پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری ر. اعتمادی در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع و خاکسپاری ر. عتمادی، نویسنده کتاب‌های پرفروش و عامه‌پسند امروز (پنجشنبه، ۲۲ تیرماه) با حضور خانواده و ناشرش در بهشت ‌زهرا برگزار و پیکر او در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

مهدی رحیمی، مدیر نشر شادان در این مراسم، درباره آثار، فعالیت‌های ر. اعتمادی و روابط دوستانه‌اش سخن گفت.

رجبعلی اعتمادی زاده ۳۰ بهمن ۱۳۱۲ در شهر لار استان فارس مشهور به ر. اعتمادی نویسنده و روزنامه‌نگاری بود که به‌خاطر نوشتن رمان‌های عامه‌پسند و پرفروش عاشقانه شهرت دارد. او روز ۲۱ تیرماه در منزلش در ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

«دختر خوشگل دانشکده من»، «تویست داغم کن»، «گور پریا»، «برای که آواز بخوانم»، «خوب من»، «ساکن محله غم» (۱۳۴۳ توقیف شد)، «دیروز من دیروز تو»، «شاهین خبرنگار حوادث»، «شاهین در دام جاسوسان»، «شب ایرانی»، «کفش‌های غمگین عشق»، «شوک پاریسی»،‌ «یک لحظه روی پل»، «باربی»، «چشم‌ها»،‌ «آخرین ایستگاه شب»، «بازی عشق»، «جسور – زیبا ولی شیطان»،‌ «اتوبوس آبی»، «بازی عشق»،‌ «خانه سبز عسل»، «شاهد در آسمان»، «چهل درجه زیر شب»، «روزهای سخت بارانی»، «آبی عشق»، «هشت دقیقه تا برهوت»، «گل بانو»، «دختر شاه پریان»، «گل تی تی»، «عالیجناب عشق»،‌ «هزار و یک شب عشق»، «نسل عاشقان»، «هفت آسمان عشق»، «رنگ سرخ عشق»، «گنجشک‌های غم» و «بازی عشق» از آثار منتشرشده او هستند.

دکتر جعفر صابری در مجلس ختم زند یاد استاد ر- اعتمادی شنبه بیست و چهارم تیر ماه 1402 باشگاه راه آهن

ر. اعتمادی

۱ زبان

  • مقاله
  • بحث
  • خواندن
  • ویرایش
  • نمایش تاریخچه

ابزارها

این مقاله در معرض ویرایش‌های متعددی قرار دارد چراکه دربارهٔ یک فرد تازه‌درگذشته است. اطلاعاتی همچون شرایط مرگ و رویدادهای پیرامون آن می‌توانند با به‌روزرسانی منابع در لحظه تغییر کنند. گزارش‌های خبری اولیه ممکن است نامعتبر باشند و آخرین به‌روزرسانی‌های این مقاله شاید همهٔ رویدادها دربارهٔ این فرد را بازتاب ندهند. از کمک شما در ویرایش این مقاله استقبال می‌کنیم اما در نظر داشته باشید به‌روزرسانی‌هایی که به منابع معتبر ارجاع ندهند حذف خواهند شد. همچنین می‌توانید در صفحهٔ بحث مقاله تغییرات موردنظر خود را به بحث بگذارید.

رجب‌علی اعتمادی

زادهٔ۳۰ بهمن ۱۳۱۲
لار

درگذشت۲۱ تیر ۱۴۰۲ (۸۹ سال)
تهران

محل زندگی تهران

ملیت ایرانی

دیگر نام‌هار. اعتمادی

سبکداستانی عشقی عرفانی

همسر(ها)مجرد

فرزنداندو

رجب‌علی اعتمادی (۳۰ بهمن ۱۳۱۲ – ۲۱ تیر ۱۴۰۲) مشهور به ر. اعتمادی نویسنده، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی بود. وی به خاطر نوشتن رمان‌های عامه‌پسند شهرت دارد.[۱][۲]

زندگی‌نامه[ویرایش]

رجب‌علی اعتمادی در سال ۱۳۱۲ در شهر لار در استان فارس به دنیا آمد.[۳] در سال ۱۳۳۵ پس از اتمام دوره سربازی، در آزمون آموزشی روزنامه اطلاعات شرکت کرد و به عنوان نفر ششم وارد روزنامه اطلاعات شد.[۴]

اعتمادی بنیان‌گذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال‌های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هوادار داشت.[۵]

او بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر اشتهار ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد.[۶] ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب‌هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.

اعتمادی از اواخر دهه پنجاه تا اواخر دهه هفتاد نمی‌توانست با نام واقعی خود کارهایش را به چاپ برساند اما کپی‌های غیرمجاز کارهایش جزو محصولات پرفروش دستفروش‌های حوالی میدان انقلاب بود.[۷]

آثار[ویرایش]

۲۸ کتاب اعتمادی چاپ شده‌اند که ۱۸ تای آن‌ها قبل از چاپ به صورت پاورقی هفتگی در مجله اطلاعات هفتگی و جوانان منتشر می‌شدند. به گفته نویسنده همگی رمانهایش بر پایه شخصیتهای واقعی شکل گرفته‌اند.[۸] به عنوان نمونه ماجرای شهرزاد شخصیت و داستان کتاب شب ایرانی اعتمادی از خبری که در روزنامه بیلد آلمان منتشر شد الهام گرفته شده‌است.[۹] رمان عالیجناب عشق او که سال ۱۳۸۱[۱۰] اولین بار توسط نشر شادان به چاپ رسید در سال ۱۳۹۱ برای پانزدهمین بار تجدید چاپ شد.[۱۱]

سبک آثار[ویرایش]

سبک داستان‌های اعتمادی عشقی، اجتماعی و عرفانی است. اگر چه منتقدان آثار وی را در زمره رمان‌های عامه پسند قلمداد می‌کنند ولی خود اعتمادی بر این باور است که محبوبیت یک اثر بین همه قشرها جامعه به تنهایی دلیلی کافی برای چنین طبقه‌بندی ای نمی‌باشد، کما اینکه دیوان حافظ علی‌رغم محبوبیتش در چنین گروهی جای ندارد.[۱۲]

گفت و گو با روزنامه همدلی[ویرایش]

ر. اعتمادی پس از سال‌ها در آذر ماه سال ۱۳۹۶ گفت و گویی بلند با روزنامه همدلی داشت. این گفت‌وگو انعکاس گسترده‌ای داشت و روزنامه همدلی با عنوان «نخستین ممنوع القلم بودم» آن را در صفحه اول خود منتشر کرد. اعتمادی نظرات خودش دربارهٔ مذهب، ساختار مؤسسه اطلاعات، جامعه فرهنگی و ضدفرهنگی را برای نخستین بار بیان کرد. او همچنین گفت که نخستین ممنوع القلم بعد از انقلاب بوده‌است. این گفت و گو در سه صفحه منتشر شد. اعتمادی در جایی از این گفت و گو از دیدارش با مکارم شیرازی سخن گفت که رمان «تویست داغم کن» را خوانده بوده. اعتمادی در گفت و گو اشاره داشت که ایشان بعدها تغییر فرم داده‌است. او همچنین از سه ماه حضورش در شهر نو صحبت کرد؛ که منجر به نوشتن کتاب «ساکن محلۀ غم» شد. اعتمادی در این گفت و گو تأکید داشته‌است که قبل از انقلاب با مذهب همزیستی مسالمت آمیز داشته و اصلاً فکر نمی‌کرده‌است که روزی مذهب جلوی نشر کتاب‌هایش را بگیرد.[۱۳][۱۴]

