تقدیر ریاست آموزش پرورش منطقه 5از طرح دکتر جعفر صابری

تقدیر ریاست آموزش پرورش منطقه 5از طرح دکتر جعفر صابری
گزارش تصویری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 23:0 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
حضور دکتر جعفر صابری در شرکت اکو آرت و هنرمندان بین المللی برای مشاوره و همکاری موسسه آشتی
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 23:0 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:58 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:58 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:57 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]نظر بدهیدجعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:56 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صاب
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:42 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:41 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:40 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:40 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:39 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:38 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:38 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:28 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:27 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:27 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:26 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:25 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
موضوعات مرتبط: تصویر[ یکشنبه ششم تیر ۱۴۰۰ ] [ 22:23 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]
[ سه شنبه بیست و پنجم خرداد ۱۴۰۰ ] [ 23:42 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]نظر
[ سه شنبه بیست و پنجم خرداد ۱۴۰۰ ] [ 23:41 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]نظر
.دکتر جعفر صابری در کنار آقای مهندس اکبر سرمعلی علیپور ریاست کانون مهندسان استان تهران
دکتر جعفر صابری معاونت کانون اسلامی مهندسین در کنار جناب دکتر رضا مهر عبدالهی ریاست کانون اسلامی مهندسین [ سه شنبه بیست و پنجم خرداد ۱۴۰۰ ] [ 23:39 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر
اهدا احکام به افراد در ستاد انتخابات 1400
از جمله جناب آقای همایون اذر گل پاینده فر
موضوعات مرتبط: تصویر[ سه شنبه هشتم تیر ۱۴۰۰ ] [ 18:54 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]نظر بدهیدجعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر[ سه شنبه هشتم تیر ۱۴۰۰ ] [ 18:54 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]نظر بدهیدجعفر صابری
موضوعات مرتبط: تصویر
نشستی دوستانه با جعفر صابری
مدير عامل مؤسسه آموزشي ،فرهنگي،هنري،انتشاراتي ومطبوعاتی آشتي
آقای صابری،مؤسسه شما درنظر دارد بر اساس طرحی که شما ارائه نموده اید یک مسابقه و یا در سطح گسترده تر، درقالب جشنواره فیلم و عکس برگزار نماید. باتوجه به این که طرح اجرایی این جشنواره )فیلم) از جانب شما بوده است چه ضرورتی در ارائه این موضوع
میبینید؟
با تشكر از شما قبل از هر چيز لازم مي دانم به اطلاعتان برسانم این طرح از سال1374 توسط جمعي از دوستان وهمكاران مطرح و پس از مدت ها به مرحله كنوني رسيده است كه اگر نبود همكاري اين جمع ما امروز اينجا نبوديم .
{ جشنواره دوربین دوم} یعنی نگاه به وقایع سینمایی از زاویه ی خاص که همه از آن بهره مند نیستند به عبارت دیگر نگاه از دوربیني ديگر.
ما معتقدیم دست یابی و آگاهي و بررسی پشت صحنه های فیلم های سینمایی ،سریال های تلویزیونی و حتی فیلم های مستند همواره یکی از عوامل پيشرفت مهم در صنعت ساخت فیلم است که از جذابیت خاصی نيزبرخوردار می باشد.
این بخش ها نه تنها به دلیل حوادث پشت صحنه ،مورد توجه است بلکه از جهاتی دیگر جذابیت ویژه دارند و بیننده را با دنیای پشت دوربین آشنا می کنند. همانند تلاش دست اندر کاران در پشت صحنه ،همکاری ، صمیمیت ها، اختلاف نظرها، مشاجره، وحدت و همدلی، معرفی همه آنهایی که در پشت دوربین با هدفی مشترک فعالیت می کنندو…از آن جمله اند. به ویژه اهمیت وسایل و تکنولوژی سینما.
