.شب شعر عاشورایی برگزار شد.

 

شب شعر عاشورایی با حضور شاعران برجسته آذربایجان و هنرمندان عاشقلار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مقبره الشعرا استاد شهریار شب شعر عاشورایی به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان با همکاری دستیار محترم شعر و ادب فارسی شهردار تهران در ایوان شمس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این برنامه شاعران ترک زبان از جمله استاد کوثر، استاد یاشار، استاد نجفلو، استاد واقف، استاد لیلابی، استاد دانشمند، و استاد اسفندقه دستیار شهردار تهران در حوزه شعر و ادب فارسی به شعر خوانی در رابطه با امام حسین علیه السلام پرداختند.

دکتر جواد وند نوروز رییس بنیاد استاد شهریار در این شب شعر ضمن قدردانی از میزبانی شهردار تهران و ابتکار عمل جناب آقای اسفندقه شاعر آیینی و دستیار شهردار تهران در حوزه شعر و ادب فارسی گفت: شب شعر عاشورایی از مجموعه شب های شعر بنیاد استاد شهریار است که امشب برپا شده است. وی با اشاره به اینکه ششمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی (نکوداشت مقام استاد شهریار) در ۲۷ شهریور ماه امسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در تالار همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد بیان کرد: تاکنون ۸۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره واصل شده است.

 

موضوعات مرتبط: گزارش

[ یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 13:47 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

 

تقدیر از دکتر جعفر صابری وسط مدیر سازمان نخبگان افغانستان ظهر روز جهارشنبه پنجم مرداد ماه 140

موضوعات مرتبط: گزارش

[ یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 13:46 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

بازدید دکتر جعفر صابری از نمایشگاه نقاشی های پرده کار استاد مهدی طالع نیا

این نمایشگاه در خانه هنر منمدان شهر تهران برقرار شد

 

موضوعات مرتبط: گزارش

[ یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 13:44 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

دیدار دکتر جعفر صابری از نمایشگاه کودکان کار با عنوان ماهی سیاه کوچلو عصر جمعه هفتم مرداد ماه 1401 در خانه هنر مندان تهران

 

موضوعات مرتبط: گزارش

[ یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 13:42 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

قیمت اینا چنده؟

دوستی داشتم که به تازگی از بین ما رفت،همیشه با لبخند میگفت: هیچ وقت قیمت چیزی را نمی

پرسم فقط میگویم آن را هم بدهید!و می دانم خدایی هست  و نباید نگران چیزی بود! خوشا به سعادت چنین افرادی با این اندیشه زیبا اما آیا ما نیز اینگونه می اندیشیم ؟ باری نمونه قیمت یک روز صبح از رختخواب بیدار شدن و رفتن و صورت شستن چنده؟ قیمت یک شکم سیر نهار یا شام هر چقدر از هر چیزی که دلت می خواهد خوردن چنده ؟قیمت رفتن به استخر و پریدن در آب چنده؟قیمت راه رفتن چنده؟ قیمت نشستن چنده؟

قیمت اینا چنده؟

چی تا حالا به قیمت این چیزا فکر نکرده بودی ؟ همش درگیر قیمت دلار و سکه بودید؟

سلامتی ساده زیستن ساده بوده شاد بودن زندگی کردن چند میرزه؟

رفته بودم خانه دوستی دستم را گرفت گفت مبلام قشنگه ؟ تخت خواب بچم قشنگه؟ بیا ببین اینا رو تازه خریدم خوبه؟

نگاهش کردم و گفتم دعا میکنم برات دست به هر چی میزنی قیمتش هزار بار بیشتر از طلا و جواهرات بشه اما واقاً زندگی اینه؟یه نگاه تو آینه به خودت کردی ؟ خوب خودت را دیدی ؟ چند سالته؟ قرار چند ساله دیگه زندگی کنی ؟ هنوز کلیه درد داری؟ شبا دیر میای خونه و حتی جمعه ها هم میری سر کار، این زندگی ؟ دنبال چی هستی ؟ کدام دست روی سرت را نوازش می کنه ؟ جای خالی عشق و دوست داشتن را چطوری پور میکنی ؟ بچت کی میاد خونه نهار و شام را با کی میخوره؟ دنبال چی هستی؟ چی بدست آوردی ؟ برای اینکه این ها را بدست بیاری تا به دیگران نشان بدی چه چیزهایی را از دست دادی؟

قیمت اینا چنده؟

خیلی قشنگه که آدم غروب جمعه با بچش بره گالری نقاشی یا خط ، خیلی لذت بخشه آدم غروب پنج شنبه با خانوادش بره تئاتر و بخنده!خیلی خوبه که آدم بتونه با خانوادش رو زمین بشینه فیلم سینمایی تا دیر وقت ببینه!

این اسمش زندگی اینا قیمت نداره اینا باعث میشه درد هامان درمان بشه !