موضوعات مرتبط: گزارش

[ شنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۲ ] [ 22:2 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

نظر بدهيد

خبر نمایشگاه

موضوعات مرتبط: گزارش

[ شنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:54 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

 

نمایشگاه و مراسم اختتامیه سومین جشنواره صنعت و بسته بندی در دانشگاه علم و هنر تهران چهارشنهب بیست و یکم تیر ماه 1402

موضوعات مرتبط: گزارش

[ جمعه بیست و سوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 13:29 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

موضوعات مرتبط: تصویر

[ جمعه بیست و سوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 13:27 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

 

کافه هنر میدان انقلاب – خیابان منیر جاوید- بن بست شهرزاد- پلاک دو طبقه اول

موضوعات مرتبط: تصویر

[ جمعه بیست و سوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 13:17 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

دریافت جایزه بهترین کتاب کودک

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:7 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:6 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:2 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

این مقاله در نهم اسفند ماه 1387 به مناسبت کشتار شیمیایی مردم سردشت و حلبچه نوشته و در هفته نامه همسر به چاپ رسیده بود و به مناسبت هفت تیر ماه 1366 سالگرد این فاجه در سردشت دباره در سایت شخصی دکتر جعفر صابری قرار گرفته است.

تقدیم به روح شهید تازه از دست رفته خیر محترم حاج حسن واحدی که یکی از جانباز شیمیایی سردشت بود .

بنام نامي حق خداوند

شمیمیه

شمیمه فقط يك نام نيست . شمیمه يك سند است .سندي از برگ تاريخ براي انسانها. شمیمه را نمي شود نگاه داشت و چون يك بناي تاريخي به معرض نمايش گذارد .شمیمه مظلوميت يك قوم نيست بلكه واقعيت يك برح از تاريخ است .

گرچه شمیمه در حال حاضر مي تواند حركت كند اما خيلي زود او نيز از حركت وامي ماند و چون برگ ها و اسناد ديگر تاريخي اين ملت به خاك سپرده مي شود .

هولوكاست يك واقعيت تاريخي ،است كه پس از سالها هزاران مدعي دارد . اما شمیمه و شمیمه ها هيچ يا ري ندارند .

آيا مگر نه اين است كه در طول هشت سال دفاع مقدس بيشترين شهيد ،جانباز و آواره را مردم مرزنشين كرد ما دادن. آيا زنان و كودكان و سالمندان مرز نشين كرد نبودند كه سالهاي دفاع مقدس ماندن و با رزمندگان کشورشان يكي شدند و جنگيدن.

گرچه با كمال تعجب پس از هجوم آمريكاييان به عراق اعلام شد كه هيچ اثري از توليد سلاح كشتار جمعي در اين كشور وجود ندارد اما شمیمه يك از هزار سند است . اما واقعيت چيز ديگري است در زماني نه چندان دور همانطور كه صاحب اين قلم بارها گفته بطور كل جريان شيميائي و مجروحين آن فراموش مي شود گرچه خودش هم يكي از اين قربانيان است . اما وقتي دنيا چمين را نمي بيند منو امثال من كه ديگر جايي نداريم.

وقتي روستاي محل سكونت شمیمه مورد حمله موشكهاي شيميايي عراق قرار گرفت او فقط شش ماه داشت بيست و پنجم فروردين هزارو سيصدو شصت و شش بود .مادر و خواهر شمیمه شهيد شدند چرا كه بي خبر از هم جا به پناهگاه گریخته بودند تا از بمباران در عمان بمانند.بوي سير همجا مي آمد و شمیمه شش ماه را وقتي به بيمارستان رساندن بدنش همچون ديگر اهالي روستا پور بود از تاول و نشانه هايي از سوختگي گرچه عكس او چون ديگران در كتابي به چاپ رسيد اما ماموران سازمان ملل تشخيس دادن اين مردم در جشني بزرگ همشان آتش بازي كرده اند و اين سوختگي نشاني از اين آتش بازي است .

در اخبار آمده كه غزه زیر آتش اسرائیل است . در اخبار آمده دفتر مدافعان حقوق بشر در تهران پلمپ شده .در اخبار آمده براي خانمها عمل ساكشن بسيار خطرناك است . اما جااي از رفتن شمیمه به دادگاه هلند براي گفتن حرف هایش نيامد. شمیمه بدون وكيل و تنها رفته .و هيچ مدافع حقوق بشري از وکالت وي را نپذيرفته . شايد پول بليط هواپيماي را هم چون مصدق از خودش داده تا حقي را براي اين ملت زنده كند .

تاريخ مي ماند مثل همين امامزاده ها كه سندي هستند . در قرآن كتاب آسماني كه ميليونها نفر به آن اعتقاد دارند سوراي هست كه در آن به حضرت محمد (ص) بشارت داده مي شود كه تو نه تنها ابتر و بي پشت نخواهي بود بلكه فرزندان تو بسيار خواهند بود .ما مسلمانان فرزندان آن رسول هستيم و امامزاده ها نشانهاي از صدق اين سوره قرآن .شمیمه هم چون آيات قرآن وجود دارد گرچه دنيا بگويد عراق سلاح كشتار جمعي نداشته و مردم ايران خودشان آتش بازي كرده اند و دستشان را سوزانده اند.

 

جعفر صابری

حضور دکتر جعفر صابری در محل اصابت اولین موشک شیمیایی در زمان جنگ در منطقه سردشت خرداد سال 1402

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

مراسم یاد بود و بزرگداشت بم باران شیمیای در سردشت

مراسم یادمان فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲، توسط انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی و با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن فردوسی خانه اندیشمندان تهران برگزار شد.

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 18:11 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 17:15 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 17:13 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 17:12 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

موضوعات مرتبط: تصویر

[ سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲ ] [ 17:8 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

خبرنگاران | یکشنبه هجدهم تیر ۱۴۰۲ | 23:28

موضوعات مرتبط: تصویر

[ دوشنبه نوزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 0:13 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

[ جمعه شانزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:49 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

شکسپیر در نمایشنامه شاه لیر داستان شاهی را مطرح میکند که سه فرزند دختر دارد و هر سه نزد پدر عزیز هستند اما شاه لیر دختر کوچک را بیشتر دوست دارد زمان تقسیم سرزمینش بین دختران با کمال تعجب کلماتی را از زبان دختر کوچک می شنود که توقع نداشت و برای همین او را ترد می کند ،و داستان وقتی قم ناک می شود که شاه لیر خیانت دختران بزرگ را می بیند ولی نمی خواهد به واقعیت اذعان نماید در این بین دلقک همراهش که نقش وجدان بیدار است بارها به او گوشزد میکنن که فریب این ظاهر بینی ها را نخور اما شاه لیر سمبل همه انسان های است که بیش از واقعیت به ظاهر دل میبندند و چه سرانجام شومی در چیش دارند مال و ثروت از دست میدهند اما درد دل شکسته چیز دیگری است که زخمش هرگز خوب نمی شود .