فکر نمی کنیداین موضوع تكراري باشد؟
خیر ، آنچه مد نظر ما است صرفاً گزارشي از پشت صحنه ها نیست،بلکه با اهداف مشخصی در نحوه بیان ، خط سیر و هدف آن که با نگرش و تدوین هنرمندانه اي یک سری اهداف را دنبال می کند در نظر ما است ،در واقع شکل گزارشي آن بسیار ضعیف و در حاشیه موضوع قرار می گیرد. بنابراین هر تماشاگر علاقه مند به هنر سینماوتلویزیون (چه هنر مند باتجربه و چه بیننده عادي)برای شناخت شیوه های عملکرد دست اندرکاران فیلم که همگی در تشکیل یک اثر هنری مشارکت دارند مشتاق است و در کسب اطلاع از این رخدادها به اتفاقات پشت صحنه توجه می نمايند.
اهداف اصلي اینجشنواره شامل چه چیزهایی می شود؟
اهداف این جشنواره براساس انگیزه هایی، به وجود آمده است از جمله:
*بکر ونو بودن موضوع در قالب جشنواره.
*آگاهی مردم از تلاش فیلم سازان وزحمات ومشکلاتی که در این مسیر متحمل می شود.
*ارزش نهادن و تقدیر از فعالیت های تولیدات سینمایی وتلویزیونی.
*بهره گیری از تجربیّات برای آموزش تولید.
*معرفی بهتر امکانات و وسایل ساخت وتوليد فيلم در سينما و تلويزيون.
اينها هدف اصلي ما مي باشد ودر واقع به موازات اين اهداف مي خواهيم شرايطي را براي :
1- شناساندن تولیدات صنعت فیلم سازی و سینما .
2- معرفی صمیمیت و فعالیت گروه های هنری در عرصه سینما و تولیدات تلویزیونی.
3- شناساندن تجربیات گروه های تولیدی در پاسخ به بخشی از نیازهای قشر علاقه مند.
4- علاقه مند کردن دست اندركاران سينما براي ثبت وقایع کلیه ی آثاری که در مجموع یک اثر هنری را در عرصه سینما وتلویزیون به وجود می آورند. به عبارت دیگر ثبت عناصر و تمام عوامل تولید با تمام جزئيات آن مورد نظر ما مي باشد .
برای توضیحاتی که دادهشده دست اندر کاران تولیدات وعلاقمندان به شرکت در این جشنواره بایستی بر چه اساسیآثار را تهیه وتدوین و ارسال نمایند؟
موضوعات اصلی و در واقع محور محتوای آثار که همان بحث اصلی است بايستي براساس یکی از موضوعات زیر باشد :
1- همکاری،تلاش و صمیمیت گروه(این موضوع کلیت داشته و شامل تمام اجزاء فعال در تهیه و تولید فیلم می شود)
2- حوادث و اتفاقات در پشت صحنه
3- کاربرد دوربین و امکانات فنی ديگردرصنعت سینما وتلویزیون.
4- تلاش و فعالیت کارگردان و همکارانش.
بنابر آنچه گفته شد آیاشما صرفا ً از نگاه عامه پسندانه به این موضوع می پردازید؟
خیر،آنچه مد نظر ماست صرفاً دیدگاه عامه پسندانه آن نیست اگر چه همین موضوع در جای خود بخشی ازاين رویداد را در بر می گیرد یعنی ما از دريچه ديد عموم مردم نيز به این موضوع نگاه کرده ایم ولي توجه اساسی ما به بررسی تولید فیلم هایی است که از پشت صحنه ها (خاصه موضوعات جذاب و واحد) که با نگرشی هنرمندانه وهدفمند تهیه وتدوین شده است می باشد. براي نمونه در جشنواره کن سال 79 فیلم 9ساعته ای که(النور کاپولا) همسر (فرانسیس فورد کاپولا) از پشت صحنه فیلم جنجال برانگیز شوهرش با نام (اینک آخرزمان ) ساخته بود چنان سروصدایی در جشنواره راه انداخت که حتی فیلم اصلی به راه نینداخته بود و همین طور 15 دقیقه تصویر از پشت صحنه فیلم جویندگان که بسیار مورد توجه تماشاگران و منتقدین قرار گرفت.
