چطوري خوبي

 

معمولا نامه‌هاي دوستانه و غير اداري اين گونه شروع ميشود.

پس ازعرض سلام اميدوارم حالت خوب باشد و هيچ گونه ملالي نداشته باشيد و اگر خواستاراحوالات اين جانب باشيد بحمدالله خوبيم و ملالي نيست جز دوري شما كه آن هم اميد وارم بزودي بر طرف شود و…

ادامه مطلب

[ جمعه بیست و نهم شهریور ۱۳۸۷ ] [ 1:34 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

 

رمانی

 

پس از فرو پتشي شووروي سابق كشورهاي بلوك شرق هم مانند جموري هاي شوروي از زير بيرق كمونيست خارج شدند و هر كدام كه به غرب و بلوك غرب نزديكتر بودند زودتر غربي شدن .گرچه غرب به ويژه آمريكا بي كار ننشست و با حضور شايسته خود با كمپاني هاي مختلف هم چيز را در كنترل خود در آورد ولي خود مردم هم با يد از خودشان هركتي نشان مي دادن و رماني از جمله كشور هائي بود كه بواقع در اين خصوص چيزي كم نزاشته كه بيشتر از هد هم از خود كزشت و همرنگي نشان داده است

ادامه مطلب

[ شنبه نهم شهریور ۱۳۸۷ ] [ 0:46 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

 

حرفی تازه

 

روابط آدمها و دوست داشتن يك ديگر در غرب گاهي وقتها آنقدر امروزي مي شود كه براي ما شرقي ها سوال پيش مي ايد كه آيا اين درست است يا نه با هم قسمتي از آن را مورور مي كنيم :

مردي نزديك به سي و پنج ساله به همراه خانواده همسر و پسر و دوخترش براي زندگي بهتر و موفقيت

ادامه مطلب

[ شنبه نهم شهریور ۱۳۸۷ ] [ 0:43 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

زنان فرشته اند

 

كدام انسان باوجدان و اخلاقي است كه نسبت به مادر خود بي تفاوت باشد . در كدامين دين و آئين سفارش خاص به احترام والدين به خصوص مادر را نداشته باشد . كدام قهرمان ملي و شخصيت جهاني را مي توان نام برد كه مديون تربيت مادر خود نباشد . زن در واقع همان مادر است

ادامه مطلب

[ چهارشنبه پنجم تیر ۱۳۸۷ ] [ 10:17 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

بنام نامي حق

 

يك بار ديگر خداوند محك آزمايش را بر ما انسانها قرار داد . در اخبار آمد ه بود كه زلزله اي در چين اتفاق افتاده و طوفاني كشور برمه را در نورديده هزاران نفر انسان در شرايطي سخت قرارگرفته اند شرايطي كه شايد براي هر يك از ما نيز اتفاق بيفتد بايد بينديشيم در آن شرايط از ديگر انسانها ما چه توقعي داريم پس همان كونه باشيم كه توقع داريم ديگران در اين گونه مواقع با ما باشند . اما اين گونه صوانح طبيعي است وغير قابل اجتناب.

ادامه مطلب

[ چهارشنبه پنجم تیر ۱۳۸۷ ] [ 10:14 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

AkfA

126

 

غروب يك روز زمستاني در سال 1357 بود كه تلفن خانه ما به صدا در آمد ، مرحوم پدرم گفته بود كه بايد من تلفن ها را جواب بدهم. براي همين گوشي را برداشتم . صداي گريه و ناله مي‌آمد و پيام كوتاهي از عموي بزرگم كه بگو بابات به من زنگ بزنه.

آن روزها ايران شور و حال ديگري داشت و هر گوشه‌اش قوقايي بود با پدرم كه مسئول پاسگاه ژاندارمري دامغان بود تماس گرفتم و پيام عمو را به او رساندم.

ادامه مطلب

[ سه شنبه چهارم تیر ۱۳۸۷ ] [ 11:19 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

150دكمه تلوزيون خاموش

 

 

 

 

وقتي صحبت از تابستان مي شود بيشتر خانوادهاي ايراني زاني قم به بقل ميگيرن كه حالا بايد چه كار كنند.