عشق و دوست داشتن در باطنش حقیقتی است که اگر نتوان بیانش نمود و بالا تر از آن نتوان درکش نمود حبابی روی آب است و خوشا به حال آنان که خوب بیانش میکنند و صد هابار خوشتر آنکه درکش میکند نه در ظاهر بلکه در باتن و وجودشان .و این درک و شوهر فقط در گذشت زمان خودنمایی می کند !

انسان بشدت تمایل به شنیدن سخنانی دارد که برایش جذاب است و بیش از هر چیز افکار و رفتارش را تایید می کند او برایش نظر شما مهم نیست به دنبال این است که هم درد هم صحبت و رفیقی برای همراهی اندیشه هایش داشته باشد،بیشتر افرادی که درگیر دوستان نامناسب میشوند به همین درد دچار هستند و افراد ناباب از همین روش برای دوست یابی بهره می گیرند تایید رفتار و گفتار طرف مقابل.

بدون شک اگر ما انتقال و یا نصیحت پیشه گیریم به نتیجه نمی رسیم و حتی طرف مقابل را در بعضی شرایط از دست میدهیم منطق وجود ندارد هرچه هست احساس است شاید در ظاهر قبول کند اما در باطن نه هنوز مقدار زیادی حق را به خودش میدهد و به محض اینکه شخصی از او دفاع کند و حق را به او بدهد از مسیری که رفته باز میگردد.

کار سختی است اما شاید با خواندن این چند خط در وجود خودمان انقلابی به پا نمائیم و زین پس حتی بدون دخالت نظر دیگران سعید کنیم که خودمان با تحقیق بیشتر و صبر و درایت مسیر درست را در زندگی برویم ، و قدر انسان هایی را که با شجاعت و محربانی سعی میکنند مارا راهنمایی نمایند را بدانیم .

به امید آن روز و اما سخن آخر :

من نمی گویم که حق با من است چرا که در دراز مدت مشخص میشود حق با من بود!

یا حق

جعفر صابری

اِی که با من، آشنایی داشتی

ای که در من، آفتابی کاشتی

ای که در تعبیرِ بی مقدارِ خویش

عشق را، چون نردبام انگاشتی

ای که چون نوری به تصویرت رسید

پرده ها از پرده ات برداشتی

پشتِ پرده چون نبودی جز دروغ

بوده ها را با دروغ انباشتی

اینک از جورِ تو و جولانِ درد

می گریزم از هوای آشتی

کاش حیوان، در دلت جایی نداشت

کاش از انسان سایه ای می داشتی

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 19:48 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

حاجی حجت قبول

سالهاست افرادی به طعنه و یا از روی خیرخواهی و خلاصه از طریق شعر و داستان و مقاله حتی نقاشی به مسافران خانه خدا می خواهند بفهمانند که این سفر ارزشی ندارد اگر انسان خود ساخته نشود و به یاد و فکر دیگران نباشد .

مگر میشود انسانی را در اقوام و دوستان و همسایگی خود داشته باشیم و بجای هزینه نمودن برای او به سفری چند صد میلیونی برویم ؟

همه اینها درست است بخصوص اگر نگاه چون منی هم منتقد بر این گونه سفر ها باشد برای نمونه در سفری که شخصاً افتخار حضور داشتم بعنوان خدمه در آشپزخانه بودم و شاهد اینکه بعضی حجاج می آمدن و سراق خوراکی بیشتر میگرفتن و یا بر سر کوچکی و بزرگی میوه ها مثل موز و پرتقال و سیب با ما بحث میکردن خوب یادم است در سفر مکه به مدینه رئیس کاروان برای اتوبوسی که خودش در آن بود بستنی خرید و سه تا اتوبوس دیگر دادشان درامد که باید برای ما هم بخری این وضیفه تو است و یا حاجی که از زنان زیبای فیلی پینی در زمان تواف خانه خدا برای دوستانش سخن میگفت و آن یکی که بلافاصله بعد از عمال حج آمد و گفت امکان دارد من و همسرم یک اتاق مجزا داشته باشیم و یا اینکه بانوان محترم لباسهای زیرشان را در مقابل چشم دیگران آویزان میکردن و خلاصه این ها گوشای از آنچه به واقع اتفاق افتاد و من میدیم بود اما لابلای همین رفتار ها و گفتار ها هم لحضات معنوی زیادی بودن از حمله وقتی در هررفه بودم و همه مشغول دعا پیرزنی آمد و گفت من گم شدم و من مشغول پیداکردن کاروانش بودم تا تمام دعا و زمانی که دعا تمام شد من خودم را درست در مقابل چادر خودمان دیدم و شکر

شب مشعر شب زیبایی بود یک مرد میانسال آمد و به من گفت فکر میکنم ده پانزده سالی از تو بزرگتر است فقط میخواهم بگویم خوشا به سعادتت اگر امشب را درک کنی تا آخر عمرت جوان و پاک می مانی من را دعا کن و رفت…این حرف او باعث شد سی سال از آن شب بگذرد و من شبی را بی یاد خدا سر به سجده نگزارم .

برای انسان شدن مسیر های زیادی را باید طی نمود اسلام یکی از این مسیر هارا حج دانسته و زیباست که انسان در زمانی که احساس و لیاقت پیدا کرد این مسیر را برود وباور کنید اگر خدا نخواهد به هیچ قیمتی ین اتفاق نمی افتد لااقل برای خودم این گونه بود .

جای خجالت دارد که عروس و داماد ماه عسل آن را سفر حج می روند اما همون هم معنوی می شود اگر بفهمن کجا و برای چه میخواهند بروند.

حاجی دلخور نشود از حرف این و آن و حال که برگشتی ب این فکر کن که از خدا برنگردی وظیفه ما چندین برابر شده است.

خوب یادم است قبل از سفر حج دوستی گفت سعی کن لحظه ورود به خانه خدا از در بابا سلام وارد شوید دری که حضرت جبرئیل هموارا از آن در وارد خانه خدا میشود و در آن لحظه برای بار اول از خدا هرچه بخواهی برآورده خواهد شد سعی کن کینه کسی را به دل نداشته باشی و عجبا من آن روز ها دل شکسته رفتار عزیزی بودم وقتی چشمانم به خانه خدا افتاد همه ی ناراحتی ها را فراموش کردم و فقط از خدا خواستم که دیگر از کسی نرنجم و شکر

رفیق از حج برگشته من حجت قبول ،خیلی ها با رها با ده برابر این پولها به سفر های آنچنانی میروند و هیچ کسی هم از آنها گله نمی کند چون آرام می روند و آرامی آیند بگذریم دل قوی دار و نشان بده که لایق این دعوت و این سفر بوده ای

یا حق

جعفر صابری

بنیانگذار موسسه آشتی

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 19:41 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

الو هستی!