واقعیت این است که پشت صحنه سینما آرام و بی حادثه نبوده و نیست ، اکثر اوقات دارای رخدادهای قابل تامل است .شکستن کرین وافتادن فیلمبردار از روی آن ،سوختن بازیگر یامتصدی جلوه های ویژه در اجرای یک آتش مصنوعی ، تیر خوردن یا روی مین رفتن یک کارگردان در هنگام ضبط و ثبت یک اثر سینمایی و… همینطور تلاش وصمیمیت اعضای گروه برای پیشبرد کار را که نقطه عطف در ساخت یک اثر هنری است، نشان می دهد.
شما به عنوان يكايراني چرا اين جشنواره را در كشور ايران وبراي سينماگران ايراني اجراء نكردهايد؟
ضمن احترام زيادي كه براي همكاران سينماگر ايراني خود قائل هستم بايد بگويم هنر به ويژه سينما، جهاني است ومختص به يك كشور نمي باشد،راستش برای اولین بار در سال1374 (یعنی 1995)طرح اصلی جشنواره با مسئولین کشور ایران مطرح شد چرا که جشنواره فیلم فجر علی رغم تلاش دست اندرکاران آن واقعا یک جشنواره بین المللی نبوده ونیست،اما خیلی زود ما متوجه شدیم به دلایل زیادی از جمله مسائل اخلاقی که در سینمای ایران مطرح است اجراء چنین جشنواره ای آن هم باموضوع مطرح کردن پشت صحنه فیلم ها به طور قطع در ایران اسلامي غیر ممکن است.لذا برای اجراء این جشنواره از کشورهای جنوبی خلیج فارس مثل امارات متحده عربی ویا حتی کویت دیدارداشتم ولی پس از بازدید و بررسی هاي به عمل آمده بعد از ملاقات وديدار با مسئولين كشور سلطان نشين عمان باعث افتخار ما است كه اين جشنواره به ميزباني ايشان برگزار خواهد شد.لازم به ذکر است مؤسسه آشتی یک مؤسسه فرهنگی،هنری مستقل وآزاد است که به طبق قانون ایران در خصوص فعالیت های هنری می تواند با هر شخص داخلی ویا خارجی هم همکاری نماید. و باید بگوییم حتما این جشنواره جهانی خواهد بود باسطحی فوق العاده مطلوب وعالی .
داوری اینجشنواره چگونه خواهد بود؟
این سوال شما منوط است به مراحل و شیوه ی اجرا که ما در دستور کار خود داریم . بدون شک داوران بایستی افراد شناخته شده سینما وتلویزیون جهان باشند که ما در صدد هستیم پس از قطعی شدن تاريخ برگزاري جشنواره با عده ای از دست اندر کاران با تجربه سینما وتلویزیون جهان گفتگو داشته باشیم و از آنها دعوت نمائيم كه داوري اين جشنواره بين المللي را برعهده گيرند.
اگر توضیح دیگریدارید بفرمایید؟
من باز از شما تشكر مي كنم و در اينجا از تمام دست اندر كاران سينما وتلويزيون جهان دعوت مي كنم كه در اين جشنواره شركت نمايند ، صنعت وهنر سينما كه در بين ديگر هنرها از عمركمتري برخوردار است هنوز بسيار ناشناخته است وقتي در گوشه اي از همين جهان ودر همين قرن دوربين يك خبرنگار يا فيلم ساز را موردجستجوقرار مي دهد تا مبادا بمبي در آن باشد ويا حتي آن را مي شكند وفيلمبردار را به بدترين شكل كتك مي زند ويا اسير مي كند ما مي فهميم كه چقدر اين هنر مظلوم واقع شده است در جاي جاي جهان امروز هنوز هستند اشخاصي كه به خود اجازه مي دهند فكر و انديشه يك هنرمند فيلم ساز و حتي فيلم ساخته شده او را كه تلاش جمعي از همكارانش است را سانسور ويا حتي توقيف كنند. ما بدون توجه به مليّت ،رنگ ،نژادو دين افراد اين جشنواره را صرفا براي نشان دادن صميميّت هاي موجود در صنعت سينما برگزار مي نماييم. اميدوار هستم با ما همراه باشيد.