حق هم دارند چرا كه سه ما ه پرورش و آموزش كودكان و نو جوانان براي والدين دلسوز كه با يد به فكرمخارج و هزينه هاي زندگي هم باشند خود كاريست بسيار مهم .زندگي شهر نشيني و شرايط آن باعث شده كه اين گونه مشكلات

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۸۷ ] [ 0:20 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

فصل تابستان در راه است

 

 

 

فصل تابستان در راه است وكمو بيش خانواده ها براي اين فصل برنامه ريزي مي نمايند از جمله اين برنامه ها سفر است . ايران كشوري است با هزاران نقطه ديدني و زيبا كه براي بازديد بويژه فرزندان ايراني لازم و زروري مي باشد . اگر به دنبال يك خود باوري ملي هستيم برنامه هاي ايران گردي را بايد در برنامه آموزشي فرزندانمان قرار بدهيم و لاعقل سالي دو بار به يكي از نقاط ايران سفر نماييم حتي اگر براي مدارس در تابستان اجراء اين گونه برنامه ها امكان پزير نمي باشد بهتر است چند خانواده با هم يكي را به عنوان سرپرست انتخاب و بچه ها را با او به سفر هاي يك يا چند رو زه بفرستن .

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۸۷ ] [ 0:18 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

يك داستان با چند روايت!

 

 

مي خواهم حقيقتي را بگويم وخواهش مي كنم اين قبل ازهرچيزدرنظرگرفته شود كه من عاشق او بودم همين. وهرگزنمي خواستم به او خيانت كنم من يك قرباني هستم من نمي خواهم ازخودم تعريف كنم ويا نظرشما را نسبت به خودم تغييردهم

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۸۷ ] [ 0:16 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

گفت و گوی دوستانه

 

 

يك بار ديگر خداوند محك آزمايش را بر ما انسانها قرار داد . در اخبار آمد ه بود كه زلزله اي در چين اطفاق افتاده و طوفابي كشور برمه را در نورديده هزاران نفر انسان در شرايطي سخت قرار گرفته اند شرايطي كه شاير براي هر يك از ما نيز اتفاق بيفتد بايد بينديشيم در آن شرايط از ديگر انسانها ما چه توقه اي داريم پس همان كونه باشيم كه توقو داريم ديگران در اين گونه مواقه با ما باشند . اما اين گونه صوانه طبيي است وقير قابل اجتناب.

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۸۷ ] [ 0:14 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

زنان فرشته اند

 

 

كدام انسان باوجدان و اخلاقي است كه نسبت به مادر خود بي تفاوت باشد . در كدامين دين و آئين سفارش خاص به احترام به والدين به خصوص مادر را نداشته باشد . و كدام قهرمان ملي و شخصيت جهاني را مي توان نام برد كه مديون تربيت مادر خود نباشد . زن در واقع همان مادر است حالا چرا به او و نقش او گاهي بي تفاوت مي شويم جاي

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۸۷ ] [ 0:10 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

يك داستان با چند روايت!

 

مي خواهم حقيقتي را بگويم وخواهش مي كنم اين قبل ازهرچيزدرنظرگرفته شود كه من عاشق او بودم همين. وهرگزنمي خواستم به او خيانت كنم من يك قرباني هستم من نمي خواهم ازخودم تعريف كنم ويا نظرشما را نسبت به خودم تغييردهم.

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 20:21 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

مكتب هاي موختلف

ابسولوتیسمAbsoltismeابسولو به معنی مطلق و مقصود از ابسولوتیسم حکومت مطلقه و ریاست یکنفر شخص مطلق العنان است بر جامعه.

اپیس کوپالیسمEpiscopalismeنام مسلکی است که در قرن 16 در اروپا بوجود آمد. این مسلک منسوب به ژان کالون تئولوژیست فرانسوی است. او به سلطنت تکیه نداشت ومعتقد بود که قدرت روحانی تفوق بر قدرت جسمانی دارد.