یه وقت ها یی بوده که با یکی کار داشتیم و فکر میکردیم همه ی مشکلاتمان با یک تماس با او حل میشه ولی وقتی زنگ زدیم شنیدیم! مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد، تماس شما از طریق پیامک به او منتقل می شود…و یا بوق اشغال و یا بوق و موزیک انتظار شنیدیم ولی خبری نشد که نشد…

تا اینکه با دل شکسته و نا امید ،ته دلمون گفتیم خدایا خودت کمک کن…و همه چی درست شد… درست مثل حال آن شب مجنون که :

 

یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست

عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود

سجده ای زد بر لب درگاه او
پر ز لیلا شد دل پر آه او

گفت یا رب از چه خوارم کرده ای
بر صلیب عشق دارم کرده ای

جام لیلا را به دستم داده ای
وندر این بازی شکستم داده ای

نشتر عشقش به جانم می زنی
دردم از لیلاست آنم میزنی

خسته ام زین عشق، دلخونم مکن
من که مجنونم تو مجنونم مکن

مرد این بازیچه دیگر نیستم
این تو و لیلای تو … من نیستم

 

گفت: ای دیوانه لیلایت منم
در رگ پنهان وپیدایت منم

سال ها با جور لیلا ساختی
من کنارت بودم و نشناختی

عشق لیلا در دلت انداختم
صد قمار عشق یکجا باختم

کردمت آواره ی صحرا نشد
گفتم عاقل میشوی اما نشد

سوختم در حسرت یک یا ربت
غیر لیلا برنیامد از لبت

روز و شب او را صدا کردی ولی
دیدم امشب بامنی گفتم بلی

مطمئن بودم به من سر میزنی
در حریم خانه ام در میزنی

حال این لیلا که خوارت کرده بود
درس عشقش بیقرارت کرده بود

مرد راهم باش تا شاهت کنم
صد چو لیلا کشته در راهت کنم.

– شعر از: مرتضی عبداللهی

 

 

باید در سجاده عشق یار نشست و و با دل شکسته گفت: خدایا خودت کمکم کن! تا کمکت کنه وگرنه در خونه ی این و اون رفتن جز روسیاهی به همراه نمیاره…

مولانا زیبا میگوید:

با درد بساز ،چون دوای تو منم

در کس منگر،که آشنای تو منم

گر کشته شوی مگو که من کشته شدم

شکرانه بده که خون بهای تو منم

 

گاهی وقتا خدا آنقدر دوستمان دارد که تمام دوست داشتنی هایمان را از ما میگیرد تا فقط جا برای دوست داشتن خودش بمونه! بفهمونه و نشون میده که مادر ، پدر ، خواهر ، برادر ، یا همسر ، فرزند و دوست …هیچ کدام به اندازه خودش ما را دوست ندارد و وقتی دردی داریم هیچ مال دنیا یی نمیتونه به ما کمک کنه.خیلی وقتها ما آدمها آنچه داریم را نمی بینیم و دل به یه چیزهایی خوش می کنیم که حتی ارزش نگاه کردنش را هم نداره. خیلی وقتها خیلی چیزها را داریم مثل آرامش ،آسایش، سلامتی خود و اطرافیانمان ،ولی نگرانیم و دنبال چیزهای دیگه میگردیم و خلاصه یک وقت به خودمان می آییم که همه چیز را از دست داده ایم . مرحوم پدر بزرگم بعد از مرگ مادر بزرگم میگفت بچه از مادر یتیم میشه و درستشم همینه مرد خیلی مهمه ولی تهش درگیر امور بیرونه خانه است و آرامش و آسایش خانه و گرمایش به وجود مادر خانه است ،بچه ها حتی مرد خانه وقتی به خانه می رسند اولین چیزی که بهشون آرامش میده بوی خوب نهار و یا شامی که به محض باز کردن در خانه به مشامشان می رسد ، موقع خواب هرچقدر هم که بزرگ شده باشند باز برطبق عادت دوست دارند مادر بهشون سر بزنه و جای خوابشان را درست کنه و یا صبح ها با صدای مادرشون بیدار بشن و پای سفره صبحانه که مادر فراهم کرده بشینن و خلاصه اگه شده یه لقمه نون و پنیر هم مادر برای میان وعده ی روزشان بگذارد و اگر مریض بشن این مادره که دلسوزه و بهشون میرسه…حتی خود آقای خونه…اما همین مادر با تمام پر رنگیش تو زندگیامون یه وقتایی خیلی کمرنگ میشه و اون وقتی که خودش سعی میکنه پرنگ بشه ،میخواد به چشم بیاد و دیده بشه از زندگی یکنواخت خسته میشه و میگه مگه من چیم از دیگرون کمتر ، همیشه یه دیگرونی هستند و این طوری میشه که یواش یواش غذا ها حاضری میشه و از رستوران سفارش میدن و شبها هم یه چیزی همینجوری درست میشه و فرداش هم آقای خونه غذایی برای بردن نداره و با دوستاش میره رستوران و بچه ها هم با پول توجیبی شون میرن فست فود و خلاصه اجاق خونه کم کم سرد میشه… خانم خونه گاهی وقتها بعد از بچه ها و یا حتی مرد خونه به خونه میرسه و از بس خسته اس دیگه حس رسیدگی به بچه ها را نداره و بچه ها هم که بزرگ شدن خودشون میرن میخوابند و این درست زمانی است که بچه ها یا به سن بلوغ نزدیک شده اند و یا دوران نوجوانی و جوانی را طی می نمایند و چند برابر کودکی نیاز به توجه و مشاوره دارند چرا که سن بحران و انحرافات اخلاقی و درست از همین جا شروع میشود و اگر آغوش گرم خانواده و محبت فرد فرد اعضاء خانواده به ویژه مادر نباشد ایشان به آغوش ناامن دیگری مانند مواد مخدر و یا دیگر بزهکاری ها ی اجتماعی پناه می برند…یه نوشته دیدم که به نقل از رابرت مرداک مدیر شبکه ماهوار های فارسی 1 که گفته بود برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه ی مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم ،در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت میکند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد، راستش من این جمله را در شبکه های اجتماعی دیدم و نمی توانم منبع آن را تایید و یا رد کنم ،اما آمار وحشتناک طلاق را نمی توان انکار کرد.وجود شبکه های ماهواری و این روز ها شبکه های اجتماعی به دلیل عدم فرهنگ سازی بین مردم، باعث سرد شدن روابط خانواده ها شده و متاسفانه آمار جدایی بین همسران و فرزندان بیشتر در خانواده هایی به چشم میخورد که بیش از ده یا پانزده حتی بیست سال است که زندگی مشترک دارند. و این درست زمانی است که هر دو زن و مرد به شدت نیاز به وجود یکدیگر دارند اما به دلیل عدم فرهنگ سازی درست در جامعه به خصوص توسط ما ارباب جراید فاجعه ای به نام جدایی در خانواده ها هر روز بیشتر میشود . قبح موضوع طلاق و جدایی، بطور کل در خانواده ها از بین رفته و قناعت ، صبر و توکل و خلاصه خدا کاملاً فراموش شده و همین مسئله در بیشتر خانواده ها بحران ساز شده است. موضوع اقتصادی و شرایط نابسامان جامعه هم مزید بر علت است و به همین دلایل افسردگی، اضطراب ،خشونت و پرخاشگری در بین بیشتر خانواده ها وجود دارد و باید عدم آشنایی با موارد جنسی را مزید بر علت دانست که تبدیل به معضل روابط جنسی می شود و خود بهانه ای برای سردی بیشتر همسران میشود.