باسپاس از آقای جعفر صابری مدیر عامل مؤسسه آموزشی، فرهنگی،هنری و انتشاراتی آشتی براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر شما مي توانيد به سايت :
Friendly sitting with Mr. Jaffer Saberi,
Managing Director of training, cultural, and art of Ashti publication.
Mr. Saberi your institute is considering that based on the plans you have set out for one competition or in an elaborate manner in the form of a film and photographic festival to be held , with attention to the fact that implementation of such a festival (film) , what is the requirement for presenting on this subject.
Actually this Behind the Scene was not of a quite and ineffective cinema and is not; most of the time has occurrences is reflect able. Filming of breaking of the crane and falling of the cameraman, burning of actor or special effect director while creating a special false fire, being hit by a bullet or going over a mine of one director while recording or registering a cinema effect and ….similarly trials and friendship of group members to further promoting and showing the work from inflection point for producing an art effect.
درس اخلاق مدیران
بررسی کتاب اخلاق مدیران حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت نزدیک شدن به انتخابات 1400
از طرف دکتر جعفر صابری
در آستانه انتخابات 1400<https://iframe.enama.ir/player/1363286/p>
درس اخلاق مدیران از کتاب اخلاق مدیران امام خمینی (ره)
تصاویری از 15 خرداد 1368 کار آقای دکتر جعفر صابری
14 خرداد 1368 از زبان جعفر صابری
https://iframe.enama.ir/player/1363328
خرداد سال 1368 من در حال تمرین تاتری با نام قندیل برای روز قدس بودم این کار در معاونت فرهنگی پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران در حال تمرین برای اجراء بود .
ما روز ها میرفتیم سینما قیام در خیابان طالقانی تهران و تمرین میکردیم .
آن زمان ماه رمضان هم بود و کار سخت پیش میرفت .
من شب باید بازیگر نوجوان کار را با خودم میبردم منزلشان خانم فتانه تاجیک منزل آنها خانی اباد نو بود شب که رسیدم منزل آنها شب 14 خرداد مادرش گفت شام بمانید و همین که نشستم اخبار فیلمی را نشان داد که من گفتم باید برم به نظر من امام خمینی رحلت نمودن و شبانه رفتم جماران حدث من درست بود و داستان شروع شد …
این تصاویر را من با دوربین زینت 126 خودم گرفتم و یاد گار آن روز ها است .
البته تاتر ما آن سال اجرائ نشد .
لقمه های دوستی
بچه که بودیم برای سیر شدن شکم هر چیزی را نمی خوردیم و هر جایی هم نمی رفتیم اگه مدرسه بود لقمه نانی مادر درست میکرد و در طول زنگ تفریح میان آن هیاهوی کودکانه میخوردیم و گاهی هم به دوستمان تعارف میکردیم . اگر به درب منزل رفیقمان می رفتیم مادرش لقمه نانی هم برای ما می داد که او بیاورد و دوتایی وقت بازی در کوچه نوش جان کنیم .
کمی که بزرگ شدیم فهمیدیم نمیشود هر جایی، هر چیزی را با هر کسی بخوریم برای همین بار ها اگر هم اصرار دوستی بود برمی خواستیم و می رفتیم خانه خودمان . نمی دانم تا حالا برای شما هم پیش آمده است یا نه ،سفره که پهن می شد می دیدم همان نوع غذایی است که دوستمان اصرار داشت بمانیم و بخوریم .
بله اگر روزی ما سبزی پلو با مرغ بود هر جای که برویم همان غذا را خواهیم خود .
