جعفر صابری

 

هیلاری کلینتون

تصاویر : آلبوم زندگی هیلاری کلینتون

نوبت زمامداری یک زن است!

جعفر صابری:

بله این مهمترین بیانی است که هیلاری کلینتون ابراز داشت. او نیز چون اوباما و حتی پیشتر از او، جیمی کارتر، یک دُمکرات است و سیاست چماق و هویج را دنبال میکند. او نیز برنامه های خود و حزب و از همه مهمتر سیاست گذاران اصلی پس پرده ( لاوی صهیونیستی)آمریکا را بیان می کند و از این رو بلاشک زمامدار آتی آمریکا این بانوی سیاست مدار است که اولین زن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواهد بود.یعنی پنجاه و یکمین رئیس جمهور آمریکا ،

ادامه مطلب

هیلاری کلینتون

نوبت زمامداری یک زن است!

 

آغاز سخن را باید این گونه شروع کرد که،و از شما در خواست میکنم با دقت ابتدا با شخصیت اوباما  بیشتر آشنا شوید و زان پس به خانم کلینتون و افکار و برنامه هایش …

اولین بار  که چهره باراک حسین  اوبامای دوم  را صدای آمریکا نشان داد. او در ردیفی ازسنا تورها قرارگرفته بود که روی پله کان سنای آمریکا در انتهای صف ایستاده بودند و او را بعنوان جوانترین سناتور و رنگین پوست معرفی کردند.همانجا برای لحضه ای دوربین روی او ایستاد و  این یعنی شخصیتی که می بینید آمد تا کار های بزرگی را انجام دهد…

اما  اوباما پنجمین آفریقایی آمریکایی است که به سناراه پیدا کرده و همچنین سومین آفریقایی آمریکایی است که با رأی بالا به عنوان سناتور برگزیده شده‌ بود . وی تنها سناتوری  بود  که عضو کمیتهٔ حزبی سیاهان کنگره‌ گردید . «سی کیو» که هفته نامه‌ای فرا حزبی است، او را براساس تمام آرا و مصوبات سنا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ وفادارترین دموکرات معرفی کرده‌. وی همچنین براساس نظرسنجی انجام گرفته از سوی مجلهٔ نشنال ژورنالبه عنوان لیبرال‌ترین سناتور در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.

باراک حسین اوبامای دوم (به انگلیسی: Barack Hussein Obama II) (زادهٔ ۴ اوت ۱۹۶۱ در هونولولو، ایالت هاوایی)، عضو حزب دمکرات ایالات متحدهٔ آمریکا، سناتور جوان ایالت ایلینوی،

او از سال ۲۰۰۷، با برپایی کمپین انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری، خود را به‌عنوان نامزد حزب دمکرات و به‌عنوان یک چهرهٔ سیاسی ملی در آمریکا شناساند. اوباما از زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا، پایان دادن به جنگ عراق را مطرح کرد و در سوم ژوئن سال ۲۰۰۸، به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

باراک حسین اوباما در ۴ اوت ۱۹۶۱ در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی متولد شداو فرزند یک مهاجر کنیاییسیاه‌پوست و یک زن سفیدپوست از اهالی ویچیتادر ایالت کانزاساست..

پدربزرگ (پدر پدرِ) باراک اوباما در جریان مبارزات استقلال‌طلبانهٔ کنیااز بریتانیا، جزو چندین‌هزار کنیایی بود که روانهٔ بازداشتگاههایحکومت دست‌نشاندهٔ بریتانیا شد..

اگرچه پدر و پدرخواندهٔ او هردو مسلمانبودند، اما او یک مسیحیبار آمده و در ۴سالگی که در اندونزیزندگی می‌کرد، به جای شرکت در مدرسه «مکتب مذهبی مسلمانان» به مدارس کاتولیکو یا سکولاررفته‌است.[۷]اوباما و همسرش میشل، هم‌اکنون عضو کلیسای متحدمی‌باشند.