ادبیات غلط و حتی گفتار ناشایستی که نه تنها در شبکه های ماهواره ای بلکه صدا و سیمای ما رایج است و نامش را ادبیات مردمی می گذاریم نتیجه بسیار غلطی را به همراه می آورد که این گونه گفتمان در خانواده ها رواج می یابد . حقم را می خواهم، مهریه ام را بده ، این حق منه ، و خیانت مرد ها ،روابط غیر اخلاقی دو طرف و خیانت،همه و همه بدان دلیل ساده است که خدا را فراموش کرده ایم ؛و دیگر اتصالمان به ارزشهای خدایی کم رنگ شده است . به دنبال یکی هستیم و این یکی را نمیشناسیم . سینمای ما برای داشتن مخاطب بیشتر سعی به بیان هر واژه ای می کند تا مخاطب لبخند بزند و حتی قسمت های مهم فیلم که اینگونه بیانات و صحنه ها را دارد در آگهی ها بیشتر تکرار میشود تا فیلم پر بیننده تر شود. دیگر این روز ها کسی به فکر سنت ها و باور های ارزشمند رایج بین خانواده ها نیست ؛و عجبا بشدت به ایرانی بودن و داشتن فرهنگ تاریخی مان می نازیم. هیچ مناسبت و یا روزی را که در شبکه های اجتماعی بیان می شود را فراموش نمی کنیم و بشدت به آن توجه داریم با تمام ریزه کاری هایش حتی در مدارس و سر کلاس درس برای بچه هایمان شب چله میگیرم و لی در خانه و خانواده نه… بی خبر از اینکه همه ی این سنت ها برای داشتن خانواده و عشق به خانواده و فرزندان است میلیاردرها ثروت و دارایی به یک دانه انار نمی ارزد که شب چله بدست بانوی خانه دانه دانه شده و در بشقاب های خانه قرار میگیرد. بی خبر از حج، به حج میرویم بیخبر از اینکه به کج میرویم.

تا فرد فرد مان نخواهیم درست نمی شود و باید بپذیریم که این مسیر ،راه بی بازگشتی است که مارا ابتدا از خود و بعد از خانواده دور می سازد . چه مرد خانه باشی چه زن، باید بدانی که ستون خانه و خانواده تو هستی و این سقف بر دوش تو استوار است دوشی که گاه با گذشت و گاه با صبر و حوصله باید لرزش های چند ریشتری خانواده را از سر بگذراند تا سقف بر سر اعضای خانواده نریزد.

یا حق…

جعفر صابری

 

موضوعات مرتبط: مطلب

[ پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 19:32 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

بزرگی یعنی چه!

اسب ها تحت هیچ شرایطی از آب نمی گذرند چرا که تصویر خود را در زیر پایشان می بینند مگر اینکه آب را کمی کرد کنند بزرگی در چیست ؟نشستن در بالای مجالس؟برخاستن دیگران در مقابلت؟احترام و سلام دادن زودتر به شما؟ راه دادن به شما و نرفتن قبل از شما ؟ ننشستن جای شما و دادن بهترین مکان برای نشستن به شما؟ پذیرای ویژه از شما و گزاردن خوراکی های بهتر و بیشتر نزد شما؟نشستن در اتومبیل گران قیمت و نگاه به دیگران از روی حقارت؟ صحبت با فخر و غرور فراوان؟ نشان دادن لباس و جواهرات مارک دار و گران قیمت به دیگران؟احترام گزاردن کوچکتر ها به ما و شنیدن هر آنچه ما میگوییم و تحمل هر آن کاری که می نمایم؟راستی بزرگی نزد شما در چیست؟

ما چطور میتوانیم خود را بزرگ نماییم؟ نکته جالب این است که همه ما قبول داریم درست خلاف آنچه گفته شد را باید عمل کنیم تا بزرگ دیده شویم و بزرگ بمانیم اما عجب و هزار عجب که با علم بر اینکه کار درست چیست باز این گونه رفتار نمی کنیم و اگر خلاف این رفتار ها را ببینیم وحین به خود دانسته و بشدت عصبی نیز می شویم و شاید چیزی در لحظه نگو ایم اما در دل نگه میداریم و هزار بار بد ترش را در اندیشه میسازم تا جبران نماییم.

بزرگی این است که با روی باز به کوچکتر ها سلام کنیم تا از ما ادب بیا موزن ، بزرگی در این است که زمان سخن گفتن دیگران با متانت و ادب تا انتها گوش دهیم و با لبخندی بر لب اگر پاسخی هست همراه با ادب و نزاکت خدمت شنونده عرض کنیم .بزرگی در این است که در موقع حضور در جمع به همه بویژه جوانتر ها بسیار احترام بگذاریم و خلاصه بزرگی در زمین خوردن است از زمین خوردن انسان بزرگ می شود چوریای ولی اگر بزرگ شد زمین خورد !

با نادیده گرفتن موضوع انشا می تواند بزرگ شده و بزرگ بماند با نشنیده گرفتن سخنی و با گذشت از رفتار ناشایسته ای میتوان بزرگ ماند و همه بر میگردد به اینکه چقدر برای خودمان ارزش و احترام قائل بوده و هستیم .

فراموش نکنیم این روز ها مردم بشدت گرفتار هستن و موضوع اقتصادی فشار زیادی روز خانواده ها و افراد می آمورد بسیار از مواقع انسان بادیدن رانندهای مسافرکش که قالباً از سن و سال بالای هم برخوردار هستند شرمنده میشود که از روی ناچاری و گرفتاری باید ساعت ها در شرایط سخت رانندگی کنند و دوستان باور اینکه متاسفانه حرمت ها و ارزشهای انسانی رو به کم رنگ شدن میرود بسیار در دناک است روابط همسران و نبود ادب و اخلاق بین خانوادها آسیب شدید به جامعه و بویژه خود فرد می زند احترام به بزرگتر و حفظ جایگاه افراد به خودشان نیز باز میگردد که تشخیص درست بدهند و کی سکوت کنند و کی باید صحت کنند.

سرلشگر شهید عباس بابا همیشه موهای سرش را گو تا میکرد تا مانند سربازان باشد و کار تصفیه آب فاضلاب را خودش انجام میداد تا بشکند غرور کاذب فرماندهی را!

ایرانیان همواره در اخلاق نمونه بوده و هستند و این را باید در وجودمان نهادینه نماییم تا در دیگران اثر بخش باشد .دوست عزیزی خاطرای را به تازه گی از برخورد شایسته فرزند ورزشکارش برایم ارسال نمود که دلم نیامد در این بخش نیاورم جناب پیشوا با ارسال این متن حجت کلام را به انتها می رساند که ما باید از کوچکتر ها هم اخلاق بیاموزیم :

چطور ممکن است

هیچ اتفاقی نمیوفته اگر از بچه هامون یادبگیریم .امروز تو بحبوحه مسابقات ورزش زورخانه ای استان تهران ،وقتی که اکثر مربیان و سرپرست های هیئت ها و شهرستانها در گیر مسابقات و حساب کردن امتیاز تیماشون بودند،جوان های شرکت کننده فارغ از همه این حرفها به خاطر رفاقتی که با هم دارند و به خاطر خاطراتی که تو اردوهای سال قبل داشتند تصویرهای قشنگی رو برامون خلق کردند تصویرهایی که توشون یه دنیا معرفت و پهلوونی بود چقدر قشنگ بود وقتی نفر اول و دوم مسابقات یه رشته همدیگر رو کوچ و ترو خشک می کردند. چقدر مردونه بود وقتی نفر اول مسابقات یه رشته به نفر دوم میگفت:داداش تو بهتر بودی اعتراض بزن‌.و چقدر باید یاد بگیریم که رو سکو نفر اول اصلا حواسش به اهدای جوایز نبود فقط حواسش به این بود که رفیق چند ساله اش که ازش بزرگتره و دوم شده بیاد کنارش رو سکوی اول وایسته .چقدر احساس کوچیکی کردیم وقتی رقیب اصلی دویید رفت موقع مسابقه رفیقش تنهایی رو حس نکنه .دمتون گرم به همه مون یاد دادید دنیا خیلی ارزش نداره رفاقت کنیم قدر همدیگر رو بدونیم دمتون گرم تو خیلی ازتون یاد گرفتیم و به همه تون افتخار می کنیم .پهلوونی همینه با همین فرمون برید جلو. خدا پشت وپناهتون.