خیلی ها ماشین دارند،مسافرت نمیرن؟

خیلی ها ویلا ندارند شمال نمیرند؟

آدم اگر آدم بشه باید قدردان این همه نعمت خداوند باشد! چرا در مقابل نعمت لبخند شادی و خانواده ما قدردان نیستیم خانم خانه نمیداند همسرش چه کاره است و از کجا و چطوری همین مقدار درآمد را کسب کرده مرد خانه نمیداند همسرش چطور بسته های گوشت را تا آخر ماه تقسیم می کند، شاکر سلامتی فرزندانمان هستیم ، دعاگوی خندان باشیم از خدا تشکر کنیم از هم دیگر تشکر کنیم از این که کسی هست که مارا دوست دارد تشکر کنیم از شریک زندگیمان هم خانه مان  به فرزندانمان یاد بدهیم تا آنها نیز تشکر کردن و قدر دان بودن را بیاموزم از خدا از والدین از معلم …  و خلاصه قدردان باشیم ، شاکر باشیم  در یک کلام خیلی کم لف نباشیم  و قیمت این همه نعمت را بدانیم .

پشیمانم شعری از استاد بیژن ترقی

گر با دل مهربان تو من بی وفا شده ام، پشیمانم

اگر غیر تو در جهان به کسی آشنا شده ام، پشیمانم

امیدم تویی، نا امیدم مکن، جز تو یاری نکنم

سحر شد بگو با کدام آرزو، سر به بالین گذارم

به عشقت قسم، بر دو چشمت قسم

جز تو گر با کسی همنوا شده ام

پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم

چرا پشت پا بر جهان نزنم

به دست خود آتش به جان نزنم

بگو با همه بی پناهی خود

چرا شعله بر آشیان نزنم

عهدی که چشم مست تو بستم

دیوانگی کردم آن را شکستم

خدا داند، خدا داند

جز تو گر با کسی همنوا شده ام

پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم

می میرم از این پریشانی

دردا که هرگز نمی دانی

با من چه کرد این پشیمانی

حال با خدای خود گفتگو دارم

عشق گذشته را آرزو دارم

خدا داند، خدا داند

امید دل ناامیدم تویی، جز تو یاری ندارم

سحر شد بگو با کدام آرزو، سر به بالین گذلرم

به عشقت قسم، بر دو چشمت قسم

جز تو گر با کسی آشنا شده ام

پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم، پشیمانم

یا حق

جعفر صابری

 

موضوعات مرتبط: تصویر، سر مقاله

[ شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 18:53 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

چقدر بدم دوستم داشته باشید؟

شاید این سوال غیر منطقی باشد و پاسخ آن این باشد که دوست داشتن خریدنی نیست اما اگر کمی منصف باشیم می بینیم این روز ها هر چیزی حتی دوست داشتن قیمتی دارد و انسان ها بسته به هزینه ای که برایشان می شود ابراز علاقه میکنند .

حتی عشق مادر به فرزندش هم این روز ها بستگی به حضور و دیدار و هزینه ای است که فرزند برای مادرش انجام میده فرض کنید مردی با داشتن چند فرزند و زنی با داشتن همسری معلول و یا بیکار به قدری درگیر تیه مخارج زندگیش باشه که نتونه به والدینش و بخصوص مادر پیشرش سر بزنه و وقتی هم که میره دیدن شان از شرم و ناراحتی نمی خواهد آنها را ناراحت کنه … اما در مقابل فرزند دیگری خوب خرج میکنه کدام یک را پدر مادر بیشتر دوست دارند آنکه هوایشان را بیشتر دارد یا فقر تر را ؟

بگذریم همسرت هم اگر خوب بهش برسی تحویلت میگیره وگر نه  چنان برخوردی با تو میکند که روزی صد بار آرزوی مرگت را می کنید !

معرفت  عشق و دوست داشتن این روز ها داستان شده و حتی در کتابها هم کمتر می نویسند چند ساله هیچ فیلم و یا سریالی هم ساخته نشده که مبلغ عشق و دوست داشتن باشه بیشترش از نامردی و ناجوانمردی صحبت میکنه و بگذریم عجب فرهنگی درست کردیم !

این روز ها تنور عزاداری برای سالار شهدا گرم است ای کاش میدانستیم راه حسین (ع) راهی جز آن است که بیشتر ما میشناسیم راه شهدای کربلا از کنار بسیاری ارزشهای پوشالی ما میگذرد و عشق و دوست داشتن معنایی جز آن دارد که با دادن شربت و چای سد معبر کنیم و علم های هیئت ما را به رخ دیگر دستهای عزادار بکشیم ،حسین (ع) نرفت تا با میکروفن بی سیم وسط دسته موسیقی پاپ اجرا کنیم و ریتمیک زنجیر یا سینه بزنیم .

جالب این است که هنوز فکر میکنیم آن هیئت یا شخصی که بیشتر برای امام حسین خرج می کند محترم تر و عاشق تر است !

خدایا دینمان را معنای عشق بیاموز که ارکان خانواده مان عاشق باشند نه چیز دیگری ایمانمان را عاشقانه قرار بده تا بدانیم زندگی هر لحظش دوست داشتن است و باید عاشق زیستن باشیم بدون اینکه بخواهیم برای داشتنش هزینه ای بپردازیم .

 یا حق

 جعفر صابری

موضوعات مرتبط: تصویر

[ شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ ] [ 18:52 ] [ روابط عمومی دفتر آقای دکتر جعفر صابری ]

جعفر صابری در نمایشگاه مد و لباس تیر 1401

موضوعات مرتبط: گزارش