تقلا و اصرار بیجا چرا ؟
روزیِ ما همان که هست و این بدان معنا نیست که تلاش ننمائیم بدان معنا است که حقی را ضایع نکنیم دروغ نگویم، کلک نزنیم و بدانیم که خداوند حواسش به ما هست لازم نیست با ظلم به انسانهای دیگر تلاش کنیم صاحب زندگی شویم خیلی ها درآمد های زیادی دارند اما تهش را که خوب بنگرید زندگی و آسایش ندارند.
خیلی ها برای بدست آوردن سودی بیشتر به همکارشان و یا دوستشان ناجوانمردانه خیانت می کنند و نا رفاقتی پیشه می کنند. بد نیست بگوئیم نکن رفیق به جایی نمی رسی!
قهرمان دانمارکی
” اوج مردانگی دانمارکی ها در بازی با تیم ملی فوتبال ایران در سال 2003 “
((شاید این تصویر رو خیلی ها ندیده باشند یا خیلی ها هم دیدند اما یادشون رفته….))
در رقابت های چهارجانبه “هنگ کنک” در سال 2003 تیم ملی فوتبال “ایران” در مقابل تیم ملی “دانمارک” قرار گرفت. در اواخر نیمه ی اول بازی “نیکبخت واحدی” با شنیدن صدای سوت که از سمت تماشاگرها بود با تصور اینکه بازی پایان یافته است توپ را داخل محوطه 18 قدم با دست بر می دارد تا به داور بدهد اما داور با دیدن این صحنه به سمت دروازه تیم ایران می آید و نقطه ی پنالتی رو نشان میدهد . کاپیتان تیم ملی دانمارک “مورتن ویگهورست” (morten Wieghorst) که متوجه حرکت غیر عمد نیکبخت میشود به سمت سرمربی تیم ملی دانمارک “مورتن پر اولسن” (Morten Per Olsen) می رود و با مشورت با او تصمیم می گیرد که ضربه ی پنالتی را به بیرون بزند . بعد از این از خود گذشتگی مورد تشویق تماشاگرها و تیم بازیکنان تیم ملی ایران قرار می گیرد. این بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود ایران با تک گل “جواد نکونام” از روی نقطه ی پنالتی در نیمه دوم بازی به پایان می رسد .
این هم نوعی مردانگی است
یا حق
جعفر صابری
توت
اسمش عطا است و آذری زبان .میگفت کم سواد است ولی خیلی زود توانسته بود آژانس املاک دایر کند و بهترین زمینهای منطقه خودشان را بخرد و حسابی کاسب بوده طوری که جزو خیرین شهرشان محسوب میشده و بانکهای شهرشان بدلیل خوش حسابی نمی گذاشتند چکش برگردد.تا اینکه با تریاک آشنا شد رفیق بد و زغال خوب و پول هم که بود درآمد عالی و زندگی راحت کم کم باعث شد تا عطا بیشتر وقتش را با دوستان بگذراند و همین مسئله به مرور پول نزول و بهره را در زندگیش وارد کرد اولین بار که زندان افتاد چند ماه بیشتر طول نکشید و بعد باز چک بعدی و مشکلات مالی این بار سه سال طول کشید و فرصتی بود تا او با مواد مخدری بنام شیشه آشنا شود و پس از آزادی دیگر آدم گذشته نبود این بار نه تنها در گیر مواد بود بلکه دچار توهم مصرف مواد هم بود طوری که یک هفته احساس می کرد زنبور ها به خانه اش حمله کرده اند و برای همین کل خانه را سم پاشی کرد و با تبر به جان دیوار ها افتاد تا لانه زنبور هارا خراب کند .
با زنی شریک شد تا کارآژانس مسکن را ادامه دهد اما تأثیر مواد نمی گذاشت فکرش را متمرکز سازد سرانجام راهی کمپ شد اما با بیماری شدید جسمی و روحی فراوان جمجمه اش آسیب شدید خورده بود و قسمتی از آن کاملاً شکسته بود بیش از هشت ماه زندگی در کمپ و نهایت ترک مواد .