سخن آخر

به غلامرضا تختی گفتن چند نفر را زمین زدی ؟

فرمود : خدا نکند من کسی را زمین زده باشم بگویید دست چند نفر را گرفتی!

این رسم بزرگیست

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ سه شنبه ششم تیر ۱۴۰۲ ] [ 20:46 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

آموزش مهاجرین

در ادامه برنامه های خدمات به مهاجرین خورسند هستیم که زوج جوان افغانی آقای دکتر احمد نوید ظاهری و همسرش خانم گل مکی ایمان ظاهری از فعالان اجتماعی افغانستانی دریک نقطه محروم حومه تهران برای فرزندان نیازمند به کمک های تحصیلی شرایط آموزشی را بوجود آورده اند .

آقای دکترنوید ظاهر میگوید هیچ محدودیتی نیست و ما حتی به عزیزان ایرانی نیز که از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستن نیز کمک تحصیلی میکنیم .

همسرش خانم گل ملکی نیز میگوید ما مهمان ایرانیان عزیز هستیم و هم در کنار یک دیگر باید به هم یاری نمائیم،ما ازیک اتاق خانه مسکونی خود برای برگزاری کلاسها استفاده میکنیم .

دیدار دکتر جعفر صابری بنیانکذار موسسه آشتی از مدرسه آشتی در حومه شخر تهران ویژه مهاجرین

[ سه شنبه ششم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:19 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

[ سه شنبه ششم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:7 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

دیدار دکتر جعفر صابری از معلم خود به مناسبت روز معلم

[ سه شنبه ششم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:6 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

[ سه شنبه ششم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:5 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

در خدمت جناب مهندس علی عزتی بنیانگذار انجمن هنر مندان خود آموخته ایران

هدیه زیبا موزه به دکتر جعفر صابری با نام سید ملک خاتون عروسکی با لباس سنتی ایرانی

موضوعات مرتبط: تصویر، گزارش

[ شنبه سوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:39 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

عصر روز پنج شنبه یکم تیر ماه 1402 در موزه هنرمندان خود آموخته ایران و هدیه بانو زهرا پریزاد

[ شنبه سوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 11:27 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

گریه نکردم

شاید این که کودکی در لحظه تولد گریه نکند و لبخند بزند برای کسی مهم نباشد اما برای خود کودک بسیار مهم است آنقدر که تا آخر عمرش این درد را باید تحمل کند و به عنوان یک نقص به جان بکشد!

دکتر ولفگانگ پاولی استاد مسلم فیزیک کوانتوم

Image result for ‫ﻭﻟﻔﮕﺎﻧﮓ ﭘﺎﻭﻟﯽ‬‎

هیچ کار خداوند بی دلیل و حکمت نیست حتی اگر وجود خدا را هم باور نداشته باشیم چیزی در جهان هستی هست که بازخورد رفتار ها و کردار ها ی ما می باشد و با هر حرکت ما هرچند کوچک کل جهان هستی دستخوش تغییرات عصاصی می شود که بدان به زبان علمی می گویند(ﭘﺎﻭﻟﯽ)ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺍﯼ ﺗﮑﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﻭﻟﻔﮕﺎﻧﮓ ﭘﺎﻭﻟﯽ .ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺟﺎﯾﺰﻩ ﻧﻮﺑﻞ ﻓﯿﺰﯾﮏ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۴۵ﭘﺎﻭﻟﯽ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : ﻫﯿﭻ ﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯽ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻋﺪﺩ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﺍﻣﯽ ﯾﮑﺴﺎﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ .

ﭘﺎﻭﻟﯽ ﻣﺜﺎﻟﯽ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :

ﺳﯿﺒﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﻫﺎ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﻓﻘﻂ ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ .

ﻓﺮﺽ ﮐﻨﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺁﻥ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ” ﺍﺭﯾﮏ ….”

ﻋﺪﺩ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﺍﻣﯽ ﺍﺭﯾﮏ ﻋﺪﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ، ﻓﺮﺽ ﮐﻨﯿﺪ ﺁﻥ ﻋﺪﺩ ﺑﺰﺭﮒ 23 ﺑﺎﺷﺪ .

ﭘﺎﻭﻟﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﮐﺠﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ , ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺩﺭ ﮐﻬﮑﺸﺎﻥ , ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﯿﭻ ﺳﯿﺐ ﺩﯾﮕﺮﯼ , ﺑﻠﮑﻪ ﻫﯿﭻ ﺷﯿﺌﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﺶ ﻋﺪﺩ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﺍﻣﯽ ﺁﻥ 23 ﺑﺎﺷﺪ .

ﺣﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺘﻤﺎﻟﯽ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺳﯿﺐ ﺭﺍ ﺑﺮﻕ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﻡ , ﺍﺯ ﺍﺻﻄﮑﺎﮎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ , ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻋﺪﺩ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﺍﻣﯽ ﺍﺭﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺜﻼ 26 ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ . ﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﺑﺎ ﻋﺪﺩ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﺍﻣﯽ 26 ﺑﻮﺩﻩ , ﺩﺳﺘﺨﻮﺵ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .

ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻔﻆ ﺗﻮﺍﺯﻥ ﺧﻮﺩ , ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﻟﺤﻈﻪ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﭘﺎﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﺎﯾﺰﻩ ﻧﻮﺑﻞ ﻓﯿﺰﯾﮏ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ :ﺍﮔﺮ ﻫﺮ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺭﺗﻌﺎﺵ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺷﺪ , ﭘﺲ ﻫﺮ ﺷﯿﺌﯽ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻭﺍﺟﺪ ﺍﺭﺗﻌﺎﺵ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ .

ﻭ ﺍﻣﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮﯼ :

ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﺳﯿﺐ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺍﺻﻄﮑﺎﮎ ﮐﻮﭼﮏ , ﺗﻐﯿﯿﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ , ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻡ ﻭ ﻣﯽ ﺑﻮﺳﻢ , ﻭ ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻢ …ﻭ ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺍﻡ ﻧﺎﺳﺰﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ ﻭ ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺵ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ….

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺍﺭﻡ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ .

ﻫﺮ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺫﻫﻦ ﻣﺎ ﻣﯽ ﮔﺬﺭﺩ , ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﺭﺗﻌﺎﺵ ﺩﺭ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺩﺳﺘﺨﻮﺵ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .

ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﻣﺎﺩﻩ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻧﻤﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ .

ﻏﻢ ﻭ ﻏﺼﻪ ﻣﺮﺍ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ .

ﺣﺮﻑ ﺁﺧﺮﻡ :

ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻣﺤﺒﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ , ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﯽ ﻣﻬﺮﯼ ﺩﯾﺪﯾﺪ , ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺸﻮﯾﺪ؛

ﭼﻮﻥ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ , ﺩﺭ ﯾﮏ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻭ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﯾﮕﺮ را صد در صد ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺩﻳﺪ .

ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻋﻠﻢ ﺑﺮ ﺁﻣﻮﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﻓﻼﺳﻔﻪ ﻣﻬﺮ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ . ﭼﻮﻥ ﻓﻼﺳﻔﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺍﺳﺖ .

ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﻃﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ،ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺎﺯ ﭘﺲ ﮔﯿﺮﯾﺪ .ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺟﺪﯼ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ﻭ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻧﮕﺬﺭﯾﻢ .ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﯼ ﮐﯿﻬﺎﻥ ﻫﯿﭻ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺑﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻭ ﺑﯽ ﺣﮑﻤﺖ ﻧﯿﺴﺖ .

ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ . ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﯿﺮﻭﻧﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﻭﺻﻒ ﻧﺎﺷﺪﻧﯽ ﺑﺪﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ جمعه دوم تیر ۱۴۰۲ ] [ 21:51 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

بچه دار شو !

یکی از فرهنگ های رایج بین خانواده ها بخصوص ایرانی این است که بعد از ازدواج سری بچه دار شوند و این باور که وجود یک فرزند باعث تحکیم بیشتر روابط بین همسران می شود بدان دامن می زند،اینکه آیا زوج ها به درجه ای از درک متقابل و مسئولیت پذیری رسیده اند که صاحب فرزند شوند یا نه کمتر اهمیت دارد !

در بیشتر مواقع فرزندآوری همراه با درد و ناراحتی همراه است و نگرانی از صحبت های دیگران که چرا صاحب فرزند نمی شوید و مطالبی از این دسته .

بیشک وجود یک فرزند به تحکیم خانواده کمک می کند اما اساساً این که فرزند بیاوریم تا پایبندی طرفین بیشتر شود به نظر میرسد کاری خطرناک است !

زن و شوهر یا به زندگی پایبند و متعد هستد یا نیستند اگر هستند که نیازی به تحکیم و حضور فرزند نیست شاید مدتها طول بکشد و صاحب فرزند شوند و اما اگر تعهدی ندارند که بطور کل خیانت است به انسانی که به عنوان دستاویزی برای زندگی مشترک آورده شده .

در چنین مواقعی که زوج ها همفکری لازم را برای ادامه زندگی ندارند جملاتی مثل اینکه :اگر این بچه نبود ، بخاطر این بچه مجبور به تحمل هستیم ،این دیگه چی بود و …ردو بدل میشود و دیر یا زود کودک متوجه این نوع برخورد ها میشود و نتیجه بسیار خطرناک روحی برایش به همراه می آورد .

فرایند فرزند آوری یکی از مهمترین موضوعات زندگی مشترک است و در واقع نیاز به بلوغ کامل فکری و عقلی هر دو طرف دارد .

بدون شک زندگی گذشته هریک از زوجین دارای مشکلاتی بوده بنابراین باید قبل از فرزندآوری چند جلسه ای مشاوره داشته باشند همچنین این جلسات ماهانه و حتی چند سالی هم ادامه یابد ، ما تنها صحبت از زندگی یک انسان نمی کنیم این انسان در آینه می تواند معلم ، قاضی ، پزشک ، خلبان و خلاصه صاحب شغلی شد که جان هزاران انسان دیگر در دستانش باشد و هر تصمیم درست و یا غلط وی به پیکره جامعه تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم وارد سازد!

این که ما فقط به فکر بچه دار شدن باشیم جای تعمل دارد .

و سخن آخر :

هر انسان به دنیا آمده تا لااقل یک کار بزرگ انجام دهد !

یا حق

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: سر مقاله

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 15:29 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

سکوت !

سکوت سرشار از ناگفتنی ها است !

بسیاری از کلمات و جملات ناگفته در بین ما انسان ها هست که از سکوت سرچشمه میگیرد ، سکوت می تواند غیر کلامی نیز باشد بدان معنا که در مقابل رفتار دیگری ما سکوت میکنیم و نه تنها پاسخی نمی دهیم بلکه هی اقدامی نیز نمی نمائیم.

سکوت ها میتواند از روی ترس از رفتار و یا رفتار فرد مخاطب سرچشمه بگیرد و یا از رو ی ادب و نزاکت باشد گاهی نیز بر خواست از شعور و درک بالای طرف است که تشخیص می دهد مخاطب ارزش ادامه بحث و گفتگو را ندارد و زمان برایش نمی گذارد اما آنچه اهمیت دارد این است که خردی در کار باشد و تشخیص اینکه این زمان یا مکان مناسب ادامه گفتگو نمی باشد !

سکوت میتواند در دراز مدت باعث بیماری های فراوانی شود که به روح و روان فرد لطمه شدیدی وارد می نماید ،توصیه می شود در فرصت مناسبی بنشینیم و آنچه لازم بود گفته میشد را بنویسیم و در صورت تمایل بایگانی نماییم اینگونه هر آنچه لازم بود بگوئیم را ثبت کردیم و در فرصت مناسب به فرد متقابل تقدیم میکنیم و یا شاید هرگز هم به او اراده ندهیم اما گفتیم !

همواره باید بدانیم اگر این فرد متقابل ما می دانست که این رفتار و گفتار را از خود بروز نمی دادو اگر هم که نمی داند بعید است ما بتوانیم او را متقاعد کنیم که زین پس نگاهش را تغییر دهد.

البته استثنائاتی هم هستند که پیشنهاد میشود روش های دیگری پیش بگیریم .

همسر ، فرزند ، والدین دوستان نزدیک ما می توانند استثنا باشند و شایسته و عاقلانه نیست که هیچ گاه بسیار خطرناک هم هست که پاسخ آنها را ندهیم اما باید در شرایط مناسب تری به این موضوع رسیدگی نماییم .

دقت داشته باشیم این دفاع نباشد فقط توضیح و یا اگر قرار است نصیحت باشد شرایطش محیا باشد ! در فضای مناسب برای صحبت و نصیحت می باشد .

از طرف مقابل بخواهیم در صورت تمایل و امکان به گفتگو بنشینیم و بعد صحبت را شروع کنیم شنونده باشیم و اجازه بدهیم طرف مقابل اول حرفهایش را بزند جرا که شاید با شنیدن درست صحبت هایش دیگر حرفی برای گفتن نماند و لازم این گونه صحبت کردن داشتن سکوت است و ذهنی بدور از قضاوت زود هنگام.

وقتی صحبت از قضاوت میشود این نه بدان معنا است که دیگران را قضاوت نکنیم بلکه معنای دقیقت ترش این است که برای لحظه های خود را در شرایط او نیز قرار دهیم و موضع آن را از نگاه وی دنبال کنیم !

در هر صورت موضع سکوت زیبایی های خود را همیشه دارد و شایسته است بدان به عنوان یک درس زندگی همیشه توجه لازم را داشته باشیم.

سخن آخر:

ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ!..

ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﻧﻤﯿﺪﺍنى ﭼﻪ ﺑﮕﻮيى، ﭼﻪ ﭘﺎﺳﺦ دهى ﻭ ﯾﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﮕﻮيى ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ!