پدرو مادراوباما در دانشگاه هاوایی در مانوابا یکدیگر آشنا شده بودند. آن دانهام، مادر اوباما با وجود مشکلات عدیده موفق شده بود در رشتهٔ مردم‌شناسیاز همان دانشگاه مدرک دکترادریافت کند.

اوباما نخست در ۱۹۸۳ لیسانس علوم سیاسیبا گرایش روابط بین‌الملل[۹]از دانشگاه کلمبیادریافت کرد. در سال ۱۹۸۸ پس از چند سال کار در شیکاگوبا گرفتن کمک هزینه تحصیلی وارد دانشکده حقوق دانشگاه هارواردشد. در هاروارد سرعت پیشرفت اوباما چنان شتاب یافت که در سال دوم تحصیل خود در هاروارد به ریاست ژورنال مشهور نشریه قانون هارواردانتخاب گردید.[۱۰]او اولین رئیس سیاهپوست این نشریه حقوقی بود. وی در دوران ریاست خود به این سازمان که توسط نیروهای متخاصم دانشجویی اصولگرا و لیبرال منفصل گشته بود، تعادل بخشید.[۱۱]اوباما بزودی دکترای حقوق[۱۲]خود را از دانشگاه هارواردبا کسب درجه «افتخار» (به لاتین: magna cum laude) دریافت نمود. پس از فارغ‌التحصیل شدن به شیکاگو بازگشت و کارش به عنوان وکیل حقوق مدنی را آغاز کرد. باراک اوباما از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ به تدریس دروس حقوق اساسی (به انگلیسی: constitutional law) در دانشگاه شیکاگواشتغال داشت.

اوباما در ۴ ژانویه ۲۰۰۵ وارد سنا شد. با وجود تازه‌وارد بودن در واشنگتناو گروهی از مشاوران خبره را که معمولاً سناتورهای تازه‌کار به آن توجهی نمی‌کنند به کار گرفت. او «پیت روز»، کهنه سرباز قدیمی در امور سیاست ملی را به عنوان رئیس ستاد خود انتخاب کرد. وی با کنار زدن هیلاری کلینتون تنها رقیب جدی خود در کنگره ملی حزب دموکرات به عنوان نامزد این حزب معرفی شد.

او همچنین «کارن کورن بلو» اقتصاددان را به عنوان معاون سیاسی خود منصوب کرد. وی همچنین مسئولان اجرایی پیشین کلینتون، «آنتون لیک» و «سوزان رایس» را به عنوان مشاوران سیاست خارجی خودش برگزید.

وي يکي از حاميان قانون منع اشاعه هسته اي در مارس 2007  بود که تحريم عليه ايران را تشديد و صادرات غذا از آمريکا به ايران را محدود  کرد و سپاه پاسداران را در ليست سازمان هاي تروريستي قرار داد.

سناتور جوان  باراک اوباما”، از ايالت الينويز بر اين باور  بود  که بکارگيري ديپلماسي مستقيم و اعمال تحريم هاي اقتصادي با همکاري بين المللي راه حل مسأله هسته اي ايران است.

باراک اوباما در31 اکتبر 2007  طی  گفتگو با روزنامه نيويورک تايمز با بيان اينکه در صورت انتخاب به عنوان رييس جمهور با مقامات ايران و سوريه مستقيماً مذاکره مي کند، گفت: سطحي از ديپلماسي شخصي فعالي را به کار مي گيرم که در آن همه مسائل بر روي ميز قرار دارد در اين صورت اگر ايران و سوريه شاهد برخي امتيازات باشند، به تغيير رفتارشان اقدام مي کنند اما اکنون تنها امتيازي که رييس جمهور ما در صورت عمل اين دو کشور به خواست هايش به آنها پيشنهاد مي کند، اين است که آنها را نابود نمي کند.