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 20:19 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

معرفي موسسه آشتي

The festival by the title of “second camera” or better to say “second vision”

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 20:16 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

امكانات‌ بانك‌ جهاني؛ فرصتهاي‌ بنگاهها
دامنه‌ عمليات‌ بانك‌ جهاني‌ و كمكهاي‌ مالي‌ آن‌ بيشتر متوجه‌ اقتصاد خرد در كشورها از طريق‌ كمك‌ به‌ احداث‌ تاسيسات‌ زيربنايي‌ است.

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 20:8 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

آقا اجازه

 

 

‏   سرمقاله شماره 144‏

 

پيرمرد را با همان نگاه اول شناختم ، گرچه تمام موها يش به رنگ برف در آ مده بود و كمي هم خم شده بود اما مثل گذشته ها قدم با صلابت بر ميداشت و بر گوشه لبش هم لبخندي پدرانه جاي داشت .

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 20:1 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

بهشت و دوزخ همينجاست

 

سخنران جلسه ليوان آب روي ميز را سركشيد و ادامه داد .گوته ميگويد: … هنوز فرمايش گوته را به اتمام نرسانده بود كه با لبخندي مليح و نگاه عاقل اندر سفيه به مردم حاضر در جلسه فرمود : كنفوسيوس در جائي مي گويد :….

و جالب اينكه انبوه حاضران در جلسه اين مطالب را به دقت ميشنيدند و يادداشت مي كردند .طوري كه گويا اهميت بسي

ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 19:58 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

سرمقاله

 

صدسال گذشت و امروز تكه هائي از وطن ما ايران آزاد شدند و ميتوانند با افتخار بگويند كه ما ايراني هستيم بله قرارداد ننگين تركمن چاي به پايان رسيد و تكه هاي ايران بايد به آن بازگردانده شود اما اين اتفاق هرگز صورت

ادامه مطلب

[ پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 1:5 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نكنيم!

 

دوستي دارم كه سالهاست او را خوب مي شناسم مرد بزرگواروانسان شريفي است. چندي پيش براي عيد ديدني به دفترمجله آمد وبعد ازاحوال پرسي هاي دوستانه سرگله را بازكرد كه: آقا شما كه ازارباب جرايد هستيد و كارمطبوعات مي كنيد، يك مطلبي هم بنويسيد راجع به اينكه چرا حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال مي كنيم.

ادامه مطلب

[ پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۳۸۷ ] [ 1:1 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

لوح سپاس آشتي

 

 

شايسته است كه بشريت در مقابل افرادي كه ازجان و مال خود گذشته و همواره بيش از آنكه به خود بينديشند به ديگران و حتي ديگر موجودات كه خداوند خلق نموده مي انديشند و در راه رفاه و آسايش آنها تلاش مي نمايند . نگاهي قدرشناسانه داشته باشد.

ادامه مطلب

[ سه شنبه چهاردهم اسفند ۱۳۸۶ ] [ 0:34 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

طرح نو

 

 

چند سال پيش در همين هفته نامه همسر ستوني را باز كرديم بانام طرح نو كه دست بر قضا بسيار مرد استقبال شما خونندگان نيز قرار گرفت و در آن افراد وطن پرست و با ذوق طرهايي را جهت بهبود موضلات اجتمايي و يا حتي شهري مطرح مينمودن. و بدينوسيله به گوش مسولين ميرسيد.

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۸۶ ] [ 22:21 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

فقط او

 

 

خانواده و نقش اصلي آن در شكل گيري شخصيت فردي كودكان در جامعه فردا مهمترين بحثي است كه امروزه در جوامع بشري مطرح است .حتي سخنراني جناب پاپ، در سال جديد به توجه داشتن به نقش خانواده، آن هم خانواده سنتي پرداخته شد. ايشان در سخنراني خود به جهانيان، توجه داشتن بيشتر به خانواده نه فقط زن و شوهر بلكه پدر مادر و تمام اقوام در نظر است .شايان ذكر است در اسلام احاديث زيادي هست كه به خانواده به ويژه پدر و مادر توجه شود. صله رحم از اهميت زيادي در اسلام برخوردار مي باشد .