ﮔﺎهى ﻧﮕﻔﺘﻦ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦِ ﺳﺨﻨﺎﻥِ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺳﺒﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ… ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ.

ﯾﮏ ﻭﻗﺘﻬﺎﯾﯽ سعى ﮐﻦ ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪﯼ ﺑﺮ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﻧﯿﺶ ﺩﺍﺭ، ﺳﮑﻮﺕ كنى ﻭ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﺖ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩهى ﺳﮑﻮﺕ ﺭﺍ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﺪ…

ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯼ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺮ ﺳﺮﺕ ﺁﻭﺍﺭِ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺁﻣﺪ، كسى ﺭﺍ

ﻣﻘﺼﺮ ﻧﮑﻦ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺩﻟﯿﻞِ ﺍصلى ﺭﺍ، ﺩﺭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﯿﺎبى!

ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎيى ﮐﻪ ﺣﺲِ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯾﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩ ﺳﮑﻮﺕ

ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺫﻫﻨﺖ ﺑﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺖ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﮐﻨﺪ ﻭ تصميمى ﺩﺭﺳﺖ

ﺑﮕﯿﺮﺩ.

ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﻫﺎيى ” ﺳﮑﻮﺕ” ﭘﺎﺳﺦِ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺩﺭﺩﻫﺎﺳﺖ.

یا حق

جعفر صابری

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 13:32 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان

مجید محمودی کوچکسرائی:

به گزارش پایگاه خبری همسر و خبرنگاران سایت آشتی ؛ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با همراهی کنسرسیوم جهانی جوانمردان پهلوانان ، جمعیت ایثارگران کشور ، اتحادیه تعاونی کارگران ایران و اصحاب رسانه روز یکشنبه 28 خرداد 1402 اولین جلسه هم اندیشی انتخابات دوره چهارم هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور را در سالن شهید بهشتی همجوار با ساختمان حزب جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، تعدادی از روسا و نمایندگان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از تهران و مازندران ، خراسان رضوی ، البرز ، گلپایگان اصفهان ، قزوین و … و اصحاب رسانه حضور داشتند و در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی انجمن و انتخابات پیش رو به تبادل نظر و هم فکری پرداختند .

در این نشست ، آقای دکتر مجید محمودی کوچکسرائی دبیر جلسه هم اندیشی و مدیر کل سابق امور استانهای انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور با یادآوری از اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور ، پایگاه جهانی و بین‌المللی دارد، بر ضرورت تقویت این تشکل مردم نهاد در تمامی شهرستان‌های کشور تاکید شد.

همچنین با اشاره به انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که به منظور تعیین و انتخاب رئیس و اعضای هیات مدیره در سراسر کشور در سال آینده برگزار می‌شود ، از تمامی نمایندگان و روسای انجمن درخواست شد تا تمام تلاش خود در راستای اهداف این تشکل مردم نهاد کنند تا یک انتخابات پر شور و در شآن مصرف کننده داشته باشیم .

مجید محمودی کوچکسرائی دبیر جلسه هم اندیشی انتخابات دوره چهارم انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در این نشست با یادآوری از اینکه «کاسب حبیب خداست» و باید از اقدامات تعزیری و قهری که در مواجهه با کاسبان صورت می‌پذیرفت پرهیز شود ، اظهار داشت که رویکرد جدید این انجمن، تقویت نگاه رحمانی و تشویقی و پرهیز از برخورد خواهد بود. باید با نگاه قرآنی به کسب و کار مردم نگاه کرد .

وی با بیان اینکه انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان‌ها علاوه بر حمایت کشوری، امکان برپایی همایش و درآمدزایی برای اهداف ملی انجمن را خواهند داشت ، خاطرنشان کرد که این انجمن مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی قانونی را به همراه دارد.

علاقمندان برای عضویت در انجمن، می‌توانند با مراجعه به درگاه انجمن‌ ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به نشانی: www.Crpsmember.ir جهت عضویت ، اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ اعضای انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با توجه اهداف و ماموریت‌های تعریف شده، در همه حوزه‌ها از جمله پوشاک، آرایشگران، نساجی و هر گونه خدمات اجتماعی و فرهنگی و علمی و …. به فعالیت می‌پردازند و تلاش می‌نمایند تا با حمایت از تولیدکنندگان که خود بزرگترین مصرف کننده و مصرف کنندگان، از افزایش بی‌ضابطه قیمت کالاها جلوگیری به عمل آورند .

این تشکل فعالیت خود را از سال 1391 رسما آغاز کرده است و در راستای ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از فساد و سوادگری، تاکنون اقدامات مفید و ارزنده‌ای را به نفع کشور انجام داده است.

عنوان خبر :

تقویت نگاه رحمانی و تشویقی و پرهیز از برخورد ؛ رویکرد جدید انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سراسر کشور

عصر یک شنبه بیست و هشتم خرداد ماه جلسه هم اندیشی انتخابات چهارمین دوره انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان سرا سر کشور در تهران بر گزار شد .

این انجمن با اهداف زیر تشکیل شده است.

وظایف و اختیارات انجمن

 

1) سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي‌ لازم در جهت حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح ملی

2) ارايه نظرات به مسئولين و همکاري با دستگاه‌هاي ذيربط اجرايي در اجراي موثر مقررات و قوانين مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان

3) آموزش با تمركز بر تبيين حقوق مصرف‌كنندگان، استاندارد و كيفيت محصول به مصرف‌کنندگان از طريق رسانه‌هاي ارتباط جمعي

4) برگزاري مصاحبه، همايش و تشکيل دوره‌هاي آموزشي عمومي و تخصصي براي ساير انجمن‌ها

5) همکاري با سازمان‌هاي بين المللي مرتبط

6) کمک به تشکيل انجمن‌هاي استاني و شهرستاني

7) ارائه طرح و لايحه در جهت حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان برای تصويب در دولت و مجلس شورای اسلامی

8) بررسي و مطالعات کاربردي به منظور شناخت انحصارها، تباني و راه‌هاي جلوگيري آن و اعمال و اجراي رقابتي شدن بيشتر بازارهاي کالا و خدمات

9) انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان به انجمن استانی و شهرستانی و سازمان‌های دولتی ذیربط

10) انتشار اطلاعات مورد نیاز مصرف‌کنندگان برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز

11) تمهیدات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان و شهرستان

12) دريافت، ارجاع و پيگيري دعاوي و شکايات مصرف‌کنندگان به مراجع ذيربط درصورتیکه انجمن استان به دلیل محدودیت حوزه فعالیت، دعاوی مربوط را به انجمن ملی واگذار نماید و یا دعاویی که به تشخیص مرجع نظارتی در سطح ملی تشخیص داده شده و از انجمن ملی پیگیری می‌شود.

13) فعال‌سازی انجمنهای استانی و شهرستانی‌.

14) تعیین کمیته‌های تخصصی برای انجمن.

15) برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با حقوق مصرف‌کننده.

16) حضور در جلسات مرتبط با حقوق مصرف‌کننده در سایر دستگاه‌ها.

17)سایر وظایفی که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه های اجرایی آن به انجمن محول گردیده است.

 

 

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:52 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

همزمان با تولد امام رضا (ع) هفته نامه بین المللی همسر بیست و هفت ساله شد

موضوعات مرتبط: گزارش