وي تصريح کرد: تلاش ديپلماتيک جدي و هماهنگ ما، نظر جهان را درباره رويکردمان در قبال ايران تغيير مي دهد و اگر ايراني ها از مسأله هسته اي خود کناره گيري نکنند يا به فعاليت هاي خصمانه خود حتي در داخل عراق ادامه دهند، توانايي ما تقويت مي شود.
اوباما 26 سپتامبر 2007 در مبارزات انتخاباتي خود گفت: که اگر جامعه بين المللي را براي اعمال فشار اقتصادي عليه ايران گردهم آوريم، ديگر نبايد درباره حمله به ايران سخن بگوييم.

وي 33 جولاي 2007 در مبارزات انتخاباتي خود با بيان اينکه “مايلم در سال اول رياست جمهوري خود با مقامات ايران، سوريه، کوبا، ونزوئلا و کره شمالي ديدار کنم”، گفت: به عقيده من اين تفکر که مذاکره نکردن با کشورها، تنبيهي براي آنهاست؛ تفکري که اصل ديپلماتيک دولت کنوني است، مضحک است.

باراک اوباما با بيان اينکه “گزينه نظامي بايد بر روي ميز قرار داشته باشد”، 13 اکتبر 2007 در گفتگو با راديو NPR گفت: بارها تکرار کرده ام که گزينه نظامي بايد بر روي ميز باقي بماند اما سوال اين است که آيا از اين گزينه استفاده مي کنيم يا خير، همچنين آيا هويج و چماق را همزمان ارائه مي کنيم يا خير؟!

وي افزود: آنچه ما به هيچ وجه درباره آن گفتگو نکرده ايم امتيازاتي است که ايراني ها در صورت اقدامات مسوولانه شان در منطقه از آن برخوردار مي شوند.

اوباما تاکيد کرد: به عنوان رييس جمهور اگر ضروري باشد براي حفاظت از منافع و شهروندان آمريکايي در سراسر جهان، از اقدام نظامي استفاده مي کنم اما به اعتقاد من گزينه نظامي تنها گزينه نيست.

وي يکي از حاميان قانون منع اشاعه هسته اي در مارس 2007 که تحريم عليه ايران را تشديد و صادرات غذا از آمريکا به ايران را محدود و سپاه پاسداران را در ليست سازمان هاي تروريستي قرار مي دهد بود.

اوباما همچنين حامي قانون مجازکننده تحريم در مي 2007 که دولت هاي محلي و ايالتي را از سرمايه گذاري در شرکت هايي که داراي سرمايه 20 ميليون دلار يا بيشتر در بخش انرژي ايران هستند، منع مي کند بود.

وي سپتامبر 2007 به قطعنامه سنا که از دولت مي خواست سپاه پاسداران  ایران را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار دهد، رأي منفي داد.

اوباما نوامبر 2007 به سنا لايحه اي ارائه کرد که طبق آن رييس جمهور اجازه استفاده از نيروي نظامي عليه ايران را ندارد.

 بله این شخصیتی بود که  باید می شناختیم و مهمترین نکته های زندگی و برنامه هایش بود که همزمان با شروع فعالیت های تبلیغاتی خود مطرح نمود و برنامه های حزب وکشورش را مطرح نمود و همزمان تمام آنچه باید انجام میداد به انجام رسانید.

 

بارک حسین اوباما باید رئیس جمهور می شد و شد .او از همان ابتدا نشان داد که لیاقت دریافت جایزه صلح نوبل را دارد و پیشا پیش این جایزه  را در سال 2009  نیز دریاف نمود . هیلاری کلینتون  نیز باید چون  هم حزبی خود برنامه های از پیش تعریف شده را به اجراء در آورد.

خانم هیلاری رادام کلینتون (به انگلیسی: Hillary Rodham Clinton) (زاده ۲۶ اکتبر ۱۹۴۷ در ایالت ایلینوی) (نام تولد: هیلاری دایان رادام) سیاستمدار آمریکایی و سناتور سابق ایالات متحده از نیویورک از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ است. او همسر بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و بانوی اول ایالات متحده از سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ است. او در دولت باراک اوباما رئیس جمهور کنونی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به عنوان ۶۷ فهرست وزیران امور خارجه ایالات متحده آمریکا وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا فعالیت کرد. او از نامزدهای کسب کاندیداتوری حزب دمکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است.

