نشست برنامه ریزی برای روز کودک با حضور آقایان چرویز تشت زر از محلات تهران و محسن سپاهی از استان سیستان و بلوچستان در دفتر دکتر جعفر صابری و تقدیر از ایشان برای کمک به بچه های کار مهاجر افغانی عصر روز یک شنبه نهم مهر ماه 1401

 

موضوعات مرتبط: گزارش

موضوعات مرتبط: گزارش

[ دوشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۱ ] [ 0:1 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

 

خط کربلای 5 چگونه شکست؟!/روایت لحظه به لحظه عملیات محور لشکر 41 ثارالله

بدون شک اعداد در خود رازهای زیادی دارند که ما نمی دانیم .

یک با یک برابر نیست و دو با دو شاید چهار نشود…جدول اعداد میگوید اعداد منفی هرچقدر بیشتر باشند کوچک تر هستند و راستی چه رازی بین اعداد است و چرا انسان هارا به تعداد و اعداد می شمارند؟

وقتی یک یا دونفر کشته میشوند فاجعه است و درد ناک اما وقتی تعدادشان از صد و هزار میگذرد تنها آمار کشته شدگان میشوند!

فقر و درد و رنج هم برای ما اعداد است و دیگر چه فرقی میکند که خط فقر را چه عددی نشان دهد. و چه آماری زیر خط فقر باشد!بعضی ها به جماعتی که پراید 55 میلیونی ثبت نام کرده اند میخندند اما نمی دانند که آنها به چه سختی و جان کندنی این مبلغ را فراهم نموده اند تا شاید فرجی درزندگی و آینده خود و فرزندانشان فراهم سازند!

بعضی فیلم جماعتی که با کارت ملی رفته اند گوشت بخرند را در شبکه های اجتماعی به نمایش میگذارند و کنارش تصویری از دایره خندان زرد رنگی میگذارند که یعنی این بود همه چیزی که برایش انقلاب کردیم و هشت سال جنگیدیم ؟

این همه خون حجامت ملت بود تا بعضی ها در اتومبیل های گران قیمت بنشینند و در فضای شاعرانه ترانه های عاشقانه بشنوند و به تصاویری نگاه کنند که کم رنگ و کم رنگ تر میشوند و دیگر کسی به فکر ترمیم شان نیست !

همین دیروز بابت خرید شش عدد پرتقال که میشد یک کیلو پنج هزارو پانصد تومان پرداخت نمودم. این هم عدد است . یادم افتاد که درست در سال 1367 کل حقوق یک رزمند 1450 تومان بود که آن هم یک عدد بود یعنی عددی مساوی با خرید یک دانه پسته و یا دو عدد پرتقال به قیمت امروز .

اعداد راز های زیادی در خود دارند . کافیست اعداد کودکان آن روز های جنگ را که در کردستان شیمیایی شدند را جستجو کنیم تا به راز آنها پی ببریم.

سینه های سوخته شده ، رودهای نابود شده ریه های از بین رفته و خلاصه همه اینها اعدادی هستند که باید در جایی درج شده باشند که در گذر تاریخ به نمایش گذارده شوند!

و باز اعداد یعنی نفر ها هر دسته چند نفر بود و هر گروهان چند دسته و هر گردان چند گروهان و هر هنگ چند گردان و هر تیپ چند هنگ و هر لشکر چند تیپ ! همه اعداد هستند و اعداد آدم بودند. آدمها را شاید آن روز ها که میرفتند نمی شمردند اما این روز ها گاه و بیگاه تک تک یا چند تا با هم میشمارند ! نه هم با نام شهید !

دیروز چند نفر شهید آوردند ! فردا چند نفر شهید می آورند!

محله ما چند شهید گمنام دارد و …

گمنام، نام زیبایی برای شهید نیست باید گفت چند شهید خوش نام داریم . گمنام یعنی بی نام اما مگر این انسانها که همه چیز داشتند و در اوج عشق و جوانی رفتند نام خوش نداشتند؟

مگر میشود مادر و یا پدری هنوز چشم انتظار فرزند رفته اش باشد و در جای دیگر تنش را با عنوان گمنام به خاک بسپارند و بگویند در این مکان پنج شهید گمنام دفن شده و همین!

408 گردان بود که 175 نفر در آن جان دادند و سالها گمنام بودند و هنوز هم خیلی هایشان گمنام هستند.

همانها که با دسته بسته شهید شدن!

175 غواص شهیدی که در عملیات کربلای چهار،مظلومانه اما شجاعانه از لشگر 41 ثارالله کرمان رفتند تا ما بمانیم.

این روزها خیلی چیز ها وقیحانه، وقیح شده اند از جمله اعداد و ارقام اختلاس ها و خیانت به بیت المال … که دیگر انسان شرم میکند از اینکه بگوید اینها آدم هستند ومانند ما بوده اند!

ای کاش بجای دوربین های مدار بسته ورودی ساختمان های اداری آینه های تمام قد می گذاشتند تا وقت ورود و خروج خیلی ها خودشان را می دیدند که چه جانورانی شده اند درلباس انسانها !

408 نام گردان غواصی بود که رفت و برنگشت !مثل خیلی ها که میروند و برنمی گردند!

408 نام گردانی از بچه هایی بودند که سن بیشتر آنها زیر 25 سال بود !

بچه هایی که وقتی برای اولین و آخرین بار در مقابل دوربین ایستادند فقط نام خود و گردانشان را می گفتند و هرگز باور نداشتند که روز گمنام به خاک سپرده خواهند شد!

گرچه برایشان هم مهم نبود که با چه نامی به خاک سپرده خواهند شد.آنها رفتند تا خاکشان نرود !

یا حق

پیشا پیش نوروزپیروز

جعفر صابری

موضوعات مرتبط: مطلب

[ سه شنبه پنجم مهر ۱۴۰۱ ] [ 21:11 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

صبح روز شنبه دوم مهر ماه 1401 امام زاده صالح ابن زید (ع) فرزند امام کاظم (ع) مشغول غبار روی

 

 

[ شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ ] [ 23:51 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

دکتر جعفر صابری مدیر پژوهشهای تعاونی مطبوعات کشور و عضو ااصلی این تعاونی بعنوان ردیس انتخابات تعاونی مطبوعات کشور حضور پیدا کرد و عصر روز دوم مهر ماه 1401 این انتخابات صورت گرفت از جمله اعضا این هیئت مدیره حدید جناب آقای دکتر علی اکبر بهبهانی و دکتر مافی و آقایان ملا سعیدی و خطیب و بامداد جیباری بودند

موضوعات مرتبط: گزارش

[ شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ ] [ 23:28 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

همزمان با آغاز سال تحصیلی 1401 دکتر جعفر صابری زنگ دبیرستان تاریخی دارالفنون را به صدا در آورد

موضوعات مرتبط: گزارش