حالا او دیگر حتی سیگار هم نمی کشد و مدتها است که زندگی پاکی را در یک مرکز نگهداری این گونه افراد تجربه میکند هنوز دور از خانواده است اما نه برای اعتیاد بلکه بدلیل خجالت از خانواده ،خودش می گفت تصمیم گرفتم دوباره زندگیم را بسازم هیچ سرمایه ای نداشتم حتی لباس مناسب هم نداشتم یکی از دوستان به من چهارده هزار تومان داد که آن لحظه به اندازه چهارده میلیارد بود رفتم چند لیوان یک بار مصرف خریدم و از درختی که داخل مرکز نگهداری ما بود میوه های توتش را کندم و شروع به فروختن آدها نمودم اندک اندک صاحب سرمایه شدم و لباس نو خریدم و حالا هم مشغول فروش البسه هستم تی شرت و لباس های مردانه ،شکر سرمایه ام چندیدن برابر شده و این را مدیون همین درخت توت داخل مرکز هستم و لطف خدا باید توکل داشت و گذشته را ساخت نباید نشست و حسرت گذشته را خورد .
به امید سلامتی و موفقیت همه مردم با همت و جنم
یا حق
جعفر صابری
شب دامادی کمتر از پادشاهی نیست
تقدیم به هنرمند جوان : حمید صفت (خواننده رپ)
بدون شک این بیت را بسیار شنیده ایم که می گوید:شب دامادی کمتر از پادشاهی نیست به شرط آنکه پدر پسر کند داماد!
البته چند سالی است که کمتر پدری توانایی آن را دارد که فرزندش را آنطور که دوست دارد داماد نمایدو از طرفی نیز بدلایل اقتصادی جامعه جوانان کمتر میتوانند ازدواج نمایند و این موضوع خود نیاز به چندین جلسه کارشناسی دارد .
بسیاری از موارد دست به دست هم داده که نسل جوان ، امروزه کمتر به نظرات والدین خود توجه نمایند و غالباً با پرخاشگری و بی تفاوتی نسبت به نصایح والدین برخورد مینمایند.
نقش مهم تربیت فرزندان بخصوص تا هفت سالگی بر عهده والدین مخصوصا مادر است و اینجاست که ما میبینم کشورهای پیشرفته بیش از سه سال حقوق به مادران چه شاغل و چه خانه دار میدهند تا در کنار فرزندانشان باشند آنها میدانند که شخصیت کودک باید درست شکل بگیرد تا آینده کشورشان دچار بحران نشود آنها متوجه هستند اگر این هزینه ها را امروزبرای سلامت جامعه ننمایند . فردا باید چندین برابر بیشتر هزینه نگهداری این فرزندان و همچنین رفع آسیب های اجتماعی بنمایند.
در تربیت دختر مادر و در پرورش شخصیت پسر این پدر ها هستند که باید وقت بگذارند و همیشه بدانند والدین در مقابل فرزندانشان جایگاهشان را حفظ نمایند ،بدترین شکل زندگی این است بحث ها و گفتگو های والدین در مقابل چشم بچه ها اتفاق بیفتد که متأسفانه بدیلیل مشکلات فضای مسکن این موضوع ها اجتناب نا پذیر است.
در یک نگاه کلی به بیشتر زندگی هایمان میبینیم ابتدا عاشقانه آغاز میشود علی رغم تمام مخالفت های بعضی از نزدیکان، بعد همین نظرات دلسوزانه آرام آرام زندگی ها را سرد میکند با تولد فرزند احساس میشود کانون خانواده به استحکام نزدیک شده اما کم نیستند افرادی که در حاشیه زندگی ها خواسته یا ناخواسته از روی دلسوزی یا حسادت شروع به بیان موضوعاتی میکنند که کمتر انسانی توان تحملش را خواهد داشت و بالاخره یک جایی کم می آورد و سردی زندگی با بیان این موضوعات شروع میشود. ابتدا با مقایسه ،بعد با تحقیر،بعد با توهین و سرانجام با بی تفاوتی وبی اعتنایی ،این هم تازه اول ماجرا است جدایی بین زن ومرد در آنچه حق و حقوقشان است و خدا هم آن را حلال نموده و اساساً ارکان خانواده بر همین موضوع شکل گرفته و مسائل جنسی همسران بسیار مهم است و برای تکمیل کردن خلا های روحی و روانی پایه گذاری شده باعث میشود زندگی به مسیری برود که بیشتر به طلاق ختم می شود.