هیلاری رادام که اهل منطقه ابرشهری شیکاگو است، در سال ۱۹۶۹ از کالج ولزلی که در آنجا نخستین دانشجوی سخنران مراسم دانش‌آموختگی شد، فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۹۷۳، جی.دی. خود را از مدرسه حقوق ییل دریافت کرد. پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مشاور حقوقی در کنگره ایالات متحده آمریکا به آرکانزاس نقل مکان کرد، و در ۱۹۷۵ با بیل کلینتون ازدواج کرد. او در ۱۹۷۷ مدافعین کودکان و خانواده‌های آرکنسا را بنیان گذاشت، در ۱۹۷۸ نخستین رئیس زن ابرشرکت خدمات قانونی شد، و در ۱۹۷۹ نخستین شریک زن شرکت حقوقی روز شد. او به عنوان بانوی اول آرکنسا از ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱، و از ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲، رهبری کارگروهی را بر عهده داشت که سامانهٔ مدارس دولتی آرکنسا را اصلاح کرد، و در هیئت مدیره ابرشرکت‌هایی چون وال‌مارت عضو بود.

ابتکار اصلی او به عنوان بانوی اول ایالات متحده، برنامهٔ مراقبت بهداشتی کلینتون ۱۹۹۳ بود که از رای‌گیری در سنا بازماند. در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ او نقشی رهبری کننده در دفاع از ایجاد برنامهٔ ایالتی بیمهٔ سلامت کودکان، لایحهٔ فرزندخواندگی و خانواده‌های ایمن، و لایحهٔ استقلال نگهداری از کودکان بی سرپرست ایفا کرد. او به عنوان نخستین بانوی اولی که برای ارائهٔ توضیحات احضار شده، در سال ۱۹۶۶ در برابر هیئت منصفهٔ فدرال در خصوص مجادله وایتواتر شهادت داد، گرچه حین ریاست جمهوری همسرش در این خصوص یا دیگر تحقیقات هرگز اتهامی متوجه او نشد. ازدواج او با رئیس جمهور در پی رسوایی جنسی بیل کلینتون سال ۱۹۹۸ سوژهٔ توجه گستردهٔ عمومی شد، و نقش کلی او به عنوان بانوی اول پاسخی قطبیده از جامعه آمریکا دریافت کرد.

کلینتون پس از نقل مکان به نیویورک، در سال ۲۰۰۰ به عنوان نخستین سناتور زن از نیویورک، و نخستین بانوی اولی که برای منصب انتخابی رقابت کرده به سنای ایالات متحده برگزیده شد. در پی حملات ۱۱ سپتامبر، او به جنگ افغانستان و قطعنامه عراق رای داد و از آن حمایت کرد، ولی متعاقباً با نحوهٔ اجرای جنگ عراق از سوی دولت جرج بوش و نیز بیشتر سیاست‌های داخلی دولت بوش مخالفت کرد. کلینتون در سال ۲۰۰۶ بار دیگر به سنا برگزیده شد. او در رقابت برای کسب نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸، از هر نامزد زن دیگری در طول تاریخ انتخابات مقدماتی و نماینده‌های انتخابگر بیشتری برنده شد ولی در نهایت نامزدی را به اوباما باخت.

کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه در دولت اوباما از ژانویه ۲۰۰۹ تا فوریه ۲۰۱۳، جلودار پاسخ آمریکا به بهار عربی و مدافع مداخله نظامی در لیبی بود. او مسئولیت کاستی‌های امنیتی مرتبط با حمله ۲۰۱۲ بنغازی، که منجر به مرگ کارکنان کنسولگری آمریکا شد را پذیرفت، ولی از اقدامات شخصیش در آن خصوص دفاع کرد. کلینتون «قدرت هوشمند» با ترکیب قدرت نظامی و دیپلماسی و توانایی‌های آمریکا در اقتصاد، فناوری و دیگر زمینه‌ها را به عنوان استراتژی اعمال رهبری و ارزشهای آمریکایی قلمداد می‌کرد. او از رسانه‌های اجتماعی برای مخابرهٔ پیام آمریکا به خارج استفاده کرد. او در پی ترک این منصب در پایان دوره اول ریاست جمهوری اوباما پنجمین کتاب خود را نوشت و پیش از اعلان دومین رقابت خود برای کسب نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، در آوریل ۲۰۱۵، برای رخدادهای متعددی سخنرانی کرد.

او از سوی مجلهٔ فوربس به عنوان پنجمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. وی از اعضای میانه‌روی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا است.

 اما او نیز چون همتای قبلی خود مانیفیست و برنامه هایش را این گونه بیان میکند که:

 

در اولین روز اجرای «برجام»؛سرشناس‌ترین چهره دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که «برجام» به معنای پایان دغدغه‌های غرب نیست و آمریکا باید ایران را به دلیل آزمایش موشک‌های بالستیک تحت فشار قرار دهد.

چند ساعت پس از اعلام لغو تحریم های آمریکایی به عنوان بخشی از توافق هسته ای ایران، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به بهانه مخالفت با برنامه موشک های بالستیک این کشور خواستار شد.

کلینتون که پیشتر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل تلاش برای حصول توافق هسته ای و آزادی چهار جاسوس ایرانی – آمریکایی محبوس در ایران مورد ستایش قرار داده بود، هشدار داد که این دستاوردها به معنای پایان همه دغدغه های مرتبط با ایران نخواهد بود.

وی مدعی شد: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است.

کلینتون در ادامه ادعاهای خود زندانی شدن جاسوس های دو تابعیتی را ناعادلانه خوانده و ایران را تهدیدی مداوم برای ثبات و صلح خاورمیانه توصیف کرد.

وی که از حادثه بازداشت موقت ۱۰ تفنگدار آمریکایی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های ایران و انتشار تصاویر آنها دلخور بود مدعی شد: آمریکا نباید از ایران به دلیل آزاد سازی جاسوس های آمریکایی تشکر کند!

با این حال وی از آنچه که دستاوردهای آمریکا می خواند به عنوان گام های مثبت در جهت تضمین امنیت آمریکا، متحدین این کشور و تمامی جهان نام برد.

کلینتون از این بابت به اوباما تبریک گفت و با کمال خودبینی نقش خود را در آغاز این فرایند ستود.

جالب آنکه این سیاستمدار آمریکایی در حالی خشم خود را متوجه برنامه موشک های بالستیک ایران کرد که گویی از قرار هیچ مشکلی با ارسال سلاح به همسایگان خاورمیانه ای ایران ندارد که به جرایم حقوق بشری اثبات شده متهم هستند.

ناگفته نماند در طول تبلیغات انتخاباتی کلینتون، رسانه ها همواره گزارش هایی را مبنی بر حمایت گسترده بازیگران منطقه ای از وی منتشر کرده اند. قطر و عربستان سعودی میلیاردها دلار به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده اند و البته هیلاری کلینتون هم در زمان عهده داری سمت وزارت امور خارجه خوش خدمتی خود را به آنها با تسهیل عقد قراردادهای تسلیحاتی اثبات کرده است.  

 

هیلاری کلینتون در سخنرانی انتخاباتی خود با یادآوری یک برنامه رادیویی آمریکا از دروغ های نامزدهای جمهوریخواه به شدت انتقاد کرد ...
کلینتون گفت: «زمانی در یک برنامه رادیویی در ایالت آرکانزاس گوینده برنامه می‌گفت که یک سگ را آموزش داده که اگر دروغی از نامزدهای انتخابات بشنود سریع واق واق می‌کند. سگ هم در رادیو واق واق کرد و مردم هم روزهای بعد واق واق می‌کردند.