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۸۶ ] [ 22:18 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

خودباوري ملي

 

ملت ما به رهبري پير و مرشدشان در سال 1357 انقلابي را به عرصه وجود رساندند كه نظر تمام دنيا را به خور جلب كرد . يكي از فرمايشات بنيان گذار حكومت اسلامي در ايران اين بود كه دولت شاه با به كارگيري مستشاران غربي شخصيت و مقام ايراني را كوچك مي كند كه به واقع هم كاملاً درست بود . چراكه اگر ملتي به درجه اي از خود با وري و استقلال نرسد كه كاري نكرد ه به نام انقلاب ، خوشبختانه مردم ايران بويژه دانشمندان و جوانان با غيرت   ايران پس از انقلاب ثابت كردند كه در تمام رشته ها ي علمي و فني مي توانند استقلال خود را داشته با شند .

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۸۶ ] [ 22:14 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

بيست سي ميليون خرج كنم !

با ناراحتي گفتم بارآخرتان باشد كه روزنامه اتاق مرا بر مي داريد تا من نخوندم از اتاقم بيرون نبريدو بدون اينكه به تيتر هاي آن توجه كنم آن را پرت كردم كنار ميزم و….درست ديده بودم خدايا خودش بود مرحوم حاج حسن….الله اكبر روي صفحه اول روزنامه اعلاميه بزرگي از مرحوم حاج حسن ….به چاپ رسيده بود.كه قبل از هر چيز دو موضوع يك قيمت آگهي ودوم نام افرادي كه زير آگهي با خط سبز نامشان آمده بود نظرم را جلب كرد.

ادامه مطلب

[ یکشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۸۶ ] [ 22:6 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

[ جمعه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۶ ] [ 13:19 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

سراب

سراب داستان .
ادامه مطلب

[ چهارشنبه بیست و ششم دی ۱۳۸۶ ] [ 0:33 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

نشستی با صابری برای جشنواره فیلم

نشستی دوستانه با جناب آقای صابری

  • جناب آقای صابری،موسسه فرهنگی هنری آشتی در نظر دارد بر اساس طرحی که شما ارائه نموده اید یک مسابقه و یا در سطح گسترده تر، در قالب جشنواره فیلم و عکس برگزار نمایید. باتوجه به این که طرح اجرایی این جشنواره (فیلم) از جانب شما بوده است چه ضرورتی در ارائه این موضوع می بینید؟

ادامه مطلب

[ دوشنبه هفدهم دی ۱۳۸۶ ] [ 22:2 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

خود کشی کن

 

خود کشی کن

 

جلسه تمام شده بود و جمعيت مشتاق باصدای بلند تشکر می کردند و برای جند دقیقه صدای کف و حتی سوت سالن را در خود فرو برد برخاستم و به ادای احترام سر خم کردم .

برای لحظه ای با خود اندیشیدم با توجه به دویست تومانی که در جیبم هست میتوانم اول برم تهران پارس و بعد بهارستان و اگه زود برسم به مترو میرم خونه خوب خدارا شکر کم ندارم .

ادامه مطلب

[ سه شنبه ششم آذر ۱۳۸۶ ] [ 19:56 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

32 ثانی

 

۳۲

 

 

دكتر بهرام عكاشه محققي ايراني است كه راجع به زلزله تحقيقات قابل توجه اي بويژه در ايران و تهران داشته ، او معتقد است هر170 سال يك زلزله بزرگ در تهران اتفاق مي افتد.

از استان سمنان تا تهران پارس و از تهران پارس يك دوشاخه يكي به شمال به طرف كرج و

ادامه مطلب

[ سه شنبه ششم آذر ۱۳۸۶ ] [ 19:51 ] [ برگرفته از نوشته های دکتر جعفر صابری ]

آرشیو نظرات

سپيد سپيد ياس من !تمام احساس من

سپيد سپيد ياس من !تمام احساس من

 

 

 

 

والا بلا هيچ كدوم مقصرنيستيد! يه نگاه به خودتون بندازيد و كمي فكر كنيد چي شد كه آنقدر از هم دور شديد ؟

ادامه مطلب