با همین رفتار ها به مرور حرمت احترام به خودمان را بعنوان والدین از بچه ها میگیریم و آنها یاد میگرند که به ما به یکی از ما بی احترامی کنند و در دراز مدت به هر دو توهین خواهند کرد آنها یاد میگرند که بگویند شما چرا وقتی نمیتوانستید بفهمید مارا بدنیا آوردید؟
در ظاهر بحث بر سر بچه یا بچه ها در میگیرد و یا نسیب مادر میشود و یا پدرهمان بچه ای که پس از تولدش دیگر حتی مطرح کردن مطالب عاشقانه بین همسران ممنوع میشود تا چه رسد به همخوابی و مطالب زنا شوئی!
در بیشتر مواقع دیر یا زود یک یا هر دو والدین ازدواج میکنند و این گونه میشود که فرزندان بلاتکلیف خواهند شد و در بیشتر مواقع یک جزیره برای خودشان درست میکنند جزیره ای که تنهای تنها هستند و این آغاز آسیب پذیری هر کدام است اول خود زوجین و بعد فرزندانشان .
کم نیستند افرادی که سودشان در جامعه شکار این گونه در ماندگان است و مواد مخدر، اعتیاد ،سرقت و …کمترین آسیب ها ی اجتماعی برای افراد میباشد .
در بهترین شرایط به ازدواج مجدد والدین ختم میشود و فرزندان بلاتکلیف دختر بزرگ میشود و خطر نا پدری گاه او را تهدید میکند. پسر بزرگ میشود و خطر نا پدری او را تهدید میکند او نمی تواند شاهد روابط مادرش با دیگری باشد سرخورده میشود لجباز خشن و گاه فاجعه ای پدید می آید همه این ها که به ظاهر ساده است و شاید بتوان گفت هیچ مهم نمی باشد گاه چنان مهم میشود که از پس خود قتلی را هم به دنبال خواهد داشت !
چه باید کرد؟
این نسخه همیشه جواب نمی دهد در واقع بدون یاری شما هرگز جواب نمی دهد .اولین قدم خود خواستن است یعنی شخص باید خودش بخواهد و کمی دور نگر و صبور و با گذشت باشد تا بتواند مسیر زندگی را درست طی کند پس :
دور نگر
صبور
با گذشت
همانطور که ملاحظه نمودید هیچ نسخه ای برای طرف مقابل نیست و از خودمان باید شروع کنیم و لا غیر اگر خودمان را دوست داریم و آینده خوب را میخواهیم بسازیم راهش همین است اگر میخواهیم ازدواج فرزندانمان و موفقیتشان را ببینیم و اگر میخواهیم شب دامادی پسرمان کنار او باشیم باید صبور باشیم و گاهی وقت ها در مقابل طرف مقابلمان فقط شنونده باشیم همین. برای اینکه شب عروسی دخترمان را ببینیم باید گذشت کنیم برای اینکه نخواهیم حضور شخص دیگری را بعنوان والدین فرزندمان تحمل کنیم باید خیلی جا ها گذشت کنیم .
برادر عزیزم که از بابت داشتن دو سهم ارث خوشحالی و اینکه مردی و حق طلاق داری وچندین حسن دیگر از زنها پس این موارد نیز تو باید بیشتر داشته باشی گذشت بیشتر، صبر بیشتر، میدانم که خیلی سخت است بخصوص برای آنها که خیلی مرد تر هستند و ادعای بیشتری دارند مثل خودم!