او ادامه داد : «من می‌خواهم نشان دهم چطور ما می‌توانیم این کار را در قبال دروغ های جمهوریخواهان انجام دهیم. باید آن سگ را به دنبالشان بیاندازیم تا هر وقت که دروغی گفتند بگوید واق واق واق

 

 

 

 

هیلاری کلینتون در سخنرانی تبلیغاتی خود در ایالت بوستون با تشریح برنامه های خود برای بهبود وضع اقتصادی در آمریکا گفت: من تنها کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات اخیرهستم که قصد ندارد مالیات ها را افزایش دهد.

 

کلینتون در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: تمام روسای جمهور دموکرات در آمریکا اقتصاد بحران زده را از روسای جمهوری خواه تحویل گرفته اند. به همین علت نباید اجازه بدهیم که در این انتخابات بار دیگر یک جمهوری خواه وارد کاخ سفید شود.

 

هیلاری کلینتون که  وزیر خارجه سابق امریکا بود

معلوماتی در مورد برنامه های Russia Today

دریافت می کرد…

 

وی  در زمان ماموریت خویش به عنوان وزیر خارجه معلوماتی در

مورد پروگرام تلویزیونی RT به خصوص در مورد سوریه دریافت

می کرده. مکاتبات اینترنتی کلینتون که به اساس حکم محکمه

امریکایی در سایت وزارت خارجه این کشور به نشر رسیده حکایت

 ار این موضوع می کند.

به تاریخ 13 فبروری 2012 مشاورین هیلاری کلینتون لینکی را از نشر کانال آر تی در مورد بحران سوریه به طور مثال به وی فرستاده اند. در این پروگرام یک کارشناس سیاسی گفته که امریکا و القاعده به دنبال چنین اهدافی در سوریه می باشد. در نامه ای که به همراه این برنامه ارسال شده بود، گفته شده، این موضوع یک نمودنه از مواردی است که رسانه های نیمه رسمی که در خارج فعالیت دارند، چه می گویند.

به علاوه، 18 اپریل 2012 جیکوب سالیون دستیار کلینتون پیامی را در مورد پروگرام جولیا آسانژ “جهان فردا” در تلویزیون RT ، که در خارج کشور به نشر رسیده، فرستاده است. مهمان برنامه حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله بوده است. برنامه آسانژ در آر تی موضوع اصلی بحث رسانه های معتبر جهان شد.

در سال 2011 وزیر خارجه ایالات متحده از کانگرس خواست بودجه خدمات بین المللی را افزایش دهد، به این دلیل که واشنگتن در جنگ معلوماتی جهانی در کانالهایی مثل آر تی، بازنده است، وی گفته که ما در وضعیت مبارزه معلومات نظامی هستیم که بازنده می باشیم.

کلینتون اظهار داشته که روسیه شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان را به نشر سپرده، من آن را از چندین کشور تماشا کرده ام و این به طور کلی آموزنده است.

همسر هیلاری کلینتون در زمان  وزارت  وی در وزارت خارجه آمریکا از خداحافظی وی از این پست پس از پایان دور اول ریاست جمهوری “باراک اوباما” خبر داد بود.

به نقل از دیلی تلگراف ،”بیل کلینتون” که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت در خصوص برنامه های آتی همسرش گفت: هیلاری خسته است و در پایان دور اول ریاست جمهوری اوباما، که دوران وزارت وی نیز به پایان می رسد از این پست خداحافظی می کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در خصوص اینکه آیا “هیلاری کلینتون” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان نامزد حزب دموکرات، وارد رقابت ها می شود یا خیر گفت: هیچ برنامه ای برای حضور او به عنوان نامزد در انتخابات ۲۰۱۶ وجود ندارد اما اگر او نظرخود را تغییر داده و بخواهد در این رقابت ها شرکت کند، من خوشحال می شوم.

