعات مرتبط: سر مقاله