بگذریم امید وارم اصل مطلب را گرفته باشی رفیق
یا حق
جعفر صابری
حاجی فیروز
حاجی فیروز
پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که شخصی نظرم را جلب کرد ،مرد جوانی بود با لباس های قرمز در حال سیاه نمودن صورت و دست هایش .
این روز ها کسب درآمد حلال بسیار سخت شده و انسانهای آبرو دار با سیاه کردن روی خود نان در می آورند و خوشا به غیرتشان چرا که با سیاه کردن دیگران کسب روزی نمی نمایند!
اما فلسفه عمو نوروز و این داستان سیاه برزنگی چیزی جز این است که ما میبینم و در طول تاریخ نه چندان طولانی بسرعت عوض شده و امروز یک فرهنگ غلط در بین مردم ایران و متأسفانه خارج از ایران نیز مطرح شده که جای بسی تأسف دارد.
برده داری که میراث غرب و اعراب بوده و بطور کلی ایران را نیز تحت تأثیر قرار داده بود سالها پیش وقتی کشتی های حامل برده های به تاراج رفته از کشور های آفریقایی برای ادامه راه ناچار بودند به خلیج فارس بیایند و در این جا آب و آذوقۀ ادامه راه را تهیه نمایند بعضی از برده های سیاه را که حال خوشی نداشتند و بیمار بودند را در این حاشیه ها یا می فروختند و یا رها میکردند بعضی از ملاکین و صاحبان قدرت و ثروت این بندگان خدا را می خریدند و خوب این سیاه های دوست داشتنی که کم کم زبان فارسی را یاد می گرفتند گاه واژه ها و کلمات را به طرز شیرینی بیان می کردند که صاحبان خانه به خنده در می آمدند .
این نوع گویش و زبان در بین بردگان رواج داشت و چون لباسهای مورد علاقه آنها از رنگهای شادی مثل قرمز بود و چهره سیاهی داشتند به شوخی مردم محلی ایشان را حاجی فیروز می نامیدند و اینگونه ماند که امروزه ما با دیدن این چهره و لباس به شادی خرسند میشویم ولی جای تاسف آن است که این شخص و چهره امروز در جهان معرف فرهنگ و تمدن ایران شده و چند سال پیش وقتی سازمان ملل از ایران عروسکی به نشان هویت و فرهنگ ایران را طلب کردند، اشخاصی بی اطلاع این عروسک را که در خیمه شب بازی هم بسیار کار برد داشته بعنوان سمبل ایرانی به آن سازمان ارائه نمودند.
در عوض کشور دوست و برادر آذربایجان شخصیت ایرانی نظامی گنجوی را فقط بدان دلیل که مجموعه اشعاری به زبان آذری سروده به نام خود میداند و او نیز چندی بعد مانند کشور ترکیه که مولانا را از خود میدانند خواهند گفت نظامی گنجوی از آن ماست و …
بگذریم البته نباید بگذریم اما چاره ای نیست !
همانطور که گفتم درد نان آنقدر زیاد است که سیاه و سفید نمی شناسد و ملت بقدری در گیری دارند که کسی به فکر نکات ریز این چنینی نیست !
اما درد ناک است که بیشتر وقت ها در کنار این عزیزان کودکانی را نیز سیاه میکنند و با ساز و آواز او هم در کنارشان می رقصد تا خرج نانی بدست آرد !
ای کاش کمتر شاهد این گونه صحنه ها بودیم.
البته آنقدر مطلب هست که نوشتن و گفتنش گاه ساعت ها وقت نیاز دارد از جمله اینکه در کشوری زندگی میکنیم که در بیشتر محله هایش حتی صدای اذان هم بگوش نمیرسد .تا لااقل روزی سه بار یادمان باشد که عمل خیری هم هست …
آنچه گفته شد قسمت بسیار کوچکی از موضوع بود چنانچه برای شما جذاب می باشد می توانید گفتار تصویری اینجانب را در همین خصوص در سایت شخصی من به آدرس زیر ملاحظه بفر مائید.
یا حق
جعفر صابری