به نوشته دیلی تلگراف،این فقط بیل کلینتون نیست که از تمایل خود برای نامزد شدن هیلاری درانتخابات ۲۰۱۶ سخن می گوید بلکه “نانسی پلوسی” رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان نیز اعلام کرده که علاقه مند است که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی باشد.

کریستین گیلبراند” سناتوری که به جای هیلاری کلینتون وارد سنای آمریکا شد نیز اعلام کرده که از هیلاری خواهد خواست تا در سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد دموکرات ها وارد میدان شود.

ایوان دیوید پلاف” مغز متفکر کمیته انتخاباتی اوباما و کسی که در سال ۲۰۰۸ کمک زیادی به پیروزی اوباما بر کلینتون کرد نیز درباره نامزدی هیلاری در انتخابات ۲۰۱۶ می گوید : مطمئنا این زن یک نامزد بسیار قوی خواهد بود.

درهمین رابطه وب سایتی به نام متن هایی ازهیلاری” که شامل عکس های  زمان وزارت او در وزارت امور خارجه آمریکا و برخی سخنرانی های اوست دراینترنت آغاز به کار کرده و کاربران می توانند نظرات خود را در مورد وی و نامزد شدن او در انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کنند.

هیلاری کلینتون در زمان عهده دار بودن سمت وزیر امور خارجه

آمریکا از سال 2009 تا سال 2013 میلادی، مرتبا اطلاعاتی در باره

برنامه های شبکه تلویزیونی “روسیه امروز” از جمله مطالب

مربوط به سوریه دریافت می کرد.

مکاتبه الکترونیکی هیلاری کلینتون که بنا به حکم دادگاه آمریکایی در سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، حاکی از این می باشد.

برای مثال مشاوران وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 13 فوریه سال 2012 بخشی از یک برنامه “روسیه امروز” در باره سوریه را برای آشنایی به کلینتون ارسال کردند. در این برنامه مفسر سیاسی به نام “عادل سماره” گفته بود که آمریکا و القاعده به دنبال اهداف مشابهی در سوریه هستند. در نامه ای که به همراه این برنامه ارسال شده بود، گفته می شد: “این نمونه ای از آنچه رسانه های نیمه رسمی فعال در خارج از کشور چه می گویند”.

بعلاوه جیک سالیوان، مشاور کلینتون در تاریخ 18 آوریل سال 2012 گزارشی در باره اولین برنامه جولین آسانژ با عنوان “جهان فردا” نوشت. این برنامه که مهمان آن حسن نصرالله رهبر حزب الله بود، از طریق “روسیه امروز” پخش شد و با بازتاب گسترده ای در سراسر جهان مواجه گردید.

پیش از این هیلاری کلینتون در سال 2011 با اشاره به این که واشنگتن در جنگ اطلاعاتی از رقابت با رسانه هایی همچون “روسیه امروز” باز می ماند، از کنگره آمریکا خواسته بود که بودجه سخن پراکنی خارجی را افزایش دهد.

 

 

کلینتون گفت: ایران هنوز با برنامه موشکی خود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند که باید با تحریمهای جدید پاسخ داده شود.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای بعد از شروع اجرای توافق و آزادی زندانیان آمریکایی در ایران گفت: من از آزادی زندانیان و بازگشت آنها به خانه به سلامت بسیار خرسندم. خانواده آنها و کشور من منتظر آمدن چنین روزی بودند و برای ان دعا کردند

. وی افزود: من همچنین از اجرای کامل توافق هسته‌ای استقبال می‌کنم، یک دستاورد بزرگ دیپلماسی که با فشار حاصل شد.اجرای توافق یک گام مهم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. ایران سانتریفیوژهای خود را برچیده، رآکتور را غیرفعال کرده و همه اورانیوم غنی شده را به خارج منتقل کرده است.

کلینتون در این بیانیه ادامه داد؛ اینها گامهای مهمی هستند که آمریکا و متحدانمان را امن‌تر می‌کند. من به اوباما و تیمش تبریک می‌گویم و خوشحالم که نقشی در شروع این روند داشتم.

وی ادامه داد؛ اما ما نباید از ایران به خاطر زندانیان و انجام تعهداتش تشکر کنیم. این زندانیان به صورت ناعادلانه توسط رژیمی بازداشت شده بودند که صلح و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند. رابرت لوینسون یک آمریکایی دیگر است که هنوز نزد خانواده اش نیست. رفتار با ملوانان ما در هفته گذشته از جمله انتشار ویدئو از آنها تهاجمی بود. ایران هنوز با برنامه موشکی خود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند که باید با تحریمهای جدید پاسخ داده شود

. هیلاری کلینتون در پایان گفت: اگر رئیس جمهور شوم رویکرد من بی اعتمادی و راستی آزمایی است. من توافق هسته‌ای را به عنوان بخشی از استراتژی جامع خود برای مقابله با اقدامات منفی ایران در منطقه قویا اجرا خواهم کرد و در کنار متحدانمان مانند اسرائیل و شرکای عربمان خواهم ایستاد.

بله این مهمترین بیانی است که هیلاری کلینتون ابراز داشت. او نیز چون اوباما و حتی پیشتر از او، جیمی کارتر، یک دُمکرات است و سیاست چماق و هویج را دنبال میکند. او نیز برنامه های خود و حزب و از همه مهمتر سیاست گذاران اصلی پس پرده ( لاوی صهیونیستی)آمریکا را بیان می کند و از این رو بلاشک زمامدار آتی آمریکا این بانوی سیاست مدار است که اولین زن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواهد بود.یعنی پنجاه و یکمین رئیس جمهور آمریکا ،

شایسته دیدم مطلب زیر را نیز به زبان اصلی تقدیم کنم که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

 

Hillary Clinton, With Little Notice, Vows to Embrace an Extremist Agenda on Israel

Glenn Greenwald

Feb. 18 2016, 4:23 p.m.

Former President Bill Clinton on Monday met in secret (no press allowed) with roughly 100 leaders of South Florida’s Jewish community, and, as the Times of Israel reports, “He vowed that, if elected, Hillary Clinton would make it one of her top priorities to strengthen the U.S.-Israel alliance.” He also “stressed the close bond that he and his wife have with the State of Israel.”

It may be tempting to dismiss this as standard, vapid Clintonian politicking: adeptly telling everyone what they want to hear and making them believe it. After all, is it even physically possible to “strengthen the U.S.-Israel alliance” beyond what it already entails: billions of dollars in American taxpayer money transferred every year, sophisticated weapons fed to Israel as it bombs its defenseless neighbors, blindly loyal diplomatic support and protection for everything it does?

But Bill Clinton’s vow of even greater support for Israel is completely consistent with what Hillary Clinton herself has been telling American Jewish audiences for months. In November, she published an op-ed in The Forward in which she vowed to strengthen relations not only with Israel, but also with its extremist prime minister, Benjamin Netanyahu.

 

“I have stood with Israel my entire career,” she proclaimed. Indeed, “as secretary of state, [she] requested more assistance for Israel every year.” Moreover, she added, “I defended Israel from isolation and attacks at the United Nations and other international settings, including opposing the biased Goldstone report [which documented widespread Israeli war crimes in Gaza].”

Clinton media operatives such as Jonathan Alter have tried to undermine the Sanders campaign by claiming that only Sanders, but not Clinton, has committed the sin of criticizing Obama: “Hillary stopped criticizing Obama in 2008, when [Obama] was nominee; Sanders stopped in 2015, so he could run as Dem.” Aside from being creepy — it’s actually healthy to criticize a president and pathological to refuse to do so — this framework is also blatantly false. Clinton, in her book and in interviews, has often criticized Obama for being insufficiently hawkish: making clear that she wanted to be more militaristic than the Democratic president who has literally bombed seven predominantly Muslim countries (thus far

تصاویر : آلبوم زندگی هیلاری کلینتون

).